اخبار داغ

هانی‌زاده در گفت‌وگو با دانا:

روسیه به نفوذ معنوی ایران در منطقه آگاه است/کشورهای «چار» می‌توانند در کاهش هژمونی آمریکا اثرگذار باشند

روسیه به نفوذ معنوی ایران در منطقه آگاه است/کشورهای «چار» می‌توانند در کاهش هژمونی آمریکا اثرگذار باشند
کارشناس مسائل منطقه‌ای گفت: ایران، روسیه و چین معروف به کشورهایی «چار» می توانند در چارچوب شانگهای و نیز مناسبات امنیتی، اقتصادی و سیاسی نقش اثرگذاری در کاهش هژمونی آمریکا ایفا کنند.
[

«حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل منطقه ای در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه سفر آقای رئیسی به روسیه و ملاقات با ولادیمیر پوتین در مسکو در شرایط حساس منطقه ای و بین المللی کنونی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است گفت: با وجود حاشیه سازی های رسانه ای علیه دو کشور از سوی رسانه های غربی و صهیونیسیتی اما نقشه راه همکاری های دوجانبه دو کشور برای دو دهه آینده در این سفر مشخص شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به دلیل شرایط ژئوپولوتیک می تواند نقش کوریدور شمال به جنوب را با امنیت بالا به خوبی ایفا کند تصریح کرد: ظرفیت ایران در آسیای میانه و قفقاز بسیار بالاست و روسیه نیر به جایگاه و نفوذ معنوی ایران در منطقه آگاهی کامل دارد.

,

این کارشناس مسائل منطقه ای با اشاره به اینکه ایران، روسیه و چین معروف به «چار» می توانند در چارچوب شانگهای و نیز مناسبات امنیتی، اقتصادی و سیاسی نقش اثرگذاری در کاهش هژمونی آمریکا ایفا کنند تاکید کرد: رزمایش های مشترک و همچنین مناسبات دو کشور برای مقابله با جریان های تکفیری نشان دهنده زیرساخت امنیتی و سیاسی برای همکاری های سه کشور است.

,

هانی زاده با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به روسیه یک سفر موفقیت آمیز در حوزه امنیت سیاسی و اقتصادی به شمار می رود ادامه داد: روسیه در اوکراین با تهدید ناتو مواجه است و غرب تلاش می کند اوکراین را وارد ناتو کند که این مسئله برای روسیه تهدیدی جدی در حوزه امنیت به شمار می رود از این رو روسیه به همکاری ایران برای مقابله با آمریکا نیاز دارد بنابراین سفر آقای رئیسی به روسیه یک سفر برد-برد بود.

,

وی با اشاره به اینکه هر دو کشور می توانند بلوک مشترکی در همه حوزه ها برای کاهش تهدید ها ایجاد کنند خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی این سفر کمرنگ بودن پروتکل های رسمی به دلیل مناسبات مردمی و همکاری های مشترک بود.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه