اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

جنایت‌های پهلوی در مراکز دانشگاهی، خیانت بزرگی به کشور ایران بوده است

جنایت‌های پهلوی در مراکز دانشگاهی، خیانت بزرگی به کشور ایران بوده است
معصومه حکم آبادی گفت: از جنایت پهلوی در مراکز علمی و دانشگاهی می توان از حمله به دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۳۲، حمله چتربازان به دانشگاه تهران سال ۴۰، اردیبهشت خونین در دانشگاه آذر آبادگان در سال ۵۷ و کشتار رژیم شاه در ۱۳ آبان ۵۷ اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه حکم آبادی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در اسفراین اظهار داشت: با گذشته 43 سال از انقلاب اسلامی ایران، بحث برانگیزترین موضوعات تاریخ ایران جنایات مختلف و وحشتناک رژیم پهلوی علیه مردم کشور بوده است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه تاریخ ایران در دو دوره رژیم پهلوی جنایت ها و خیانت های زیادی را ثبت کرده است، ادامه داد: یکی از قابل توجه ترین آنها جنایت به مراکز علمی و دانشگاهی بوده که از جمله آنها می توان به حمله به دانشجویان در 16 آذر سال 32، حمله چتربازان به دانشگاه تهران سال 40، اردیبهشت خونین در دانشگاه آذر آبادگان در سال 57 و کشتار رژیم شاه در 13 آبان 57 اشاره کرد.

,

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه با توجه به شواهد تاریخی و شاهدان عینی واقعیت حکایت از قساوت قلب عمّال رضاخان و محمدرضا شاه  دارد، اضافه کرد: همچنان که تظاهرات زنان محجبه در اعتراض به کشف حجاب اجباری در  17 دیماه سال56 آغاز شد و سرکوب معترضان تا تیرماه سال 57 ادامه پیدا کرد.

,

حکم آبادی خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی در دورانی که در کشور ایران حکومت داشتند، فساد های زیادی از جمله اقتصادی، جنسی، فرهنگی، سیاسی به همراه داشتند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: لازم به توجه است که وضعیت عمومی مردم پیش از انقلاب شرایط مساعدی نبوده، آحاد مردم نسبت به فساد رژیم پهلوی آگاهی داشتند، اما پیش از آشکار شدن مبارزات جرات ابراز نداشتند.

,

وی اضافه کرد: نقش کشورهای دیگر در همراه بودن و مدیریت رژیم پهلوی غیر قابل انکار است، به گونه ای که بسیاری از این کشورها با سواستفاده از ایران، مال و ثروت کشور را به غارت می بردند و مردم را تحت فشارهای زیادی قرار می دادند.

,

این مدرس حوزه علمیه بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران با گذشت 43 سال، فراز و نشیب های زیادی به همراه داشته و این دست اندازها همچنان با وجود بدخواهان ادامه خواهد داشت، بنابراین باید قدر این انقلاب عظیم و ادامه دهندگان این مسیر را دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه