اخبار داغ

حماسه ششم بهمن آمل سندی بر وفاداری ملت به آرمان‌های انقلاب است؛

حماسه سرخ روی سرزمین سبز/ مسیر جهاد از ۶ بهمن تا جبهه مقاومت

حماسه سرخ روی سرزمین سبز/ مسیر جهاد از ۶ بهمن تا جبهه مقاومت
سال ۶۰، نهال کوچک انقلاب محفل نا آرامی ها بود، کشورهای که در آرزوی تجزیه جغرافیای این خاک مقدس بودند و شخصیت های که با تعصبات و تحریکات جریان های منحرف سمت گروهک ها می رفتند، منافقان کوردلی که آرمان های شیطان بزرگ به خوردشان داده می شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛این روزها که حماسه ۶ بهمن چهل سالگی اش را  میگذراند، هنوز هم روایت های بیشماری را در دل خود نهته است، گنجینه هایی که در هر سوی این شهر، در هر گوشه ای کتابی از روایت ها برای شنیدن دارد ، از دهه های ۴۰ به بالا که سوال کنی کمتر کسی است که از ان روز خاطره نداشته باشد و آستین هایش را بالا نزده تا برای حق دفاع ایستادگی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

بی شک حماسه ۶ بهمن سال ۶۰ مردم آمل و این قبیل حماسه ها نبود امروز درخت تنومند انقلاب را با این قدرت نمی دیدیم، درختی که یک روز نهال آن با دستان پیرعشق بنیانگذاری شد و با پرورش مردم به بار نشست و امروز ثمره حماسه آن روزها همین شیربچه هایی هستند که در جبهه مقاومت  های مردمان این سرزمین است.

,

قدرت های که بر بدنه انقلاب تاختند تا اقتدارش را نابود سازند، اما سر از حماسه مردمی درآورند و نتیجه آن مشت های بود که بر دهان استکبار محکم زده می شد.

,

سال ۶۰ ، نهال کوچک انقلاب محفل نا آرامی ها بود،  کشورهای که در آرزوی تجزیه جغرافیای این خاک مقدس بودند و شخصیت های که با تعصبات و تحریکات جریان های منحرف سمت گروهک ها می رفتند، منافقان کوردلی که آرمان های شیطان بزرگ به خوردشان داده می شد.

,

تجاوزهای حکومت بعثی عراق از یکسو، حمایت های دستهای استکبار از سو دیگر، تجزیه کردستان و ترورهای فرزندان ایران بیش از گذشته خاک این سرزمین را آشفته می کرد و اتفاق های سال ۶۰ را رقم می زد.

شبیخونی برای آمل

,
,
, شبیخونی برای آمل, شبیخونی برای آمل,

انقلاب نوپا را سایه شوم کمونیست ها و کروهک های می آزرد و از هر ایده و تلاشی برای نابودی این نهال استفاده می کرد، این نظام نوپا آبستن اتفاقات تاریخ ساز بود، افسانه ای از دلیرمردانه یک شهر، ماجرای  کم نظیری که در تاریخ قابل قیاس نیست و تا به امروز در تقویم هزاره جهان کمتر اتفاقی از این قبیل بود که یک شهر همگی آستین های همتشان را بالا زده باشند، از زن بارداری که شن ها را در کیسه می کرد تا پسر ۱۳ ساله ای که جانش را شجاعت را هجی می کرد و هنوز بعد از چهار دهه حرفهای زیادی در پس آن نهفته است که می توان کتاب های بیشماری نوشت.

,

شبیخون آمل را دستان قدرتمندی حمایت می کردند و آنقدر تشکیلات نظامی داشتند که هیچ وقت به ذهنشان قطور نمی کرد که مردم این شهر در مقابل چریک های کارازموده  تاب بیاورند، اما ناباورانه درایت مردم  تمام معادلاتشان را بر هم زد، دیدند کمرشان شکست و بساط شان از تاریخ ایران محو شد.

,

مردم آمل حماسه ای تاریخی آفریدند و آن چنان در جهان تاثیرگذار بود که امام(ره) در وصیت نامه سیاسی – الهی خود اینگونه یاد می کند:( من از شهرستان آمل و مردم فداکار آن تشکر می کنم. دیدید مردم دلیر و مسلمان آمل چه به روزتان آوردند).

,

حماسه مردمان آمل، وفاداری ملتی را در تاریخ ثبت کرد که در شرایط سختی به سر می برد، شهری که مزدوران شیطان بزرگ برای تسخیر و تثبیت مواضع خود در آن تلاش کردند به سرانجام نرسید، اندیشه ناشیانه ای که با اهدای ۴۰ شهید نگذاشت به بار بنشیند.

روایت فتح
با سه تن از جوانان سال ۶۰ به جنگل های آمل رفتیم، در نقطه ای که درگیری های زیادی اتفاق افتاد، مرتضی تقی زاده، یدالله شکری و علیرضا جعفری، حرف هایشان عجیب دلنشین بود، انقدر حرفها در سینه داشتند که رازی سربه مهر بود.

,
,
, روایت فتح, روایت فتح,
,

یدالله شکری ۱۹ سال داشت و برادرش شهید فتح الله شکری از شهدای جنگل است، جعفری با اشاره به ماجرای ۶ بهمن گفت: خود را مانند مردم کرده بودند در صف نانوایی لباس عادی می پوشیدند و بعضی مواقع لباس سپاه را تن می کردند، همه چریک و دوره نظامی دیده بودند، رئیسشان کاکا از بچه های کردستان بود.

,

وی با بیان وضعیت آن روزهای تصریح کرد: بصورت شبانه روز در جنگل کشیک می دادیم، شبهای اینجا خیلی سرد و ترسناک بود، بدون هیچ امکاناتی تا صبح در جنگل قدم می زدیم، جنگلی که تنها یه راه کوچک مال رو داشت.

,

شکری ادامه داد: یکبار برادرم چند روز به منزل نیامده بود، به سپاه که می رفتم و سراغش را می گرفتم جواب خاصی نمی دادند، بعد از چنذ روز که امد گفت من در جنگل گم شده بودم و در نهایت خود را به آبادی رساندم که چالوس بود، اما همه فکر می کردند که توسط منافقین دستگیر شده بود.

,

وی به تعریف حماسه ۶ بهمن پرداخت و عنوان کرد: همه پای کار بودند، از روستاهای اطراف هم آمده بودند، از زن باردار، نوجوانان و از هر سن و قشری پای کار امدند و حماسه بزرگ ساختند.

شکری  خاطرنشان کرد: در اسفند ۶۱ ، یکسال بعد از ۶ بهمن، برای انهدام کامل جنگلی ها به آنان حمله کردند و بردارم و ۵ نفر دیگر شهید شدند.

,
,
,

جعفری این حماسه را مدیون شجاعت های مثال نزدنی مردم آمل عنوان کرد و افزود: مردم در مقابل کمونیست ها اصلا جانشان را نمی دیدند،  کارهای خارق العاده ای انجام می دادند که وقتی امروز بیان می کنیم برای خیلی ها عجیب است.

,

وی با بیان اینکه شجاعت های دلیرانه مردان مدافعین حرم از این قبیل حماسه ها سرچشمه گرفته است خاطر نشان کرد:در جنگ تحمیلی و امروز در مدافعان حرم شجاعت های می بینیم که حیرت برانگیزاند، انسان های که جانشان را برای آرمان های بزرگ در کف دستانشان گذاشتند و هیچ ترسی به دل راه نمی دهند؛ حاضرند تمام هستی شان را برای انقلاب بدهند .

,

عموی شهید هادی جعفری از شهدای مدافعان حرم ادامه داد: خط جهاد ادامه داد، یک روز در ۶ بهمن در سنگرها در کوچه پس کوچه های شهر، یک روز در خط مقدم جبهه هشت سال دفاع مقدس و یک روز در جنگ میان حق و باطل در خارج جعرافیای ایران، جهاد در راه خدا ادامه داد.

,

وی ادامه داد: فرزندان همان هایی که دیروز در ۶ بهمن حماسه کردند، امروز در جبهه مقاومت ایستادند و نگذاشتند حق در مقابل باطل سر خم کند نمی گذارند.

,

مرتضی تقی زاده، اظهار کرد: هر حکومتی پایبند مردمانش است و اگر جایگاه مردمی نداشته باشد فرو خواهد ریخت؛ همه مردم آمده بودند تا هزاران سنگر بسازند، با چوب و بیل و هر چه داشتند آمده بودند و همه جا را سنگر کردند.

,

وی ادامه داد: حماسه مردم آمل به یک روز و ۶ بهمن ختم نشد تا سال ۶۳ ادامه داشت، یکی از این جنگلی ها را گرفته بو دیم آن را برای شناسایی منطقه و گرفتن تجهیزات انان به جنگل بردیم، تجهیزات نظامی زیادی در زمین کفن کرده بودند.

,

تقی زاده مردم آمل را با بصیرت خواند و اظهار کرد: مردم در هر زمانی که احساس خطر کنند وارد صحنه می شوند و حماسه خلق می کنند.
 
دوئلی میان حق و باطل

,
,
, دوئلی میان حق و باطل, دوئلی میان حق و باطل,

دشمن بعد از پیروزی مردم ایران در مقابل شاه و استکبار جهانی منافع اش را درخطر دید و دست به ترور شخصیت های برجسته، طایفه و قوم بازی در کردستان و فعالیت های زد تا این انقلاب را تضعیف کند.

,

مسئله گنبد، گروه بندی ترکمنان، درگیری در سیستان و مردم بلوچ و اختلافات شیعه و سنی، پیدایش جنگ نشان می داد دشمن همیشه فعال عمل کرده و منتظر روزنه ای برای ایجاد از هم پاشیدگی بوده است.

,

مقام معظم رهبری در مورد ۶ بهمن فرمودند: (نباید اجازه داد که این خاطره های پرشکوه، این حوادث بی نظیر و تعیین کننده تاریخ انقلاب، در ذهن ها کمرنگ شود. نسل جوان ما باید این خاطره ها را درست بشناسد، آنها را تحلیل کند و چراغ راه آینده خود و هدف بلند خود قرار دهد.)

,

مردمانی که نگذاشتند نا اهلان در شهر جولان دهند و شهر را تسخیر کنند، در برابر چریک ایستادند، هرچند مبارز نبودند، از زنان و مردانی ساده تا سربازانی که از جان گذشتند.

,

در هر برهه از زمان تاریخ تکرار می شود؛ آنچه دیروز در آمل رخ داد، امروز در مدلی دیگربارها و بارها .. خود را نشان داد و فردا در طرحی دیگر پا به عرصه وجود می گذارد.

,

آنچه این حماسه را نابود خواهد کرد غبار فراموشی است و امروز با وجود عبور چند دهه از این حماسه نتوانستیم آن را بطوری که شایسته اش است عنوان کنیم، با وجود این فداکاری ها و از خود گذشگی ها که جزء تفکیک ناپذیر مردمان این شهر است، پیشینه بلندآوزه و قطب سیاسی آمل، برای یادآوری این روز هم که شده دیدار حضوری با رهبری را که مایه ی خیر و برکت ساکنین دیار علویان است برای مردم این شهر دریغ نشود.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه