اخبار داغ

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد:

تاکید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به جنایت های پهلوی/ کمرنگ شدن نقش مردم در دولت ها، در واقع فاصله گرفتن از مبانی انقلاب است

تاکید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به جنایت های پهلوی/ کمرنگ شدن نقش مردم در دولت ها، در واقع فاصله گرفتن از مبانی انقلاب است
حجت الاسلامی رفیعی با اشاره به اینکه تکلیف ما در گام دوم انقلاب در بیانیه رهبری مشخص شده است، گفت: در این بیانیه، مقام معظم رهبری، به جنایت ها و کم کاری هایی رژیم پهلوی در عرصه های مختلف سازندگی، علم و فناوری، دیده نشدن مردم اشاره کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه در آستانه 43 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، اظهار داشت: سه سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری می گذرد و تکلیف ما در گام دوم انقلاب در بیانیه مشخص شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,


وی ادامه داد: در این بیانیه، مقام معظم رهبری، به جنایت ها و کم کاری های رژیم پهلوی در عرصه های مختلف سازندگی، علم و فناوری، دیده نشدن مردم اشاره کرده است.

,
,

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه مردم با انقلاب، صرفا به دنبال رفاه و زندگی مطلوب نبودند، گفت: لازم به ذکر است که امام (ره) با بررسی آیات، روایات و منابع دینی درصدد اجرای حکمرانی اسلامی بوده، زیرا اختلاف بین حکمرانی اسلامی و پهلوی در ظرفیت مردمی است، زیرا در دولت های غربی که رژیم شاهنشاهی هم در این بازی قرار گرفته بود، براساس تسلط بر مردم، دولت ها حکمرانی را به دست می گرفتند تا بر آنها تسلط داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه در حکمرانی انقلاب اسلامی محور اصلی مردم بودند، افزود: این در حالی است که در حکمرانی غربی درصدد ضعیف کردن مردم بودند.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: سبک حاکمیت امام (ره) و مقام معظم رهبری برپایه مردم سالاری دینی است که در این سبک با استفاده از فناوری های مختلف از سال 42 تا 57 با اهمیت دادن به حضور مردم و  تشکیل کمیته های انقلاب، بسیج مردمی و سپاه پاسداران  به موفقیت نیز رسیدند.

,

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه محبوبیت امام (ره) به میزانی بود که نیاز به برگزاری همه پرسی و رفراندوم نباشد، گفت: با این وجود در دوازدهم فرورودین 58 اصل جمهوری اسلامی به رای گیری قرار داده شد و مردم در تمام اقشار مختلف در این انتخابات حضور پیدا کردند و به جمهوری اسلامی ایران رای آری دادند.

,

وی افزود: اختلاف جدی در حکمرانی جمهوری اسلامی با رژیم پهلوی این است که علاوه بر کمبودها، کسری ها و جنایت هایی که شاهد بودیم، ذلیل و خفیف کردن و دیده نشدن مردم مدنظر بود، ولی با انقلاب اسلامی این رویکرد به کلی تغییر کرد. 

,

این مقام مسئول اظهار داشت: امروز مطالبه حضرت آقا در گام دوم انقلاب مسئله جامعه پردازی بعد از خودسازی است، با این معنا که فعالیت های مردمی، اوج گیری فعالیت ها در مساجد، اجرای رزمایش مواسات مدنظر باشد و از تهدیدهایی همچون کرونا فرصت هایی ایجاد شود که مردم به میدان بیایند.

,

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری کاری که به دست مردم سپرده شود، به خوبی اجرایی خواهد شد، افزود: نقش مردم در پیروزی انقلاب و ادامه مسیر بنا بر آنچه که امامین انقلاب دیده بودند، بسیار پررنگ بوده است.

,

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در دولتهای مختلف چه سازندگی یا اصلاحات اگر نقش مردم کمرنگ شود و ظرفیت مردمی دیده نشود، در واقع از مبانی انقلاب فاصله گرفته شده و به مبانی حکمرانی غربی نزدیک شده ایم.

,

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مبانی مختص به خود را دارد، گفت: انقلاب اسلامی مدل جامعه اسلامی پیامبر اکرم (ص) است که در قرآن هم از آن یاد شده است که نقش مردم در جامعه نبوی پررنگ بوده و در جمهوری اسلامی نیز شاهد این موارد بوده ایم.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه