اخبار داغ

شهردار مشهد:

واقعه گوهرشاد از عناصر هویتی مشهد است/ مسائل هویتی مشهد باید در راس امور قرار گیرد

واقعه گوهرشاد از عناصر هویتی مشهد است/ مسائل هویتی مشهد باید در راس امور قرار گیرد
ارجائی گفت: واقعه گوهرشاد یکی از عناصر هویتی شهری مشهد است و این واقعه باید مانند مسائل هویتی دیگر در راس امور قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد پیش از ظهر امروز در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزارشد، اظهار کرد: در بحث پروژه‌های مناطق کمتر توسعه یافته سعی کرده‌ایم ۳۶ درصد را به آنان اختصاص دهیم که این مسئله برای اولین بار رخ داده و نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشته است. همینطور سعی داریم درآمدهای پایدار شهر را به ۴۶ درصد برسانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه به شدت به دنبال خودکفا کردن سازمان‌هایی هستیم که امکان فعالیت اقتصادی دارند، تصریح کرد: این سازمان‌ها باید بتوانند به سمت خودکفا شدن حرکت کنند، برخی از سازمان‌ها امروز هزینه‌بر هستند درحالی‌که می‌توانیم آنها را اقتصادی کنیم تا به بودجه عمومی شهر کمک کنند؛ بودجه فرهنگی اجتماعی افزایش چشمگیری پیدا کرده و این وجه تمایز بودجه با سال گذشته است.

,

ارجائی ادامه داد: بودجه مشهد ۲۶ هزار میلیارد تومان است و باید مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم این مطالبات مربوط به دوره ما نیست اما باید پرداخت شود، به همین دلیل نیاز است در بودجه دیده شود، در صورت لحاظ نشدن، پرداخت آن قانونی نیست؛ همین مسئله و مطالبات معوق باعث شده بودجه شهر متورم شود.

,

شهردار مشهد ضمن اشاره به تعاملات صحیح مدیریت شهری با سایر ارگان‌ها ادامه داد: تعامل با سایر ارگان‌ها به این معنی نیست که شهرداری صرفاکیف پول باشد.

,

وی افزود: باید رفتار سلیقه‌ای حذف و قانون را ملاک عمل قرار دهیم. سوال اساسی این است؛ تعامل به چه معنا است؟ آیا تعامل مسیری یک طرفه است یا دوطرفه؟ آیا می‌توان با سایر ارگان‌ها در جمع کردن زباله‌های مردم تعامل کنیم؟ اگر یک روز زباله جمع نشود چه اتفاقی در شهر می‌افتد؟

,

وی تصریح کرد: اگر معنی تعامل این است که فقط مدیریت شهری هزینه بدهد و مدیریت شهری به چشم کیسه پول دیده شود؛ باید بدانیم که این پول مردم است، این شورا نیز منتخب مردم است و مدیریت شهری کاملا تابع سیاست‌های شورا است؛ شورای شهر تصویب و ابلاغ کند ما در خدمت آنان هستیم.

,

اقدامات تزیینی و نمایی در موضوع معتادان متجاهر متوقف شود

, اقدامات تزیینی و نمایی در موضوع معتادان متجاهر متوقف شود,

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی باید اسکن چشمی داشته باشند تا متوجه شویم چه تعداد معتاد متجاهر در شهر داریم ، اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از معتادین متجاهر، مشهدی نیستند، چرا باید مردم مشهد هزینه آنان را بدهند؟ چرا به استان و شهر خود برگردانده نمی‌شوند؟ چرا هزینه آنان را از عوارض و مالیات مشهد باید بدهیم؟

,

وی با عنوان اینکه بایدکارهای تزئینی و نمایشی در بحث معتادان متجاهر متوقف شود، ادامه داد: باید این چرخه معیوب را بشکنیم و این افراد را از چرخه خارج کنیم؛ دستگاه متولی باید به میدان بیاید، ما هم کمک خواهیم کرد. ما تابع قوانین هستیم در حال حاضر در تهران تقسیم کار اتفاق افتاده است و ما هم به آن معتقدیم.

,

ارجائی اضافه کرد: برای احقاق حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد، اگر قرار بود کوتاه بیاییم وضعیتمان این نبود؛ بسیاری از مسائلی که در چند ماه گذشته گریبان‌گیر مدیریت شهری شده است، به خاطر این است که از حقوق مردم کوتاه نیامده‌ایم؛ اگر خداوند کمک کند و مردم همراهی کنند، مدیریت شهری به صورت کلی بر روی احقاق حقوق مردم ایستاده است.

,

قصد تغییر پست ندارم/ به دنبال رفتن به فدراسیون نیستم

, قصد تغییر پست ندارم/ به دنبال رفتن به فدراسیون نیستم,

شهردار مشهد با بیان اینکه قصد تغییر پست ندارم، خاطرنشان کرد: اگر کسی در حال خدمت است و حواسش را کامل به خدمت نمی‌دهد، در ساحت مردم و خداوند مدیون می‌شود یا نباید خدمت کنیم یا اگرخدمت می‌کنیم باید تمام توان خود را صرف انجام صحیح آن کنیم.

,

وی در واکنش به تغییر پست خویش تصریح کرد: مطمئن باشید قصدی برای تغییر پست ندارم و به دنبال رفتن به فدراسیون هم نیستم.

,

مشهد نیازمند شهرک فرودگاهی است و در این زمینه مطالبه‌گر هستیم

, مشهد نیازمند شهرک فرودگاهی است و در این زمینه مطالبه‌گر هستیم,

ارجائی با بیان این‌که فرودگاه مشهد در موقعیت مناسبی نیست، تمام لندینگ‌ها از روی شهر انجام می‌شود و همه قبول دارند که آلودگی صوتی و زیست‌محیطی ایجاد می‌کند، اظهارکرد: مشهد نیازمند شهرک فرودگاهی است و در این زمینه قطعا مطالبه‌گر خواهیم بود.

,

وی ادامه داد: ما مصوباتی برای تغییر فرودگاه داشته‌ایم که به‌زودی اعلام خواهیم کرد؛ مطالبه مدیران شهری انتقال فرودگاه است ما در این زمینه مطالبه‌گر خواهیم بود و کمک خواهیم کرد .اینکه چه چیزی در جایگاه فعلی فرودگاه ایجاد شود، نیازمند مطالعه است می‌توان در این مکان بندر خشک ایجاد کرد که نیاز به مطالعه دارد اما این نکته حائز اهمیت است که مشهد نیاز به شهر فرودگاهی دارد.

,

نگاه ما، توسعه شهر به شرق است

, نگاه ما، توسعه شهر به شرق است,

شهردار مشهد گفت: مشهد نیاز به توسعه دارد و بهتر است این توسعه به سمت شرق باشد. شهر از نظر کالبدی در مرکز کانونی قرار نگرفته و اگر این روند ادامه پیدا کند یک تهران و شهر ری دیگر کنار هم خواهیم داشت.

,

وی افزود: برخی از نقاط شهر مشهد روی نقشه بیش از بیست کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد، البته اگر خیابانی محاسبه کنیم، عدد بالاتر هم می‌رود. اگر متولی آن اقدام کند توسعه شهر را به سمت شرق خواهیم برد و ما از این مسئله استقبال می‌کنیم.

,

راهی جز افزایش درآمدهای پایدار نداریم

, راهی جز افزایش درآمدهای پایدار نداریم,

شهردار مشهد ضمن اشاره به بالا بودن هزینه اداره شهر، تاکید کرد: با توجه به بالا بودن هزینه‌های نگهداری شهر، راهی جز بردن شهر به سمت افزایش درآمدهای پایدار نداریم.

,

ارجائی افزود: ایرادی ندارد هزینه نگهداشت شهر زیاد باشد به شرطی که هزینه‌ها ناظر بر خدمات باشد نه نیروی انسانی.

,

وی ادامه داد: به‌طور مثال با گسترش شهر نیازمند ایستگاه‌های آتش‌نشانی جدید هستیم زیرا باید زمان رسیدن به حادثه کاهش پیدا کند و آتش‌نشانی نیازمند زمین، ساختمان، تجهیزات و نیرو است که این مساله هزینه نگهداری شهر را بالا می‌برد.

,

ارجائی تصریح کرد: نیازی به پایین آوردن هزینه نداریم اما نباید اسراف کنیم؛ در بودجه ۱۴۰۱ تلاش داریم تا این هزینه‌ها را ۱۵ درصد کاهش دهیم.

,

برنامه‌هایی برای بهبود ترافیک در نظر گرفته‌ایم

, برنامه‌هایی برای بهبود ترافیک در نظر گرفته‌ایم,

ارجائی درخصوص برنامه‌های بهبود ترافیک، تاکید کرد: در این زمینه برنامه‌هایی وجود دارد که شامل انضباط ترافیکی، راه‌های اصلی و اصلاح هندسی است. در زمینه انضباط ترافیکی موضع خود را رسماً اعلام کرده‌ و محکم پای آن ایستاده‌ایم.

,

وی ادامه داد: هرسال نزدیک به ۲۳۰ کشته در سوانح رانندگی در درون شهر و بالغ بر بیست هزار تصادف جرحی اتفاق می‌افتد که قابل قبول نیست؛ به امید خدا با تشکیل یک مثلث با حضور شهرداری، نیروی‌انتظامی و گروه‌های مردم‌نهاد روی بحث انضباط ترافیکی به شدت کار خواهم کرد و محور هم فرهنگسرای ترافیک خواهد بود.

,

ارجائی افزود: دومین نکته؛ راه‌های اصلی است که در این زمینه برخی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر سهم بیشتری از تصادفات دارند که باید این موضوع را حل کنیم، در سال ۱۴۰۱ سه پروژه ترافیکی را اجرا خواهیم کرد.

,

شهردار مشهد گفت: در خصوص بافت جامع، انتقاداتی به طرح جدید داریم اما این طرح قانونی است و باید آن را اجرا کنیم.

,

واقعه گوهرشاد یکی از عناصر هویتی مشهد است

, واقعه گوهرشاد یکی از عناصر هویتی مشهد است,

وی ضمن اشاره به اینکه واقعه گوهرشاد یکی از عناصر هویتی شهری مشهد است، گفت: این واقعه باید مانند مسائل هویتی دیگر در راس امور قرار بگیرد.

,

وی تاکید کرد: اصل هویت مشهد به حضور مضجع منور امام هشتم است که باید دال مرکزی تمام کارها باشد.

,

وی به نقش شهرداری در دیپلماسی شهری هم اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ما با چند کشور خواهر خوانده هستیم و پیشنهاداتی با کشورهای دیگر نیز وجود دارد که در حال بررسی آن‌ها هستیم و ارتباط بسیار خوبی با دستگاه دیپلماسی کشور در این حوزه داریم.

,

ارجائی بیان کرد: خوشبختانه در دیداری که با سفرای کشورهای مختلف داشتیم مطالب خوبی مطرح شد و امیدوارم بتوانیم به اقدامات اجرایی موفقی هم برسیم، کار در حوزه دیپلماسی زمان‌بر اما موثر است.

,

باید به دنبال راهکارهایی برای ایجاد امید و نشاط در جامعه باشیم

, باید به دنبال راهکارهایی برای ایجاد امید و نشاط در جامعه باشیم,

شهردار مشهد تصریح کرد: باید در جامعه به دنبال راهکارهایی برای ایجاد امید و نشاط باشیم و بستر این کار را فراهم کنیم به خصوص اینکه مردم بعد از کرونا، ارتباطات بیشتری با یکدیگر دارند و زمینه‌ساز این کار شهرداری است؛ رسانه نیز می‌تواند نقش زیادی داشته باشد.

,

وی تاکید کرد: افزایش نشاط در جامعه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

,

بانک دی بخواهد کوهستان پارک راه می‌افتد/ اجازه تغییر کاربری کوهستان پارک را نمی‌دهیم

, بانک دی بخواهد کوهستان پارک راه می‌افتد/ اجازه تغییر کاربری کوهستان پارک را نمی‌دهیم,

شهردار مشهد الرضا(ع) درخصوص سوال خبرنگاران درباره وضعیت کوهستان پارک، تاکید کرد: اگر بانک دی بخواهد کوهستان پارک مجددا راه‌اندازی خواهد شد.

,

وی افزود: به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری کوهستان پارک را نخواهیم داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه