اخبار داغ

بازخوانی جنایت‌های رژیم پهلوی در گفت‌وگو با عضو خبرگان رهبری؛

رژیم پهلوی سرسپرده در برابر دولت‌های غربی و خشن مقابل ملت/شاه باورهای دینی و ملی ایران را فدای اراده بیگانگان کرد

رژیم پهلوی سرسپرده در برابر دولت‌های غربی و خشن مقابل ملت/شاه باورهای دینی و ملی ایران را فدای اراده بیگانگان کرد
علی معلمی با بیان اینکه دودمان پهلوی همه اعتقادات و باورهای دینی، فرهنگی و ملی مردم ایران را پای اراده بیگانگان فدا کرد؛ گفت: این رژیم در حالی در برابر مردم خود حداکثر خشونت را به‌کار می‌برد که در برابر بیگانگان، ذلیل و تسلیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ در حالی با ورود به بهمن 1400 رفته رفته به سالروز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نزدیک می‌شویم که در کنار تبیین دستاوردهای انقلاب، بازخوانی جنایات و خباثت رژیم پهلوی از ضروریات مهم به شمار می‌رود.

دوران پهلوی مملو از جنایات و توطئه‌های ریزودرشت علیه ملت و منافع ملی ایران است؛کسانی که با کمک مستقیم کشورهای غربی بر سر کار آمدند و برای ادامه سلطنت می‌بایست تا روزهای آخر به اربابان خود باج می‌دادند.

در حالی که در دوره پهلوی اول، رضاخان کسی که در داخل خفقان ایجاد کرده بود، با دستور چندخطی انگلیس و شوروی مجبور به کناره گیری و تبعید به یک جزیره دورافتاده شد، در دوره دوم پهلوی نیز نه تنها این حس تحقیر و خودباختگی کمرنگ نشد؛ بلکه به شدت بیشتر و در برابر آمریکا نیز ادامه پیدا کرد.

سرسپردگی رژیم پهلوی به بیگانگان که همواره محل انتقاد انقلابیون و و به ویژه امام خمینی (ره) بود، سرآغاز و زمینه‌ساز انقلاب اسلامی ایران شد، انقلابی که همانند شعار معروف خود در آن سال‌ها، استقلال، جمهوریت و آزادی را برای مردم ایران به ارمغان آورده است.

آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندراتن در مجلس خبرگان هبری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص بازخوانی جنایات رژیم منحوس پهلوی اظهار کرد: خباثت دودمان پهلوی در درجه نخست آن است که به بیگانگان اعلام سر سپردگی کرده بود.

وی افزود: این رژیم با پشتیبانی انگلیس روی کار آمد و همه اعتقادات و باورهای دینی، فرهنگی و ملی مردم ایران را پای اراده بیگانگان فدا کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: اقدام به کشف حجاب اجباری به اشاره انگلیس پلید و ستم و بیگاری کشیدن از مردم به بهانه سازندگی، آبادانی و عمران تا حدی که شکم کارگران را سیر نکرده بود، از جمله اقدامات خبیثانه و پلید این رژیم بود.

آیت‌الله معلمی ادامه داد: اما در آن سو، این رژیم برای خود و دودمان خود ثروت اندوزی می‌کرد، اکنون اگر به هر یک از استان‌های کشور قدم بگذارید، یک کاخی از پهلوی بنا شده است.

وی تاکید کرد: در استان مازندران در همین مکانی که اکنون در شهرستان بابل، دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان است در گذشته قصر، کاخ و باغ رضاخان بود؛ کلاردشت جای خود، رامسر جای خود؛ هر نقطه خوش آب‌وهوای کشور متعلق به آن‌ها بود و مردم باید از مزایا محروم باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: در هر صورت، این وابستگی به بیگانگان و نداشتن حتی غیرت ملی، سبب شد تا در ماجرای هجوم بیگانگان، بلافاصله و به سرعت و بدون کوچک‌ترین مقاومتی، تسلیم اراده بیگانگان شوند.

آیت‌الله معلمی تصریح کرد: این رژیم در حالی در برابر مردم خود حداکثر خشونت را به‌کار می‌برد که در برابر بیگانگان، ذلیل و تسلیم بود.

وی افزود: این رژیم هرگز از ناموس، ملیت و مردم خود دفاع نکرد و فرار خفت‌بار شاه از کشور، سند این مدعا است؛ چرا که به اراده بیگانگان آمدند و به اراده بیگانگان، رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اعلام کرد: هر کسی به اراده بیگانگان اعتماد و وابستگی پیدا کند، سرانجامش همین ذلت و نکبت خواهد بود؛ اما زندگی در سایه دین خدا، توکل به پروردگار رحمان و اعتماد به ملت، می‌تواند انسان را عزیز و آبرومند کند؛ همانگونه که امام راحل در طول پربرکت خود عمل کرد.

آیت‌الله معلمی متذکر شد: همانگونه که دیدیم، آمدن امام راحل با آن استقبال عجیب و بی نظیر همراه شد و هم مراسم تشییع با آن گستردگی و عظمت برگزار شد که چشم جهانیان را خیره کرده بود.

گفتنی است رضاشاه که با حمایت انگلیسی‌ها مدارج ترقی را تا پادشاهی طی کرد، از همان اولین روزهای سرسپردگی پیمان بست که براساس روش و دستورات لندن عمل کند و همه مدافعان و یاران او در امر سلطنت نیز به همین سرسپردگی مبتلا بودند؛ همین وضعیت در زمان سلطنت پسر او، محمدرضا، نیز تداوم یافت، با این تفاوت که امریکا جای انگلستان را در این صحنه‌پردازی‌ها گرفته بود.

با مروری بر سیاست‌های فرهنگی رضاشاه و پسرش در زمینه‌هایی چون تجددگرایی، باستان‌گرایی، اسلام‌گریزی و اسلام‌ستیزی، وابسته کردن مطبوعات، کنترل و سانسور شدید رسانه‌های صوتی و تصویری و جدایی از مردم، می‌توان دریافت که سایه استعمار و استبداد همچنان بر سیاست‌ها و رفتارهای فرهنگی دوران پهلوی گسترده بود که جز تضعیف اقتدار این حکومت و پیدایش بحران‌ها و نابسامانی‌های فرهنگی و اجتماعی نتیجه‌ای نداشت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه