اخبار داغ

گزارشی از دغدغه این روزهای مردم یزد؛

قطارهایی که روی اعصاب ۲۰۰ هزار یزدی‌ راه می‌روند!/حذف خط راه‌آهن باری یزد از داخل شهر؛ مطالبه همگانی

قطارهایی که روی اعصاب ۲۰۰ هزار یزدی‌ راه می‌روند!/حذف خط راه‌آهن باری یزد از داخل شهر؛ مطالبه همگانی
انتقال خط راه آهن باری در یزد دغدغه و مطالبه عمومی مردم این شهر است که در سفر رئیس جمهور به وی ابلاغ شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، شکی نیست ایمنی در جابجایی بار و مسافر، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و حفظ محیط‌زیست از مزیت‌های مهم توسعه حمل و نقل ریلی است که استان یزد به عنوان یکی از قطب های صنعتی و معدنی کشور از این مزیت بخوبی بهره برده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

در صنعت حمل و نقل هر گاه ایمنی رعایت نشود آن وقت است که پای جان افراد وسط کشیده می شود همانطور که اگر جاده ایمن نشود حوادث رانندگی هم افزایش خواهد یافت ویا اگر عابر پیاده ای نکات ایمنی را راعایت نکند قطعا حوادث تلخی او را تهدید خواهد کرد اما در خصوص خطوط راه آهن بر خلاف سایر بخش های صنعت حمل نقل چالش های متفاوت دارد که این چالش ها در یزد به شدت حس می شود.

,

*قطارهایی که روی اعصاب مردم یزد راه می روند!

, *قطارهایی که روی اعصاب مردم یزد راه می روند!, *قطارهایی که روی اعصاب مردم یزد راه می روند!,

با توجه به اینکه خطوط حمل و نقل ریلی بار و مسافر یزد درست از وسط شهر عبور می کند سال ها است به دغدغه ای برای مردم و البته مسئولان یزد بدل شده است و علیرغم وعده ووعیدهایی که داده می شود هنوز اقدام عملی موثری صورت نگرفته و همچنان ریل قطار در یزد در کنار مشکلات اجتماعی و شهری،  جان می گیرد!

,

, ,

از آخرین حادثه برخورد با قطار در شهر یزد  هنوز چهار ماه هم نگذشته است، رخداد تلخ و پر تکراری که بارها جان افراد کوچک و بزرگ را گرفته است.

,

*ریل راه آهن یزد زمینه آزار و اذیت ۲۰۰ هزار!

در هفته جاری پارسائیان عضو شورای شهر یزد با گلایه از سو استفاده برخی از نجابت مردم یزد گفت: خطوط ریل باری درست از وسط شهر یزد عبور می کند و این زمینه آزار و اذیت ۲۰۰ هزار نفر از ساکنین حاشیه این خطوط را فراهم کرده است.

, *ریل راه آهن یزد زمینه آزار و اذیت ۲۰۰ هزار!, *ریل راه آهن یزد زمینه آزار و اذیت ۲۰۰ هزار!,
,
, خطوط ریل باری درست از وسط شهر یزد عبور می کند و این زمینه آزار و اذیت ۲۰۰ هزار نفر از ساکنین حاشیه این خطوط را فراهم کرده است., خطوط ریل باری درست از وسط شهر یزد عبور می کند و این زمینه آزار و اذیت ۲۰۰ هزار نفر از ساکنین حاشیه این خطوط را فراهم کرده است.,

وی افزود: در یک دوره قرار شد این خطوط راه اهن جابجا شود که مصوبات ان هم هنوز وجود است اما متاسفانه عزمی در مسئولین دولت های قبل برای اینمهم وجود نداشته است.

,

عضو شورای شهر یزد تاکید کرد: خطرات و مزاحمت های این خطوط دغدغه اول مردمان این مناطق است و در هر جلسه ای که با مردم یزد برگزار می شود این دغدغه مطرح می شود.

,

*خط راه‌آهن باری باید از داخل شهر یزد خارج شود

, *خط راه‌آهن باری باید از داخل شهر یزد خارج شود, *خط راه‌آهن باری باید از داخل شهر یزد خارج شود,

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه خط راه‌آهن یزد نقش مهمی در ترانزیت کشور ایفا می‌کند اظهار داشت: بخش مهمی از حمل و نقل استان یزد وابسته به راه‌آهن است.

,

وی تصریح کرد: با این وجود یک سری معایبی هم این خط برای یزد دارد و راه آهن شهر یزد را به دو قسمت تقسیم کرده و علاوه بر اینکه مشکلاتی برای رفت و آمد به وجود آورده، هزینه‌های زیادی را هم برای مردم و هم برای راه‌آهن به وجود آورده است.

,

, ,

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های 91 و 92 این طرح را دنبال کردیم که خط قطار باری باید از یزد خارج شود و مصوبه آن را گرفتیم و به استان هم ابلاغ شد.

,

*موضوع شفاهی و کتبی به رئیس جمهور ابلاغ شد

, *موضوع شفاهی و کتبی به رئیس جمهور ابلاغ شد, *موضوع شفاهی و کتبی به رئیس جمهور ابلاغ شد,

جوکار تصریح کرد: با این وجود در هشت سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم، متاسفانه اقدامی صورت نگرفت و مسئله و مشکلاتی که وجود داشت باقی ماند.

,

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفر آقای رئیسی به استان یزد هم این موضوع را به صورت کتبی و شفاهی بیان کردیم که خط ریل باری باید از داخل شهر خارج شود تا حجم مشکلاتی که برای شهروندان به وجود آمده کمتر شود.

,

وی ادامه داد: در برخی نقاط فاصله حریم راه‌آهن حفظ نشده و یا راه‌آهن اجازه ساخت و ساز به مردم نمی‌دهد به ویژه اینکه به دلیل قرار گرفتن در داخل شهر امکان توسعه ایستگاه راه‌آهن هم وجود ندارد.

,

*خط فعلی یزد به هیچ عنوان جوابگوی قطارهای باری نیست

, *خط فعلی یزد به هیچ عنوان جوابگوی قطارهای باری نیست, *خط فعلی یزد به هیچ عنوان جوابگوی قطارهای باری نیست,

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خط فعلی یزد به هیچ عنوان جوابگوی قطارهای باری نیست و باید از قطارهای باری از داخل شهر یزد خارج شود گفت: طبیعتا با خروج این خط، ما نیاز به یک ایستگاه دیگر برای قطارهای باری با در نظر گرفتن لازمه‌های آن از جمله ایستگاه‌های تعمیر و سوخت‌رسانی و موارد مختلف دیگر داریم.

,

مهران فاطمی استاندار یزد هم چندی پیش با حضور در مناطق حاشیه راه اهن یزد، ضمن بازدید از این منطقه، دغدغه و مشکلات ناشی از این موضوع را از جانب خود مردم و از نزدیک بررسی کرد و با توجه به ابلاغ این مشکل در سفر رئیس جمهوری امید آن می رود بر خلاف دوره های قبل اتفاق درست و اساسی در این خصوص گرفته شود.

,

, ,

 

,

مردم یزد در کنار تحمل سختی ها و چالش های عبور قطارهای باری از میان شهر، نمی نوانند از خطرات که جان خود و عزیزانشان را تهدید می کند به آسانی بگذرند حتی برخورد یک حیوان هم با قطارهایی که بی ترمز در حرکت هستند تلخ و ناگوار است چه برسد به اینکه این رفت و امد قطارها تهدید جان انسان ها باشد و یا در کمال ناباوری وسیله ای برای پایان دادن به زندگی باشد!

, مردم یزد در کنار تحمل سختی ها و چالش های عبور قطارهای باری از میان شهر، نمی نوانند از خطرات که جان خود و عزیزانشان را تهدید می کند به آسانی بگذرند حتی برخورد یک حیوان هم با قطارهایی که بی ترمز در حرکت هستند تلخ و ناگوار است چه برسد به اینکه این رفت و امد قطارها تهدید جان انسان ها باشد و یا در کمال ناباوری وسیله ای برای پایان دادن به زندگی باشد!,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه