اخبار داغ

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد

افزایش آسانسوری امیکرون در کشور/ ایمنی ۸۰ درصدی بدن با تزریق دوز سوم

افزایش آسانسوری امیکرون در کشور/ ایمنی ۸۰ درصدی بدن با تزریق دوز سوم
کریمی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ایمنی ۸۰ درصدی بدن با تزریق دوز سوم واکسن کرونا، گفت: سویه امیکرون به صورت آسانسوری در حال افزایش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در جلسه اضطراری به همراه میرمحمدی نماینده میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، خطیبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و سرپرست فرمانداری میبد پس از بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان امام صادق (ع) شهرستان میبد، گفت: پر بودن بخش آی سی یو بیمارستان‌های میبد و اردکان نشان می‌دهد که پیک شدیدی را در سه هفته آینده تجربه خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه پیک سویه اومیکرون به صورت آسانسوری در حال بالا رفتن است ، افزود: سرایت این سویه شدید بوده و بیمارستان‌ها باید دستگاه‌های اکسیژن ، ونتیلاتور و همچنین دارو به میزان کافی فراهم کنند.

,

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به امکانات مطلوب بیمارستان‌های میبد و اردکان تصریح کرد: تنها نگرانی ما رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم است و اگر شرایط بدین منوال ادامه یابد در هفته‌های آتی شاهد افزایش آمار بستری و مرگ کرونایی خواهیم بود.

,

کریمی بر لزوم اهتمام مردم به واکسیناسیون تأکید کرد و ادامه داد: مقاومت در برابر امیکرون با تزریق دوز اول و دوم فقط ۱۰ درصد است، اما دوز سوم سبب می‌شود تا مقاومت در برابر این سویه به ۸۰ درصد برسد.

,

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، گفت: حضور نیمه شب معاون درمان نشان می‌دهد که نباید نگران خدمت رسانی به بیماران باشیم.

,

میرمحمدی با اشاره به مشکل بیمارستان این شهر در زمینه نیرو‌های متخصص عفونی، ارتوپد و چشم افزود: امیدواریم این مشکل با وعده معاون وزیر حل شود. همچنین تکمیل و تجهیز طرح‌های درمانی در انتظار کمک وزارت بهداشت است و انتظار داریم در این زمینه نیز شاهد یاری وزارتخانه باشیم.

,

انتهای پیام/خ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه