اخبار داغ

پدر شهید مدافع حرم از فرزندش روایت می‌کند؛

رازهای تربیتی و چهره خندان «سیدرضا طاهر»/ الگوی مقاومت و پهلوان میدان نبرد

رازهای تربیتی و چهره خندان «سیدرضا طاهر»/ الگوی مقاومت و پهلوان میدان نبرد
سیدرضا از کودکی نوحه تمام مداحی ها را می خواند و از شش سالگی به نماز و روزه اهمیت می داد. زمانی که هوا خیلی گرم بود روزه می گرفت. می‌گفتم روزه کله‌گنجشکی بگیر اما تمام روز را روزه می‌گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، در آستانه فرا رسیدن چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی نونهالان و نوجوانان پایگاه بسیج شهدای کتی‌غربی شهرستان بابل باهدف تبیین ابعاد انقلاب اسلامی با محوریت تربیت بصیرتی و سواد رسانه ای به مزار شهید مدافع حرم سید رضا طاهر رفتند تا ضمن غبار روبی مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا رازهای تربیتی اقا سید رضا را از زبان پدر شهید بشنوند.
 
شهید سید رضا طاهر در دهم دی ماه سال 1364 در خانواده ای مذهبی، درروستای هریکنده واقع در شهرستان بابل چشم به جهان گشود.

در سال ۱۳۹۵، با نشان دادن ارادت خود به حضرت زینب (س) جانفشانی کرد و با نبرد بی‌نظیرش در منطقه معروف «خانه زرد» و در جناح راست «خان‌طومان» حلب سوریه به شهادت رسید.

سید کاظم طاهری پدر شهید سید رضا باغرور خاصی از پسرش که حال الگوی تربیتی است می‌گوید: سید رضا عاشق ولایت بود و علاقه ی زیادی به مقام معظم رهبری داشت و خود را با افتخار، سرباز رهبری می دانست وگاهی اوقات فکر می کنم که این عشق باعث شد تا به این مقام نائل آید.
 
سیدرضا از کودکی نوحه تمام مداحی‌ها را می‌خواند و از شش سالگی به نماز و روزه اهمیت می‌داد. زمانی که هوا خیلی گرم بود روزه می‌گرفت. می‌گفتم روزه کله‌گنجشکی بگیر اما تمام روز را روزه می‌گرفت. پسرم از ابتدا دنبال کارهای مذهبی بود. از کودکی تشویقش می‌کردم در مسجد نماز بخواند. بعدها که بزرگتر شد مسجدش ترک نمی‌شد. پسرم سال 84 به عضویت سپاه پاسداران درآمد و کارشناسی جغرافیای نظامی را از دانشگاه امام حسین (ع) گرفت.
 
پدر شهید مدافع حرم سید طاهر در مورد تربیت صحیح نسل امروز بیان کرد: کودکان نسل امروز قادر نیستند مثل گذشته با هم بازی کنند وارتباط بگیرندآن‌ها ترجیح می‌دهند تنها با تلفن‌های همراه خود سرگرم باشند تا با یک کودک دیگر هم بازی شوندو این زنگ خطر بزرگی است که خانواده ها با آن مواجه خواهند شد وباید والدین وقت بیشتری را با فرزندانشان بگذرانند.

وی افزود:در زمانهای قدیم با تمام مشغله کاری که ما داشتیم در مورد بسیاری از مسائل با کودکانمان صحبت می کردیم وراه درست را غیر مستقیم به کودکانمان می آموختیم وبا عمل به آنها راه درست راآموزش می دادیم وبرای فرار از مسئولیت خویش کودکانمان را رها نمی کردیم واگر خانواده ای هم این کار را می کرد همان زمان هم فرزندش درست تربیت نمی شد و به راه خلاف می رفت.
 
وی ادامه داد: زمانی به کم بودن سطح سواد یعنی به کسی که خواندن ونوشتن نمی دانست بی سواد می گفتند اما حال کسی که سواد رسانه‌ای نداشته باشد را بی سواد می گویند زیرا در دوران گذشته علم آنقدر پیشرفت نکرده بود وتلویزیون دوکانال بیشتر نداشت اما حال باپیشرفت تکنولوژی باعث شده که بسیاری از ابزاری که ما بزرگترها از آن غافل هستیم در اختیار فرزندانمان قرار بگیرد.

سید کاظم بالهجه شیرین شمالی ادامه می دهد: والدین باید وقت بیشتری را برای بازی و گفتگو کردن با کودکانشان صرف کنند تا برای راحتی کار خویش وبه بهانه افزودن هوش ویادگیری آنان را بدون نظارت در فضای مجازی رها کنند وپدر ومادر هابایدبا نظارت درست کودکانشان را از شردرندگان فضای مجازی در امان نگه‌دارند.
 
پدر شهید سیدرضا طاهر ادامه داد: در زمان های قدیم جنگ دشمنی ؛چون آمریکا واسرائیل رودررو بوده است و با تفنگ بوده است اما حال در دنیایی مجازی که زمانی ما به این دنیامی گفتیم ماورایی است ما هیچگاه فکر نمی کردیم بتوانیم تلفن خانگی داشته باشیم حال بچه های ما بایک دکمه با تمام جهان در ارتباط هستند که باید این ارتباطات در چارچوب قوانین تعریف شده با نظارت باشد تا کودکانمان شستشوی عقیدتی نشوند.
 
وی اظهار کرد: زمانی دغدغه تربیت فرزندان ما در این مسیر بود که از راه ولایت دور نشوند حال دغدغه ما برای نوه هایمان آنست که تحت تاثیر تبلیغات پوچ دشمن که با رنگ ولعابی به انقلاب اسلامی ایران نشانه گرفته است قرار نگیرند در حال حاضرنوع دفاع فرق کرده است روزی دفاع از مرز های ایران مطرح بود وزمانی هم دفاع از مرزهای اسلام مسئله جوانان ما شد که با تمام تبلیغات دشمنان وفتنه هایی که به راه انداخته بودند که چرا باید جوانان ما برای کشورهای دیگر جان خود را قربانی کنند بیان شده بود.
 
این پدر شهید تصریح کرد: حال جنگ دشمن وتاکتیکش عوض شده و زمانی که نتوانست در جنگهای گوناگون این انقلاب را شکست دهد جنگ روانی را در فضای مجازی با سیاه نمایی وزیبا سازی دوران طاغوت راه انداخته است زمانی ما برای فرار از بردگی طاغوت امام راحل را منجی ایران می دانستیم تا ما را ازآن دوران بردگی نجات دهد دشمن حالا که دیده است نمی تواند در برابر این ملت ایستادگی کند بازیش را عوض کرده است وگرنه دشمن همان دشمن است ودفاع همان دفاع مقدس است.

سیدرضا طاهر، شهید مدافع حرم که الگوی مقاومت و پهلوان میدان نبرد بود. شجاعت، صلابت، ایستادگی و مقاومت، عبودیت و بندگی، ادب و اخلاق شایسته از ویژگی‌های بارز این شهید بلند مرتبه بود.
 
در ادامه فرازی از وصیتنامه این شهید مدافع حرم را می‌خوانیم: "‌ای همسرم! از اینکه رفیق نیمراه بوده ­ام، شرمنده­ ام. تو را به همان خدایی می‌سپارم که به طفل صغیر هم روزی می ­دهد. به پسرم بگو که چرا به این راه رفته ­ام؟ هدفم، زندگی عزت­مندانه ایران، ایرانی و مردم مسلمان بوده است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه