اخبار داغ

لیگ برتر والیبال| برگزاری دور برگشت بدون وقفه/ به‌کارگیری قوانین FIVB در شرایط کرونایی

لیگ برتر والیبال| برگزاری دور برگشت بدون وقفه/ به‌کارگیری قوانین FIVB در شرایط کرونایی
دبیر سازمان لیگ فدراسیون والیبال بر برگزاری دور برگشت لیگ برتر مردان با شیوه کنونی تاکید کرد و گفت: مسابقات براساس قوانین FIVB در شرایط کرونایی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محسن ترابی ضمن اشاره به برگزاری جلسات متعدد درخصوص شیوه برگزاری لیگ برتر سال 1400 اظهار داشت: در این جلسات با نظر خود باشگاه‌ها درباره شیوه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر به صورت رفت و برگشت و نیز برگزاری مرحله پلی‌آف به صورت متمرکز با اولویت میزبانی سالن فدراسیون والیبال، تصمیم‌گیری شد. بر اساس همین تصمیمات هم بود که مرحله گروهی آغاز شد و با برگزاری رقابت‌های هفته بیست‌ویکم، تنها پنج هفته دیگر تا پایان این مرحله باقی‌مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: تصمیم سازمان لیگ به‌عنوان متولی برگزاری مسابقات و زیرمجموعه فدراسیون والیبال این است که رقابت‌های لیگ برتر مردان با همین شیوه تا پایان دور برگشت و مشخص شدن رتبه تیم‌ها، برگزار شود.

,

ترابی با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر کشور، افزود: تصمیماتی که برای برگزاری لیگ برتر 1400 گرفته شد، با پیش‌بینی شرایط کرونایی در کشور بوده است. چرا که در همان زمان هم کرونا شیوع داشت و افزایش یا کاهش آمار مبتلایان قطعا مدنظر بود. از طرفی براساس مقرارت فدراسیون جهانی در خصوص برگزاری مسابقات در شرایط کرونایی، تیم‌ها با داشتن حداقل 6 بازیکن سالم باید در مسابقه شرکت کنند و در غیراین‌صورت با باخت فنی (شکست سه بر صفر) مواجه خواهند شد. سازمان لیگ بر اساس قوانین و مقررات مسابقات را برگزار می‌کند و این قوانین در مسابقات بین المللی فدراسیون جهانی هم اجرا شده است.

,

دبیر سازمان لیگ درخصوص درخواست متفاوت تیم‌ها برای ادامه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر هم گفت: برخی تیم‌ها متقاضی توقف در برگزاری یا ایجاد وقفه دو هفته تا 10 روزه در برگزاری مسابقات هستند و برخی دیگر بر برگزاری لیگ تا انتها اصرار دارند. به هر حال باید تصمیمی اتخاذ گردد که تمامی جوانب و نظرات در نظر گرفته شود.

,

وی ادامه داد: سازمان لیگ براساس قوانین و مقررات موظف به برگزاری دور برگشت لیگ برتر تا انتهاست. البته بررسی تقویم نشان می‌دهد که با محدودیت زمانی هم مواجه هستیم و اصلا زمانی هم برای ایجاد وقفه در نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر نداریم. ضمن این که با ایجاد وقفه در بازی‌ها، قرارداد بازیکنان هم دچار مشکلاتی خواهد شد. درنهایت آن‌چه مشخص است این‌که لیگ برتر والیبال با شرایطی که از قبل درخصوص آن تصمیم‌گیری شده، تا انتها برگزار خواهد شد.

,

لازم به ذکر است در تاریخ 19 مهرماه در بند 9 نامه‌ای به امضای دبیرکل فدراسیون والیبال خطاب به مدیران باشگاه‌های لیگ برتری تاکید شده است که مسئولیت مراقبت و سلامت بازیکنان با باشگاه‌ها است و در صورت ابتلا بازیکنان به کرونا، تیم‌هایی که شش بازیکن سالم داشته باشند، موظف به حضور در مسابقات هستند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه