اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه مطرح کرد؛

نیاز روزانه ۲۰۰ واحد خونی در مراکز درمانی کرمانشاه

نیاز روزانه ۲۰۰ واحد خونی در مراکز درمانی کرمانشاه
پژمان صالحی فر گفت: در استان کرمانشاه روزانه ۲۰۰ واحد خون برای تامین نیاز مراکز درمانی نیاز داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در استان کرمانشاه روزانه ۲۰۰ واحد خون برای تامین نیاز مراکز درمانی نیاز داریم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: خون یک ماده حیاتی و ارزشمند در سیستم سلامت کشور است که نیاز به آن در هیچ برهه ای از زمان کم نخواهد شد چرا که بیماری همچنان هست.

وی خاطر نشان کرد: بیماران برای ادامه حیات به خون نیاز دارند و فراموش نکنیم یکسری از بیماران تالاسمی و بیماران تصادفی و ... مصرف کنندگان دائمی خون هستند.

صالحی فر بیان داشت: معمولا در نیمه دوم سال بحث اهداء خون به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند و طی ۲ سال اخیر بیماری کرونا نیز این کاهش را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که مصرف در مراکز درمانی به خصوص به علت وضع جوی هوا و آمار بالای تصادفات نیاز به فرآورده های خونی به خصوص پلاکت افزایش می یابد بر این اساس نیاز است اهداکنندگان به صورت روزانه و مستمر برای اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه اذعان داشت: ذخایر خونی مطلوب برای هر استان ۵ روز کاری است و طی این مدت باید از تمام گروه‌های خونی ذخیره داشته باشیم که بتوانیم جوابگوی نیازها باشیم.

مرکز اهدای خون اصلی کرمانشاه در میدان فرمانداری هر روز از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و در روزهای جمعه از ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و همچنین مرکز خون گیری در ورودی بیمارستان معتضدی در میدان فردوسی همه روزه ۸ صبح تا ساعت ۱۳ در خدمت عزیزان خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه