اخبار داغ

رئیس قوه قضاییه در دیدار با فعالان اقتصادی خراسان رضوی:

حل و فصل مسائل اقتصادی کشور بدون مشارکت مردم غیرممکن است/ ضرورت جدیت برخورد با مفسدان اقتصادی

حل و فصل مسائل اقتصادی کشور بدون مشارکت مردم غیرممکن است/ ضرورت جدیت برخورد با مفسدان اقتصادی
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: حل و فصل مسائل اقتصادی کشور بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی غیرممکن و پرهزینه است و تجربه گذشته و بین المللی نشان داده هر کاری با مردم انجام شده موفق تر بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه صبح امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی و فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: دشمن قصد فشار بر مسائل معیشتی را دارد تا از این طریق به اهداف خودش برسد پس باید متناسب با جنگ اقتصادی و فشار دشمن حرکت کنیم و قوانین و ساختار و اراده ها باید در این راستا حرکت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی باید برنامه ها و تصمیمات تنظیم شود افزود: در مجلس شورای اسلامی باید مسائل تبیین شود البته برخی مسائل ملی است اما اگر مجموعه مدیران استانی مشکلات را احصا و اولویت بندی کنند مؤثر خواهد بود.

,

رئیس قوه قضاییه گفت: در قوای کشور اراده و عزم برای رفع مشکلات وجود دارد و اعتقاد داریم قادر هستیم و ظرفیت‌‍‌های مختلف موجود است لذا باور کنیم امروز در این فعالیت اقتصادی جهاد در برابر دشمن است و کمک به ارزش ها است و جلوگیری از آسیب ها محسوب می شود.

,

وی افزود: اشتغالزایی و افزایش تولید داخل با کاهش آسیب های اجتماعی در ارتباط مستقیم است و اگر بدانیم این امری مقدس است نوع نگاه تفاوت پیدا میکند و دارای منافع اخروی است و از جمله اولویت های اقتصادی ایجاد بستر و امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری پایدار است تا فعال اقتصادی بداند برای سرمایه گذاری امنیت پایدار دارد و فردا با بخشنامه و انفعالات کوچک همه چیز عوض نمی شود.

,

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: حل و فصل مسائل اقتصادی کشور بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی غیرممکن و پرهزینه است و تجربه گذشته و بین المللی نشان داده هر کاری با مردم انجام شده موفق تر بودیم و اصلا نمی توان مردم را کنار بگذاریم و با امکانات دولت تمام مشکلات رفع کرد.

,

وی با اشاره به اینکه مسائلی از جمله امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری پایدار باید عملیاتی شود افزود: یکی از راه حل ها این است که هر کدام از مسئولان استانی و شهری حرف ها و مسائل را مطالبه و پیگیری کند و رسانه ها به شیوه احسن مطالبه گری کنند و باید از مسئولان دنبال شود تا به نتیجه برسد.

,

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دستگاه های مختلف و مردم و فعالان اقتصادی وظایفی دارند و توقع نباید داشت هر دستگاه وظیفه همه را محقق کند لذا باید همفکری شده تا با هم مسائل مرتفع شود.

,

وی افزود: هدایت، حمایت و نظارت از جمله وظایف اصلی دولت است و باید کمتر دخالت صورت بگیرد تا مشکلات مضاعف ایجاد نشود و اگر نیاز به اصلاح مقررات دارد باید همه در میدان بیایند.

,

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اختلافات فعالان با دستگاه های حکومتی خاطرنشان کرد: در استان گارگروهی ایجاد شود تا اختلافات دستگاه ها کمک شود تا مرتفع شود و از اقدام فسادانگیز و خلاف جلوگیری شود.

,

وی افزود: فرایند امور سخت و پرهزینه و همراه با فساد در کارگروه های مشترک استان قرار بگیرد و پیگیری و مرتفع شود و تسریع در صدور مجوزات از جمله اموری است که اقدام حکومتی نیاز دارد.

,

رئیس قوه قضاییه ضمن تأکید بر این مطلب که بین خلاف و جرم و جرم های کیفری و حقوقی تفاوت است گفت: اگر پرونده‌ای از دستگاهی آمده شاکی و دستگاه نظارتی برای تخلفات مدارک خودشان را ارائه بدهد و باید نسبت به امنیت اقتصادی سرمایه‌گذاران دغدغه مند باشیم و فعالان اقتصادی را راهنمایی حقوقی شود و در این راستا صنوف  و اتحادیه ها فعال شوند.

,

وی افزود: البته کسی در شرایط جنگ خیانت می کند باید با جدیت و شدت بیشتری برخورد شود لذا باید با مفسدان اقتصادی برخورد متناسب صورت بگیرد.

,

انتهای پیام/

,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه