اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اندیشه صالحین حافظ جامعه بشری و مکتب انبیاء است/ ضرورت تشکیل جبهه متحد از عدالت‌خواهان

اندیشه صالحین حافظ جامعه بشری و مکتب انبیاء است/ ضرورت تشکیل جبهه متحد از عدالت‌خواهان
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اندیشه صالحین حافظ همه نوع بشر و مکتب انبیاء است، گفت: .مربیان صالحین باید ضمن تدریس مطالبی که بسیار خوب انتخاب می شود شرایط زمان را هم به متربی خوب منتقل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار سرمربیان حلقه های صالحین شهرستان سربیشه با اشاره به اینکه علم و آگاهی در هر کاری شرط اولیه است، اظهار کرد: اگر انواع تخصص ها هم در افراد باشد اما شرایط زمان را نداند دچار ابهام خواهند بود، و ممکن است آنچه را که انجام دهند مضر باشد، برای هر انسانی و بالاخص افرادی که متصدیان تربیت هستند که از اهم آن ها طرح تربیتی صالحین است شناخت زمان ضروری است چون باید تصمیم قاطع گرفت و نباید در مقابل انواع و اقسام شبهه افکنی ها دچار تردید شد، تمام تلاش دشمن این است که جبهه ما را به تردید وادارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: انواع و اقسام شبهاتی که در فضای مجازی، حقیقی و … در قالب های رسانه های جمعی و مکتوب به این منظور است که دشمن نمی خواهد مسلک خاصی را القا کند، البته ندارد که القا کند، بلکه همین اندازه که فردی را دچار تردید کند برای او کافی است و بیش از آن لازم ندارد، چون آدم مردد نمی تواند تصمیم بگیرد و آدمی که نتواند تصمیم بگیرد وجودش گاهی مضر است.

,

آیت الله عبادی، بیان کرد: ما درشرایط زمانی عادی نیستیم، ما در یک جنگ تمام عیار در زوایای مختلف و با همه ابزار هستیم، چند سال قبل از جهان به دهکده جهانی تعبیر می کردند اما الان این دهکده به کف دست جهانی تبدیل شده است، این کف دست ظرفیت انواع حکومت های سیاسی، حکومتی، فرهنگی و اخلاقی را ندارد و نتیجه هم حمله، هجوم، کشتار و ویران کردن شهرها و کشورها است که هر روز مشاهده می کنید.

,

امام جمعه بیرجند، گفت: بشر امروز گرفتار شده و یک راه هم بیشتر پیش پایش نیست، تشکیلات ظلم و ستم هست نمی تواند در یک نقطه متمرکز شود و کارش تعدی و تجاوز است باید به این خاتمه داده شود یعنی انسان های عدالت طلب کره زمین همدیگر را پیدا کنند، متحد شوند، کار را یکسره کنند و دست متجاوز را قطع کنند و جهان با قانون، عقل، فطرت، دین، فرهنگ درست، سیاست صحیح و اقتصاد عادلانه اداره شود.

,

وی ادامه داد: امروز جهان به یک کف دست با این همه ایده های تجاوزگری تبدیل شده است که در آن فرد قوی می درد و فرد ضعیف دریده می شود، ما باید درک کنیم که در زمانی واقع شدیم که در یک جنگ تمام عیار هستیم، خود دشمنان هم می گویند همه گزینه ها را روی میز دارند، اگر لحظه ای ضعف و ابهام نشان بدهید نابود می شوید، هر چه این حالت طول بکشد به ضرر بشر است، برون رفت از این جهان با این آشوب، ظلم و ستم تنها یک راه دارد و آن این است که همه عدالت خواهان جبهه ای تشکیل دهند و مستکبرین را از صحنه خارج کنند.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، ابراز داشت: این تشکیلات کاذبی را که در هفتاد سال بعد از جنگ جهانی دوم درست کردند خودش تشکیلات استکباری است و کار خود سازمان ملل، شورای امنیت است، آمار کودکان،زنان، غیر نظامیانی که در این بیست سال در تجاوز این استکبارگران کشته و آواره شدند چقدر است؟ هر چند روز رسانه ها اعلام می کنند چند هزار کودک پناهنده در اروپا ناپدید شدند، چندی بعد مجدد می گویند چند هزار پناهجوی دیگر ناپدید شدند، این پرادعاها چه می کنند و کجا هستند؟ در این بیست سال چندین هزار کودک و زن و غیرنظامی بی گناه در کشورهای فلسطین، افغانستان، سوریه، عراق و … کشته شدند.

,

آیت الله عبادی ادامه داد: استکبارگران اجازه ورود غذا و دارو و همه چیز را به یمن گرفته اند و آن ها را در محاصره قرار داده اند به شکلی که در یمن از شدت گرسنگی نوزادهایی مرده متولد می شوند، این پایان ندارد؟ و اگر پایانی دارد پایانش این است که سرنوشت به آمریکا، انگلیس و فرانسه بدهید؟

,

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: در حال حاضر مردم جهان آماده اند و سلاح هایی که دشمنان برای آن بولوف می زنند کارآمد نیست، بهترین نشانه هم پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ است، در آن زمان اتحاد غرب و شرق و مرتجعین منطقه و انبارهای سلاح آن ها کارآمد نبود چون افکار عمومی چیز دیگری بود، امروز در افکار عمومی مردم حتی کشورهای غربی از این ظلم جهانی به سطوح آمدند، امروز اگر اندکی شرایط تغییر کند خود آن ها شما را می خواهند، این خیلی کارآمد است، افرادی بوده اند که اصلا مسلمان نبودند اما در شرایطی تصمیم خود را گرفته اند و کارآمدی او در اسلام خیلی بیشتر از من و شما بوده است حتی در صحرای کربلا، وهب و مادر وهب که سابقه اسلامی نداشتند.

,

وی افزود: در این دو سال که کرونا بود اما در سال های قبل کرونا و ان شاءالله بعد از پایان کرونا بعد از ۱۴۰۰ سال از شهادت امام حسین(علیه السلام) عدالت خواهان از کشورهای مختلف و حتی کشورهای غربی در روز اربعین حسینی در کربلا هستند، این به این معنی است که افکار عمومی عدالت را می خواهند، حتی اسقف مسیحی می آید صلیب را کنار می گذارد و بر آستان حسین(علیه السلام) سجده می کند، مردم جهان حضرت مهدی(عجل الله فرجه) را به آدرس امام حسین(علیه السلام) می شناسند.

,

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، اظهار داشت: کارشناسان آمریکایی می گویند مسئله اختلافات و جنگ داخلی در آمریکا تقریبا حتمی است، حرکت های جلیقه زردهای فرانسه که حتی در دوران کرونا متوقف نشد نیز به این معنی است که این عدالت خواهی است که امروز حرف اول را می زند، اگر به این افراد فرصتی داده شود از من و شما جلوتر هستند، در اخبار آخرالزمان هم داریم که حرکتی از ناحیه آن مردم انجام خواهد شد و الان در آستانه همان هستیم.

,

آیت الله عبادی ادامه داد: طرح صالحین مسئله بسیار مهمی است، تمام موضوع روی مسئله نیروی انسانی مانده است، به تعبیر دیگر ما منتظر حضرت مهدی(علیه السلام) نیستیم، حضرت مهدی(علیه السلام) منتظر ماست و آن همان نیروی انسانی است که به حد نصابش برسد، کاری که شما انجام می دهید کاری ساده نیست، اینکه رهبر معظم انقلاب به عنوان یک کارشناس صدیق روی این موضوع اصرار دارند حساب شده است، امروز بشر تشنه این است.

,

امام جمعه بیرجند، ابراز داشت: امروز شرایط جهان عوض شده است، شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی گفت من بهترین نماز عمرم را در کاخ کرملین خواندم، امروز از آن شرایط استکباری کمونیسم یک کشور ضداستکباری به وجود آمده است، شرایط دنیا دارد اینگونه رقم می خورد، این شیوه به پیش می رود و توسعه پیدا می کند منتهی به میزان کارکردن بستگی دارد، به میزانی که کار کنید به همان میزان این حرکت پیشرفت خواهد داشت، ما باید به فرموده امام (علیه السلام) به صورت قاطع دندان ها را روی هم بفشاریم و پاها را استوار نگه داریم و دور را نگاه کنیم که در سالیان آینده کجا باید باشیم و هیچ تردیدی به خود راه ندهیم.

,

وی ادامه داد: ما در آستانه یک تحول بزرگ در دنیا هستیم، در روایات داریم مقام کسانی پیش از ظهور امام زمان(عج الله فرجه) به انجام وظیفه مشغول هستند از مقام آن هایی است که بعد از ظهور در آن جامعه توحیدی قرار می گیرند بالاتر است لذا مقام این مربی، متربی، بسیجی، سپاهی، نظامی و آن مدیر حزب اللهی از مقام افرادی که بعد از ظهور باشند بیشتر است.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مربیان صالحین باید ضمن تدریس متون و مطالبی که بسیار خوب انتخاب می شود شرایط زمان را هم به متربی خوب منتقل کنند تا تصمیمش را بگیرد و به صورت قاطع و هدفمند این را یک مسئله تمام شده ببیند، تنها راه نجات بشر هم همین است و راه دیگری ندارد.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: چیزی که می خواهد همه بشر را زیر بال رحمتش بگیرد و بر اساس عدل همه انسان ها را در جایگاهشان حفظ کند تمدن اسلامی در مقابل وحشی گری های غربی است، تمدن و توحش را هم باید برای مخاطبمان تبیین کنیم، خیلی ها تصور می کنند که اگر دانش و تکنیک جامعه ای پیشرفته باشد آن جامعه متمدن است که این موضوع درست نیست.

,

وی ادامه داد: انسانی که نمی تواند در تعدی به حقوق دیگران خود را اداره کند و قدرت مهار نفسانی ندارد وحشی است، هر شخصی و در هر زمانی می خواهد باشد و آن انسانی که از جهت مدیریت خویش نسبت به تعدی به حقوق دیگران بر خود مسلط است و هیچ وقت آزار او به کسی وارد نمی شود متمدن است.

,

آیت الله عبادی، اظهار داشت: تا وقتی تیر از ناحیه دشمن نیامده ما هیچ وقت دستی درازی نکردیم و صرفاً کار ما دفاع و پاسخ بوده است، منافقین با همه خباثتی که داشتند تا دست به سلاح نبردند حتی در صدا و سیما حضور پیدا می کردند و حرف می زدند و کسی مانع آن ها نمی شد، این تمدن است، ما وقتی پاسخ قاطع می دهیم و به طرف می فهمانیم که اشتباه کرده و جلو آمده که او علیه ما اقدامی را انجام دهد، ما حالت تدافعی داریم، ما یک سیلی به یک نفر نزدیم، سردار دل ها هم گفت من لباس نظامی پوشیدم که از مردم دفاع کنم و حافظ آن ها باشم.

,

وی ادامه داد: در فتنه ها آنقدر تحمل بالا بوده که نیروی های مختلف حزب اللهی در قالب های گوناگون که حافظ جان مردم بودند شهید شدند اما باز هم این تحمل ادامه پیدا کرده تا اینکه برای مردم شبهه حاصل نشود و مردم دچار گمراهی و در فتنه غرق نشوند تا مردم بصیرت پیدا کردند یعنی از یک حدی هم حتی بیشتر، این اندیشه و تمدن است که حافظ همه نوع بشر است و مکتب انبیا است.

,

امام جمعه بیرجند ابراز داشت: وحشی های خوارج تا دست بر شمشیر نبردند و علیه مردم قتل نکردند با همه اندیشه باطل و کفرآمیزشان حتی شهریه و حقوق آن ها از بیت المال قطع نشد، این عدل علی(علیه السلام) است و جهان جز این راهی ندارد که به عدل امام علی(علیه السلام) برگردد.

,

آیت الله عبادی در ادامه افزود: امام علی(علیه السلام) می فرماید «یک وقتی بیاید که زمانه آنقدر بر بشر فشار بیاورد که ناچار شود برگردد، بعد از آن که بشر روی هوای نفسانی خاندان اهل بیت را رها کرد تحت فشاری قرار بگیرد که ناچار شود به عدل ما برگردد» که از نیروی بسیجی، سپاهی و علمای بزرگوار این ائتلاف ها و باقی نیروهای حزب اللهی در هر قالب و لباسی هستند بسیار کارساز است.

,

وی در پایان گفت: شرایطی که پیش آمده و مجلس، دولت و قوه قضائیه همسو هستند با هیچ زبانی نمی شود این نعمت را شکر کرد اما فرصت طلایی است و از بین می رود، نباید فرصت ها ضایع شود و باید به کارها سرعت بخشید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه