اخبار داغ

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

نمایشگاه مجازی کتاب تهران در تحول و حمایت از اقتصاد نشر اهمیت زیادی دارد

نمایشگاه مجازی کتاب تهران در تحول و حمایت از اقتصاد نشر اهمیت زیادی دارد
امین آصفی عنوان کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران در تحول و حمایت از اقتصاد نشر اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا طی دو سال گذشته ناشران در زمینه تولید و فروش کتاب ضررهای زیادی کردند و نمایشگاه مجازی توانست بخش زیادی از این آسیب‌ها را جبران کند.
[

امین آصفی، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن اشاره به ضرورت آشنایی ناشران با بازارهای جدید در فضای مجازی اظهار کرد: بسیاری از ناشران تا قبل از پاندمی کرونا با فضای فروش دیجیتالی و مجازی آشنا نبودند، آن را در ساز و کار خود نداشتند و تعداد محدودی از ناشران فروشگاه مجازی داشتند. بسیاری از این فروشگاه‌های مجازی به صورت جدی دنبال نمی‌شدند؛ اغلب به صورت سنتی فروش داشتند که با توجه به توزیع کتاب و دسترسی‌های سخت برای بسیاری از شهرها و روستاها محدودیت‌هایی به همراه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
او با بیان اینکه در نمایشگاه مجازی کتاب تهران این امکان فراهم شد که همه ناشران به همه شهرها و روستاها در نقاط مختلف کشور کتاب بفروشند، عنوان کرد: این بازار جدید موجب شد ناشران در فضای فروش مجازی حضور فعال‌‌تر و گسترده‌تری داشته باشند،‌ سایت‌های خود را ارتقا دهند و موفق‌تر شوند. این نمایشگاه الگویی شد تا ناشران برای فروش کتاب‌ها وارد بستر فضای مجازی شوند یا از پلتفرم‌ها و سایت‌های توزیع کتاب به صورت دیجیتال بهره‌مند شوند.
,
 
,
مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با بیان اینکه وقتی ناشران در نمایشگاه فیزیکی حضور پیدا می‌کردند، نمی‌توانستند همه آثار خود را در آنجا عرضه کنند، ادامه داد: فرصت محدود عرضه کتاب در مدت ده روز و فشردگی زمان و فضا امکان دیده شدن همه آثار ناشران را فراهم نمی‌کرد و بسیاری از کتاب‌ها مغفول باقی می‌ماند. اما در نمایشگاه مجازی کتاب همه کتاب‌های ناشران دیده می‌شود و مخاطبانی که به دنبال آثار مورد نیاز خود هستند می‌توانند کتابهایشان را خریداری و به صورت رایگان در اختیار داشته باشند، بدون اینکه محدودیت زمانی داشته باشند.
,
 
,
او درباره جلوگیری از عرضه کتاب‌های قاچاق در نمایشگاه مجازی کتاب نیز عنوان کرد: گاهی برخی تخلفات در نمایشگاه رخ می‌داد اما در ساز و کار نمایشگاه مجازی کتاب چنین فضایی وجود ندارد و کتاب‌ها علاوه بر مجوز، باید اعلام وصول داشته باشند که طبیعتا امکان عرضه کتاب‌های قاچاق منتفی می‌شود. نمایشگاه مجازی کتاب در تحول اقتصاد نشر و حمایت اقتصاد نشر اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا طی دو سال گذشته ناشران در زمینه تولید و فروش کتاب ضررهای زیادی کردند و نمایشگاه مجازی توانست بخش زیادی از این آسیب‌ها را جبران کند.
,
 
,
امین آصفی در پایان امکان عرضه و نمایش محصولات قبل از نمایشگاه را اقدام مثبتی برای دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران دانست و بر لزوم حضور پررنگ شهرداری‌ها در سراسر کشور برای تبلیغات نمایشگاه تاکید کرد و گفت: در کنار این موضوع صدا و سیما علاوه بر بخش‌های خبری باید در قالب برنامه‌های مختلف این رویداد را معرفی کنند تا در گسترده شدن این رویداد ملی کمک کند.
,
 
,
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه