اخبار داغ

امام جمعه ایزدشهر:

زن مکتب انسان‌ساز است/تزلزل نهاد خانواده هدف اصلی دشمن در جنگ نرم

زن مکتب انسان‌ساز است/تزلزل نهاد خانواده هدف اصلی دشمن در جنگ نرم
مهدی رزاقی گفت: نگاه اسلام به زن عزت‌مندانه است و هیچ کس مخالف آزادی زنان نیست بلکه زن مکتب انسان ساز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی رزاقی در گفت‌وگو با بلاغ اظهارکرد: حضرت زهرا (س)دختر پیامبر، همسر ولایت و مادر امامت بود که سوره کوثر در قرآن به نام آن حضرت نازل شد.
 
 وی با اشاره به اینکه ابعاد شخصیتی آن حضرت گسترده است، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) علاقه خاصی به فاطمه زهرا (س)داشتند که علت اصلی آن اوصاف آسمانی و فضایل اخلاقی بود.
 
امام جمعه ایزدشهر گفت: تمام ابعاد انسان کامل در شخصیت فاطمه زهرا (س) جلوه‌گراست که صفت بارز فاطمه زهرا (س) علاوه بر وظایف مادری، خانه‌داری و همسرداری، حضور در اجتماع و مدافع ولایت است که الگویی کامل در زندگی فردی اجتماعی و خانوادگی برای زنان و مادران است.
 
وی با اشاره به سخنان پیامبر (ص) در خصوص مادران یادآورشد: پیامبر فرمود "بهشت زیر پای مادران است " که نهایت تکریم مقام وجایگاه مادر است.
 
 امام جمعه ایزدشهر بیان کرد: مکتب فاطمه زهرا (س) جامع ترین و معتبرترین مکتب سعادت است و انسان معنوی در خانواده سالم شکل می گیرد و مادران و همسران که محور اصلی خانواده هستند با ایفای نقش واقعی خود در تربیت فرزندان و حفظ عفاف و پاکدامنی می‌توانند جامعه سالم و مترقی بسازند.
 
رزاقی با اشاره به تبلیغات تفکر غربی در جامعه  اظهارکرد: هدف غرب برای تبلیغات تفکر غربی و بی بند و باری در جامعه، تزلزل پایه‌های خانواده است.
 
 وی گفت: الگو بودن حضرت زهرا (س) یعنی ترسیم کردن نقشه راه حرکت کلان عالم به سوی هدف که همان خلقت انسان است .
 
امام جمعه ایزدشهر با اشاره به نگاه اسلام به زن در جامعه افزود: زنان پاکدامن و عفیف در جامعه اسلامی تکریم می‌شوند و جایگاه ویژه‌ای دارند اما در مقابل در غرب، زنان ابزاری برای شهوترانی مردان هستند که تحقیر می شوند و نگاه اسلام به زن عزت‌مندانه است و هیچ کس مخالف آزادی زنان نیست بلکه زن مکتب انسان ساز است.
 
رزاقی با اشاره به مقام مادر در جامعه اسلامی اضافه کرد: زنان جامعه اسلامی از زهرای اطهر الگو می‌گیرند و غرب با بهانه آزادی زنان در جامعه به دنبال نابودی جایگاه زن و مادر و از هم پاشیدن خانواده‌هاست.
 
وی گفت: زنان با حجاب اسلامی در جامعه کارهای فرهنگی و علمی بزرگی را به منصه ظهور گذاشته‌اند و با تربیت فرزندان، مردان بزرگ را در جامعه پرورش دادند که در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مبارزه با داعش در دنیا نقش اساسی داشتند.
 
امام جمعه ایزدشهر با اشاره به زنان کارآفرین در جامعه خاطرنشان کرد: زنان جامعه اسلامی با پاکدامنی و عفت نقش تاثیرگذاری در اقتصاد جامعه و خانواده دارند که باعث افتخار کشور هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه