اخبار داغ

بازیگر مطرح سینما و تلوزیون مطرح کرد:

تحریم های پس از انقلاب نتوانست مانع پیشرفت سینمای ایران شود

تحریم های پس از انقلاب نتوانست مانع پیشرفت سینمای ایران شود
اصغر نقی زاده گفت: با وجود اینکه تحریم های پس از انقلاب نتوانست مانع پیشرفت سینمای ایران شود، رسانه های دنیا پیشرفت سینمای ایران را بایکوت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر نقی زاده بازیگر  سینما و تلوزیون  در خصوص پیشرفت های سینمای ایران پس از انقلاب به صبح زاگرس گفت: سینمای قبل از انقلاب ما به یک سینمای روشنفکری و فیلم فارسی تبدیل شده بود، فیلم فارسی سینمای تجاری بود ولی تعدادی محدود کارگردان هنری ساز داشتیم مثل آقای کیمیایی، مهرجویی و امثال آنها بودند که کارهای متفاوت می ساختند که به آنها موج نوی سینمای ایران گفته میشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

نقی زاده افزود: بعد از انقلاب بازیگر محور بودن سینمای ایران به کارگردان محوری تبدیل شد و به کارگردان ها که حرفی برای گفتن داشتند بهای زیاد داده شد و از این حیث رشد خوبی داشتیم.

,
وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه سینمای ایران پس از انقلاب گفت: فیلم های ما در جشنواره های بین المللی رشد فزاینده ای داشت به گونه‌ای که قبل از انقلاب در هیچ جشنواره های نامی از فیلم های ایرانی دیده نمی شد ولی بعد از انقلاب در بسیاری از جشنواره های بین المللی سینمای ایران درخشید و جایگاهی برای خود به دست آورد.
,
 
,
نقی زاده افزود: قبل از انقلاب جرات نمی کردیم با خانواده خود سینما برویم و یا فیلم ببینیم چراکه فیلم ها اکثراً با نگاه جنسیتی و برهنگی ساخته می‌شد، ولی پس از انقلاب سینمای ایران حرفی برای گفتن داشت و فیلم سازهای نسل جوان بسیار خوبی مثل ابراهیم حاتمی‌کیا، درویشی، کمال تبریزی و بسیاری دیگر را معرفی کرد که در سطح بین‌المللی موفق بودند و سینمای ایران پس از انقلاب در جشنواره اسکار و جشنواره کن و بسیاری از جشنواره های مطرح دنیا را پیدا کرد و مقام کسب کرد.
,
 
,
این بازیگر نام آشنای سینما و تلوزیون ایران گفت: بعد از انقلاب به بازیگرانی که اهل تفکر بودند بها داده شد مثل آقای نصیریان و امثالهم، قبل از انقلاب جایگاهی در سینما نداشتند و فیلمهایی که کار می شد به ندرت کسی در سینما می دید.
,
 
,
وی افزود: سینمای غالب سینمای فیلم فارسی بود ولی در دهه شصت و هفتاد پیشرفت زیادی در زمینه سینما و فیلم داشتیم، فیلم های خوبی ساخته شد که پس از انقلاب ژانر جنگی هم به سینمای ما اضافه شد، در صورتی که قبل از انقلاب آن را نداشتیم و بازیگران و کارگردان های مطرح و خوبی را معرفی کرد.
,
 
,
نقی زاده بیان کرد: در زمینه سریال سازی باید گفت قبل از انقلاب انگشت شمار بود و یک کار بود که آقای تقوایی آن را ساخته بود، در صورتی که بعد از انقلاب کارگردان های قوی مثل میرباقری که سریال های آن در کشورهای مختلف پخش می‌شد ظهور کرد.
,
 
,
وی مطرح کرد: با وجود مشکلات و سختی هایی که امروز عموم مردم در زندگی خود مشاهده می‌کنند و با تمام وجود با آن درگیر هستند، رسانه های دنیا سعی در سیاه جلوه دادن واقعیت ها می کنند و پیشرفت های بعد از انقلاب ایران را منتشر نمی کنند حرفی از آن نمی زنند،انقلاب اسلامی بی تردید بزرگترین حادثه دوره معاصر ماست که تاریخ سینمای ایران را به دو دوره بزرگ یعنی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تبدیل کرده و ما ایرانیان را وارد عصر جدید کرده که محصول پیروزی چنین انقلابی است.
,
 
,
این بازیگر افزود: تحریم های زیادی پس از انقلاب از سوی غرب و شرق گریبانگیر ایران شد که با این وجود نتوانست مانع از پیشرفت سینمای ایران شود، هرچند فیلم های ضعیف ساخته میشود ولی بعد از انقلاب سینمای متفکرانه و فیلم هایی که حرفی برای گفتن دارند در جایگاه ویژه قرار گرفتند، همانگونه که دیدم فیلم های ایرانی در صدر جشنواره های بین المللی قرار گرفت.
,
 
,
اصغر نقی زاده بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در خصوص سینمای دفاع مقدس پس از انقلاب گفت: این ژانر جنگی که پس از انقلاب وارد سینمای ایران شد پیشرفت زیادی کرد هرچند در دولت ها مختلف بوده و تولید آنها بسته به تصمیمات شورای انقلاب فرهنگی در هر دولت زیاد و کم می شود و با توجه به تصمیمات و نظرات و علایق، دستور ساخت این فیلم ها داده می شود.
,
 
,
اصغر نقی زاده، بازیگر تونای سینما و تلویزیون ایران در آثار بیشماری بازی کرده و بیشتر به عنوان یک چهره هنری در فضای دفاع مقدس شناخته شده است.
,
نقی زاده فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۶ آغاز کرده است او در اولین تجربه های خود با حضور در فیلم سینمایی «مهاجر» اثری از ابراهیم حاتمی کیا وارد حوزه سینما شد و پس از آن نیز در فیلم هایی نظیر «چشم شیشه ای» و «از کرخه تا راین» حضور داشت او با کارگردانان بزرگی همچون ابراهیم حاتمی کیا ،احمدرضا درویش و سعید سهیلی همکاری داشته است.
,
 
,
خبرنگار: دوستانی
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه