اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه:

تحقیر و تلقی نامرغوب بودن کالای داخلی دستاورد پهلوی برای تولید داخلی بود/ نفت ایران در تملک اربابان آمریکایی و انگلیسی

تحقیر و تلقی نامرغوب بودن کالای داخلی دستاورد پهلوی برای تولید داخلی بود/ نفت ایران در تملک اربابان آمریکایی و انگلیسی
عبدالمجید شیخی گفت: مهمترین و اثر گذارترین خیانت پهلوی در اقتصاد، نهادینه کردن فرهنگ منحط غربی و نتایج مهمتر از این فعل، تغییر نگرش مردم از تولید کنندگی به مصرف گرایی بود و با از بین بردن بخش مولد، بخش غیر مولد را پر رونق کرد و راه وارادات را هموار ساخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه  در گفتگو با "راه آرمان"  در خصوص خیانت ها و خباثت ها ی رژیم پهلوی بر اقتصاد ایران عنوان کرد: خاندان پهلوی چه در حکومت ۲۰ ساله رضا خان قلدر و چه بعد از آن در زمان محمد رضا پسرش با صدارت ۳۷ ساله در طول ۵۷ سال خیانت ها و خباثت های شدیدی در حق مردم ایران انجام داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , ", راه آرمان, " ,


وی ادامه داد: مهمترین و اثر گذارترین خیانت پهلوی در اقتصاد، نهادینه کردن فرهنگ منحط غربی و نتایج مهمتر از این فعل، تغییر نگرش مردم از تولید کنندگی به مصرف گرایی بود که تغییرات ویژه ای در فرهنگ الگوی مصرف مردم ایران این نهادیه سازی فرهنگی غربی ایجاد کرد.

تحقیر و تلقی نامرغوب بودن کالای داخلی دستاورد پهلوی برای تولید داخلی

کارشناس مسائل اقتصادی  عنوان کرد: رژیم پهلوی، یک الگوی مصرف گرایی تجملاتی وابسته و متمایل به مصرف کالاهای وارداتی را رواج داد و درمقابل آن هم الگوی تولید را خراب کرد و حس خود کم بینی و تلقی نامرغوب بودن کالای داخلی را در اذهان عمومی و در بین مردم رواج داد و نهادینه کرد، همین امر سبب نابودی تولیدات داخلی شد.

شیخی تاکید کرد: رژیم پهلوی  برای متمدن نشان دادن خودش در حالی که صنایع تولیدات داخلی را از بین برده بود و باید حفظ آبرو می کرد،  شروع به  ایجاد و واردات صنایعی کرد که عمدتا منتاژکاری محسوب می شدند بنابراین صنایع وابسته به آمریکا و غرب را جایگزین  تولید داخلی و حمایت از صنایع ایرانی کرد که عملا  کار کارگر ما در داخل فقط متصل کردن قطعات به هم بود.

وی افزود: رژیم پهلوی با وجود پول های هنگفتی که از فروش نفت به خصوص در سال ۱۹۷۳بر مبنای افزایش قیمت نفت در بازار جهانی بدست می آورد و درآمد های دولتی افزایش یافت،اما حدود ۵۰ درصد از این رشد درآمدی صرف ولخرجی دربار و شخص شاه می شد و بقیه اش را هم  برای حفظ وجه شاه هزینه ای صرف ساخت تاسیساتی می شد که ظاهر قضیه را حفظ کند.

نفت ایران در تملک اربابان آمریکایی و انگلیسی بود

,
,
,
, تحقیر و تلقی نامرغوب بودن کالای داخلی دستاورد پهلوی برای تولید داخلی, تحقیر و تلقی نامرغوب بودن کالای داخلی دستاورد پهلوی برای تولید داخلی,
,
,
,
,
,
,
,
, نفت ایران در تملک اربابان آمریکایی و انگلیسی بود, نفت ایران در تملک اربابان آمریکایی و انگلیسی بود,


شیخی ادامه داد: رژیم پهلوی کشور را به صادرات نفت خام وابسته کرد و بیگانگان را بر صنعت نفت ایران مسلط ساخته و عملا نفت را در تملک انگلیسی های خبیث و بعد هم آمریکای مستکبر درآورد، همان بیگانگانی که چون زالو خون مهره های خود را مکید و بعد از اینکه مورد نیازشان نبود، مثل رضا خان قلدر را که انگلیسی ها  و محمد رضا را آمریکایی ها رها کردند تا از جرگه تاریخ حذف شدند.

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: اقدامات اصلی رژیم پهلوی در راستای وابسته کردن کشور به واردات بود،  پول نفت را برای خرید کالاهای آماده خرج می کردند که ریشه این نگاه اقتصادی به در دوره سلطنت منحط قاجاریه بر می گردد، در دوره پهلوی مهار اقتصاد  به دست دو کشور انگلیس و آمریکا سپرده بودند، باید گفت که شاهان پهلوی اموال خود و درباریانشان  حاصل غارت و دزدی اموال کشورایران  و دست درازی به ثروت های ملی بود .

وی ادامه داد: در حالی که جلوه هایی از فقر و محرومیت در کشور ظاهر بود رژیم پهلوی  بخشی از اموال کشور را به بیگانگان می بخشیدند و اصلا تلاشی برای رفع فقر و محرومیت واقعی ملت خودشان  نمی کردند و اموال را بدون هیچ اهمیتی به دیگران واگذار می کردند، بخش صنعت و نظامات بهره برداری را تخریب کردند و نظام جایگزینی هم نیاوردند و عملا بخش کشاورزی نابود شد و کشور در زمان ریاست جمهوری ترومن در آمریکا  وابسته به واردات گندم از خارج شد.


شیخی با بیان اینکه ایران تا سال ۱۳۳۴ صادر کننده خالص گندم و غلات بودیم اما اصلاحات ارضی سبب از بین بردن صنعت کشاورزی ما شد، عنوان کرد: خباثت های پهلوی در عرصه کشاورزی بر هیچ کس پوشیده نیست  بنابراین از دیگر اقدامات این رژیم، تخریب بخش مولد(تولید کننده) دربرابر  رونق بخش غیر مولد(مصرف کننده) بود، این بخش مبتنی بر فعالیت های توزیعی خدماتی با سطح پایین از مهارت همچون دست فروشی بود.

استاد دانشگاه تاکید کرد: نیروهای کار بخش کشاورزی و بخشی از نیروهای کار شهری را تبدیل کردند به نیروهای شاغل بیکار پنهانی که فقط واسطه گری و دست فروشی می کردند، رواج فساد، قاچاق، رانت خواری و پور سانت گیری توسط شخص شاه و خواهر وابستگان و درباریان از بیگانگان و  با بیگانگان در برابر واگذاری امتیازات اقتصادی داخلی و دادن پروسانت های بزرگی توسط امتیاز گیرندگان از عوامل عدم توجه به اقتصاد مردم و محرومیت زدایی بود زیرا همه به دنبال پر کردن جیب خود بودند.

وی افزود: شاه ملعون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از اموال کشور را غارت کرد و با خودش به خارج از کشور در زمان فرار برد، بیکاری گسترده و تورم افسار گسیخته، وابستگی اقتصادی  از آن زمان شکل گرفت و هنوز هم متاسفانه به واسطه تغییر نگاه فرهنگی دچار مشکلات عدیده ای هستیم و رفع کردن آن زمان زیادی می برد  که ریشه اصلی آن  در دوره ۵۷ ساله رژیم منحوس پهلوی است.

احیاء بخش مولد، خودکفای، خودباور و خود اتکایی ازدستاوردهای انقلاب است

شیخی به دستاوردهای انقلاب اسلامی بعد از تغییر قدرت اشاره کرد و گفت: با شکل گیری انقلاب و حکومت مردمی بعد از یک دوره چند هزار ساله پادشاهی اولین بارعزت و منزلت ایرانی در بین مردم دنیا مطرح شد و جا افتاده است،  احیاء بخش مولد احیاء روستا ها، خودکفایی، ایجاد خود اتکایی، حرکت در مسیر اهدافی که در قانون اساسی و سند چشم انداز مطرح شده بودند.

وی افزود: اکنون در بسیاری از بخش های با فناوری بالا جزو رتبه های برتر دنیا هستیم از ۱ تا ده در بسیاری ازسکوی های اقتصادی ایستاده ایم و رشد علمی ۱۱ برابری متوسط جهانی را احراز کرده ایم.

استاد دانشگاه اذعان کرد: رتبه های بالایی در صنعت انرژی هسته ای صنعت هوا فضا، صنعت نانو وسلول های بنیادی صنایع دفاعی، صنایع نظامی و بسیاری از زمینه های دیگر که مردم در اخبار روزمره رسانه ملی شاهد خلق و انتشار دستاوردهای جدید دانشمندان جوان کشور ما ایران  هستند.

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: در بسیاری از فعالیت ها توانسته ایم ذنجیره تولید را از صفر تا تولید محصول نهایی را تکمیل کنیم و زنجیره تولید را با طراحی  اکثر حلقه های مفقوده، توانسته ایم خودمان جای گذاری و تکمیل کنیم که  این روند و این فرایند همچنان با رشد فزاینده ای ادامه دارد و توانستیم در بسیاری از زمینه های بخش کشاورزی صنعتی و خدماتی خود کفا شویم و الگو هایی را به دنیای علم و پژوهش مانند جهاد سازندگی، هدفمندی یارانه ها، بسیج نیروهای مردمی ، ... معرفی کنیم.

شیخی تاکید کرد: ایران و انقلاب ما نهادهای بین المللی را به حیرت وا داشته است، بخصوص طرح مشارکت های مردمی که توانسته ایم دستاورهای خوبی را به دنیا معرفی کنیم، یکی از الگوهایی که اخیرا به دنیا معرفی کرده ایم و جهانیان منتظر نتایج آن هستند طرح الگوی اقتصاد مقاومتی رهبری است.

ایران ابزار های مالی غیر ربوی مثل اوراق مشارکت را به دنیا معرفی کرد

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, احیاء بخش مولد، خودکفای، خودباور و خود اتکایی ازدستاوردهای انقلاب است, احیاء بخش مولد، خودکفای، خودباور و خود اتکایی ازدستاوردهای انقلاب است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ایران ابزار های مالی غیر ربوی مثل اوراق مشارکت را به دنیا معرفی کرد, ایران ابزار های مالی غیر ربوی مثل اوراق مشارکت را به دنیا معرفی کرد,


وی ادامه داد: ما اولین کشوری هستیم که ابزار های مالی غیر ربوی مثل اوراق مشارکت را به دنیا معرفی کردیم و صنعت بانکداری بدون ربا را ایجاد کردیم، هرچند به عملکرد نظام بانکی انتقاد داریم اما این مشکل بر می گردد به عملکرد نه به کلیات طرح  زیرا اگر درست اجرایی شود کاملا منطبق با نظام اقتصاد اسلامی است.

کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: ما افتخار می کنیم که در سال ۱۳۶۲ الگوی عملیات بانکی بدون ربا را پایه گذاری کردیم و حرف های جدیدی از حکمرانی خوب در قالب نظام جمهوری اسلامی ایران را به دنیا مخابره کردیم هرجا بر اساس دستورات اسلام عمل کردیم موفق بوده ایم، ولو اینکه بعضی جاها هم شعار دادیم و نتوانستیم اجرایی کنیم اما در زمینه هایی که هم خوب شعار دادیم هم خوب عمل کردیم، الگو شده ایم.

شیخی تاکید کرد: نظام رهبری ولایت فقیه را به دنیا معرفی کردیم که این برای مردم دنیا یک پدیده جدید و سودمند شناخته  شده است و بسیاری از ملل دنیا داشتن چنین رهبری را برای خودشان طلب می کنند و آرزوی نظام حکومتی که رهبرآن عادل، مدبر، عاقل، بالغ حی  و متقی است را دارند زیرا دنیا اکنون درگیر رهبران فاسدی است که منافع خود را به منافع مردم ارجحیت می دهند.

وی علت خباثت های آمریکایی انگلیسی اسرائیلی را استقرار نظام جمهوری اسلامی با منشا خدا محوری دانست و گفت:  با استقرار این نظام بسیاری از دستاوردها، خود باوری ها، خودکفایی ها شکل گرفت و چهل و سه سال همچنان بعد از رونق و دستاورهای علمی جدیدی را مشاهده می کنیم که البته مشکلات زیادی هم داریم که علت آن ایجاد توطئه از سوی همین خبیثان عالم است.

الگوی حکومتی  درایران شالوده چیده مان شده نظام سلطه غرب را بهم ریخته است

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, الگوی حکومتی  درایران شالوده چیده مان شده نظام سلطه غرب را بهم ریخته است, الگوی حکومتی  درایران شالوده چیده مان شده نظام سلطه غرب را بهم ریخته است,


استاد دانشگاه ابراز کرد: در برخی موارد سئوال می شود به رغم اینکه این همه دستاوردها را هم داشته ایم، چرا همچنان باز مشکلات بسیاری داریم؟! که باید گفت؛ دلیل آن هم واضح است زیرا الگوی حکومتی که ما به دنیا معرفی کردیم، نظام و شالوده چیده مان شده نظام سلطه غرب را بهم ریخته است و این سلطه گران با تمام قوا در این چهل و سه ساله گذشته تا توانسته اند با ابزار و لوازم جدید حیله ها و سیاست ها ی مخرب سعی کردند علیه ما توطئه کنند و مانع پیشرفت و حرکت ما باشند.

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: معتقدیم؛ سنت الهی این است که نظام جمهوری اسلامی به دست مصلح جهان برسد و دشمنان موفق نخواهند شد و اکنون ما توانسته ایم از بسیاری از موانع عبور کنیم و حرف اول منطقه و حتی قاره را بزنیم و کشور ما الگویی برای کشورهای اسلامی و مستضعف است که اکنون به قدرت بلا منازع در منطقه تبدیل شده است.

نظام سلطه با ۱۶۰ رسانه بین المللی به دنبال ضعیف نشان دادن ایران است

 وی به قدرت تخریب گری سلطه گران اشاره کرد و گفت:  شاخص  شیطنت های اصحاب سلطه وجود ۱۶۰ رسانه بین المللی  است که علیه نطام  ما توطئه می کنند و در این چهل ساله گذشته  حتی  دوسه بار توطئه های میدانی علیه ما داشته اند واین امر  نشان می دهد که ما معادلات آنها را بهم ریخته ایم که نشان از قدرت و تاثیر گذاری ما دارد.

عبدالمجید شیخی در پایان خاطر نشان کرد: کشور ایران بر قدرت های منطقه خیلی تاثیر گذاشته ، می گذارد و خواهد گذاشت و اینها تمام نیروها، سرمایه ها و امکانات خود را جمع کرده اند تا اجازه ندهند ما پیشرفت کنیم زیرا دلیل این انقلاب مبارک ایجاد حکومت مصلح جهانی است  که به دست امام خمینی بنا نهاده شده و با هدایت و تدابیر مقام معظم رهبری در مقابل مستکبرین قد علم کرده و وجه خوبی از خود را نشان داده است.

انتهای پیام /

,
,
,
,
,
, نظام سلطه با ۱۶۰ رسانه بین المللی به دنبال ضعیف نشان دادن ایران است, نظام سلطه با ۱۶۰ رسانه بین المللی به دنبال ضعیف نشان دادن ایران است,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه