اخبار داغ

معاون فنی مرکز بهداشت یزد پاسخ می‌دهد؛

چرا آمار ۴۵ درصدی واکسیناسیون دوز سوم استان یزد تغییر نمی‌کند؟

چرا آمار ۴۵ درصدی واکسیناسیون دوز سوم استان یزد تغییر نمی‌کند؟
بیش از یک ماه از تزریق دوز سوم در استان یزد می‌گذرد و آمار ۴۵ درصدی از سوی مسئولان بهداشتی استان اعلام می‌شود که همین مسئله سؤالاتی را در ذهن مردم به وجود آورده و معاون فنی مرکز بهداشت یزد به این سؤال پاسخ می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، از تاریخ 30 آذرماه تزریق دوز سوم واکسن کرونا در استان یزد آغاز و افرادی که بیش از سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن آنها گذشته بود، نسبت به دریافت دوز سوم اقدام کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

با شیوع سویه جدید کرونا(امیکرون) سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که برای ایمن سازی بهتر نیاز است تا دوزهای سوم واکسن نیز تزریق شود.

,

از زمان شروع تزریق دوز سوم و پس از گذشت یک ماه از آن، آمار 45 درصدی از سوی مسئولان بهداشتی استان یزد اعلام می‌شود، این آمار سؤالاتی را در ذهن مردم ایجاد کرده و آن هم این است که چرا آمار از 45درصد بیشتر نمی‌شود و در همان میزان ثابت مانده است.

,

دلایل اینکه چرا آمار 45 درصدی یزد تغییر نمی‌کند؟

, دلایل اینکه چرا آمار 45 درصدی یزد تغییر نمی‌کند؟, دلایل اینکه چرا آمار 45 درصدی یزد تغییر نمی‌کند؟,

مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، به دلایل عدم تغییر عدد 45 درصد واکسیناسیون دوز سوم در مدت اخیر اشاره کرد و گفت: در اعلام شاخص‌های واکسیناسیون دو بحث را مدنظر داریم، یکی پوشش واکسیناسیون بر اساس کل افراد بالای 18 سال است که سیر صعودی دارد زیرا مخرج کسر آن یک عدد ثابت و در کل، افراد بالای 18 سال به عنوان مخرج کسر و صورت کسر هم افرادی هستند که دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند و این عدد تا امروز به 23درصد رسیده است.

, یزدرسا,

, ,

وی با بیان اینکه بحث دوم آماردهی، توجه به شاخص واکسیناسیون افراد واجد شرایط است اضافه کرد: این افراد کسانی هستند که در حال حاضر نوبت تزریق دوز سوم واکسن آنها فرا رسیده ولی نسبت به دریافت آن اقدام نکرده‌اند. برای اعلام آمارها بر اساس این شاخص، در هنگام گزارش‌گیری از سامانه هر روز را ملاک قرار می‌دهیم به‌طور مثال تاریخ 7 آبان ماه را با 7 بهمن‌ماه مقایسه می‌کنیم تا ببینیم چه تعداد این افرادی که در آن روز نسبت به تزریق دوز دوم اقدام کردند، دوز سوم را در تاریخ 7 بهمن‌ماه نیز دریافت کرده‌اند.

,

معاون فنی مرکز بهداشت یزد ادامه داد: این نسبت 45درصد همچنان حفظ می‌شود و حدود نیمی از مردمی که واجد شرایط می‌شوند، نسبت به تزریق دوز سوم اقدام می‌کنند و نیمی از آنها اقدام نمی‌کنند.

,

آمار پایین 45درصدی تزریق دوز سوم در استان یزد و افزایش آسانسوری امیکرون نشان از ورود پیک ششم کرونا در کشور دارد که آغاز آن از شهرستان اردکان با وضعیت قرمز کرونایی بوده است.

,

نگرانی مسئولان از عادی انگاری مردم

, نگرانی مسئولان از عادی انگاری مردم, نگرانی مسئولان از عادی انگاری مردم,

بارها و بارها مسئولان کشور و سازمان بهداشت جهانی نسبت به رعایت مواردی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم خروج غیرضروری از منزل، تزریق دوزهای واکسن و برخی دیگر از موارد اشاره کرده‌اند تا بتوان با همکاری مردم از شر این ویروس نجات پیدا کرد.

,

اما متاسفانه مردم پس از دو سال به نوعی از وجود این ویروس خسته شده‌اند و به همین جهت خیلی اعتقادی به ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و واکسن کرونا ندارند و همین مسائل زنگ خطر پایان نیافتن کرونا را به صدا درآورده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه