اخبار داغ

رئیس کمیته امداد کشور خبر داد؛

آسیب سیل به ۵۱۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد هرمزگان/ ایزوگام ۴هزار منزل آغار می‌شود

آسیب سیل به ۵۱۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد هرمزگان/ ایزوگام ۴هزار منزل آغار می‌شود
بختیاری با اشاره به باران‌های سیل آسا جنوب کشور گفت: با بارش دو سامانه پر فشار بیش از پنج هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی خانواده‌های مددجوی کمیته امداد تخریب و مشکل دار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام خمینی(ه) کشور ظهر امروز چهارشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به باران های سیل آسا جنوب کشور اظهار کرد: با بارش دوسامانه پر فشار بیش از پنج هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی خانواده های مدد جوی کمیته امداد تخریب و مشکل دار شده است.

وی با بیان اینکه حدود چهار هزار خانه نیازمند ایزوگام است که کار آن از فردا آغاز می شود، گفت: حدود هزار واحد مسکونی صد در صد تخریبی است که ما منتظر هستیم گروه ارزیاب بنیاد مسکن که متولی این کار است ارزیابی ها را برای خانه هایی که نیاز به تخریب کامل برای ساخت مجدد است مشخص کند و کار را از هفته آینده آغاز کنیم.

بختیاری با اشاره به خراب شدن وسایل مردم در سیل عنوان کرد: طبق گزارش هایی که مدیر کمیته امداد هرمزگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کرده اند اعتبار خوبی توسط سازمان مستضعفین برای شرق هرمزگان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه پتو ها بین سیل زدن توزیع شده است، گفت: بخش دوم وسایل نیز در این هفته و یا اوایل هفته آینده تحویل داده می شود.

رئیس کمیته امداد کشور تصریح کرد: طبق بازدید میدانی که از مناطق سیل زده هرمزگان داشته ام بسیاری از واحد های مسکونی قابل سکونت نیستند و باید صد در صد تخریب و به کمک نهاد های مختلف منزل برای مردم ساخته شود.

بختیاری با اشاره به اینکه منازلی که نیاز به تعمیر دارند با توجه به آب و هوای این منطقه باید سریع تر ترمیم آن آغاز شود، گفت: نهادهای مختلف از جمله بسیج سازندگی، قرارگاه مدینه منوره و…کارهای بزرگی را در مناطق سیل زده هرمزگان انجام داده‌اند.

وی افزود: با ارایه گزارشاتی که توسط فرماندارمیناب، امام جمعه میناب و نماینده مجلس ارائه شد قرارگاه مدینه منوره با احداث سیل بند در این منطقه جلوی خیلی از خسارت ها را گرفته است.

رئیس کمیته امداد کشور بیان کرد: در سیل اخیر یک مستمری فوق العاده به مددجویان مناطق سیل زده هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس واریز شد.

بختیاری با اشاره به اینکه برخی از مددجویان سیل زده در چادر زندگی می کنند، خاطر نشان کرد: زندگی در چادر مشقت های خاص خودش را دارد لذا بهتر است هر چه سریع تر منازل انها بازسازی و تحویل داده شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه