اخبار داغ

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

متاسفانه از سبک زندگی اسلامی غافل شده‌ایم

متاسفانه از سبک زندگی اسلامی غافل شده‌ایم
حکیمیان معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: متاسفانه در ایران اسلامی از سبک زندگی غفلت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، معصومه حکیمیان، معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور، شب گذشته در همایش استانی تجلیل از بانوان منتخب استان یزد با اشاره به نقش زنان در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: جایگاه زنان در سراسر کشور که می‌توانند به عنوان یکی از محورهای اساسی و مبنای گام دوم انقلاب و سبک زندگی نقش آفرینی کنند، بسیار مهم و حیاتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: اگر کشوری بخواهد اقتدار، استقلال و آزادی خود را حفظ و قله‌های پیشرفت را طی کند باید به موضوع سبک زندگی دقت ویژه‌ای داشته باشد تا به بیراهه نرود.

,

حکیمیان افزود: در ایران اسلامی هر چند از سبک زندگی غفلت شده اما نه تنها از اکنون باید به آسیب‌های این حوزه بپردازیم بلکه باید جبران گذشته را هم داشته باشیم.

,

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه سه ساحت برای مادری وجود دارد گفت: اولین ساحت مادری برای فرزندی که به دنیا می‌آورد، مطرح می‌شود چرا که سنگ بنای تربیت در خانواده قرار داده شده و نقش مادری برای فرزند بسیار مهم و حیاتی است.

,

وی ادامه داد: مادری برای همسر از دیگر ساحت‌ها عنوان شده که در دوران‌هایی یک زن موظف است برای همسرش مادری کند چرا که گاهی همسر به جاهایی می‌رسد که در ابعادی از زندگی به محبت مادرانه‌ای نیار دارد و سپس ساحت مادری اجتماعی مطرح می‌شود لذا زنان برای اینکه در این سه ساحت به درستی نقش آفرینی کنند، باید به بیانیه گام دوم که نقشه راه و بیانگر دیدگاه اسلام ناب و جایگاه او در خانواده است، توجه ویژه ای داشته باشند.

,

حکیمیان با اشاره به اینکه زنان اگر بخواهند در ساحت مادری موفق باشند باید به سه موضوع تهذیب نفس، حفظ خانواده متعادل و سالم و ولایت اجتماعی توجه کنند، گفت: ولایت اجتماعی تعبیر ساده ای دارد و آن اینکه زنان پرچمدار این کشور هستند که در مسیر ترویج فضائل و زدودن رذائل از سیمای جامعه نقش مهمی دارند و این پرچمداری می‌تواند به عنوان جهاد اجتماعی رقم خورد.

,

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت زهرا(س)، این بانوی بزرگوار اسلام را الگوی زندگی سعادتمند دانست و گفت: ابعاد زندگی حضرت زهرا ملموس و قابل دریافت است و امیدواریم خداوند متعال به همه ما و بشریت توفیق درک فاطمی را عنایت کند.

,

وی بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد نه تنها فرهنگ و سبک زندگی فاطمی ظرفیت جهانی شدن دارد بلکه جهان نیز از استعدد فاطمی شدن برخوردار است ولذا ایران اسلامی باید فاطمی زندگی کند و یزد با توجه به اینکه شهر قنات، قنوت، قناعت، عفت، حیا، تلاش و مجاهدت است سبک زندگی فاطمی در جهان را از آن خود کند.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه