اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

عزت ملت و به چالش کشاندن استکبار جهانی از برکات انقلاب اسلامی است

عزت ملت و به چالش کشاندن استکبار جهانی از برکات انقلاب اسلامی است
امام جمعه ایلام اظهار کرد: عزت امروز جمهوری اسلامی در سطح جهانی و به چالش کشیدن استکبار جهانی از برکات نظام و انقلاب اسلامی است،
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، حجت الاسلام  والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،در خطبه های این هفته نماز جمعه (۸ بهمن ماه) در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با اشاره به اوصاف متقین، گفت: افراد با تقوا در روز حلیم، عالم و بردبار هستند و در شب پرهیزکار اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار , ایلام بیدار ,

حجت الاسلام  والمسلمین کریمی تبار اظهار کرد: از نشانه های ابرار  و متقین این است که نماز را اقامه می کنند و نماز مهم ترین پیوند میان انسان و خداوند متعال است، ابزاری که می تواند انسان را در برابر سختی ها و مشکلات به آرامش برساند اقامه نماز و ذکر خداوند است.

,

وی با بیان اینکه نماز انسان را فحشا و منکرات باز می دارد، افزود: یکی از معیارهای که در روایات اسلامی برای خود ارزیابی در خصوص پذیرش نماز در درگاه خداوند این است که ما چقدر از معصیت خداوند متعال فاصله گرفته ایم، به همان مقدار که نماز ما را از منکرات باز می دارد به همان اندازه نماز مورد پذیرش درگاه الهی قرار گرفته است.

,

 امام جمعه ایلام  با اشاره به اینکه اگر ما نظارت خداوند را برخورد احساس کنیم از خیلی از لغزش ها دور می شویم، گفت: آگاهی به اینکه خداوند ما را  و اعمال و رفتار ما را می‌بیند، بازدارنده از گناه و معصیت است.

,

حجت الاسلام والمسلمین  کریمی تبار یاد آور شد: امروز لازم است که نماز در مساجد و مراکز مختلف فرهنگی دینی و اسلامی اقامه شود.

,

وی در ادامه با اشاره به اول ماه مبارک رجب، میلاد با سعادت امام محمد باقر(ع)، افزود: مادر ایشان فرزند امام حسن(ع است و از طرف مادر و پدر هم علوی و هم فاطمی است و به خاطر تغییری که در حکومت ایجاد شده بود، حضرت امام محمد باقر(ع) خدمت خوبی در نشر فرهنگ اسلامی داشته باشد.

,

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دوازدهم بهمن یکی از خوش خاطره ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: دوازده بهمن روز ورود رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام راحل به میهن اسلامی، آغاز  دهه مبارک فجر و‌ چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و از بین رفتن حکومت طاغوتی پهلوی است.

,

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تاکید بر اینکه نباید وضعیت قبل از انقلاب را فراموش کنیم، ابراز کرد: در قرآن کریم آمده است که فرعون مردمش را حقیر و کوچک شمرد و نتیجه این تحقیر اطاعت از فرعون بود، علت اینکه مردم آن زمان، فرمانبر طاغوت شدند، نافرمانی مردم از خداوند متعال بود.

,

وی یادآور شد: وقتی مردم از مدار خداپرستی خارج می شود نتیجه آن، این می شود که طاغوت ها مردم را کوچک و حقیر شمرده و بنده طاغوت می شوند، خداوند متعال حضرت موسی(ع) را به سوی آن قوم فرستاد که آنان را ظلمت و تاریکی به سوی نور و مبارزه با فرعون و عزت بندگی خداوند متعال هدایت کند.

,

امام جمعه ایلام با بیان اینکه خداوند متعال به حضرت موسی(ع) فرمود که ایام الله را به مردم یادآوری کند، ابراز کرد: همه روزها مال خداوند است ولی برخی از زمان ها به واسطه اتفاق و رویداد ویژه ای که در آن روز می افتند، ویژگی خاص پیدا می کند، ایام الله  روز است که صحنه های تاریخ سازی در آن روی می دهد.

,

حجت الاسلام والمسلمین  کریمی تبار گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی هم از مصادیق ایام الله است، روزی که حکومت طاغوتی سرنگون و نظام جمهوری اسلامی جایگزین آن شد، توجه به ایام الله، توجه به حکومت طاغوت و  حقارتی که قبل از انقلاب داشتیم،  اینها آیات الهی است و آحاد جامعه اسلامی باید در برابر این نعمت الهی باید هم صبور و هم شکور باشند.

,

وی گفت: خیلی ها، زمان قبل از انقلاب را درک نکردند، قبل از انقلاب آمریکایی ها از مردم ایران حق توحش می گرفتند،  نگاه آمریکایی های به ملت ایران این بود و مجلس شورای ملی آن زمانی قانون کاپیتالاسیون را تصویب کردند که اگر هر تبعه آمریکایی هر جرم و‌ جنایتی را انجام دهد هیچ کسی حق بازخواست آنان را نداشت.

,

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه عزت امروز جمهوری اسلامی در سطح جهانی و به چالش کشیدن استکبار جهانی از برکات نظام و انقلاب اسلامی است، یادآور شد:  هیچ نظریه پردازی در سطح جهان تصور نمی کرد که دین در عرصه حکومت و زمامداری به منصه ظهور برسد و قوانین الهی برای اداره جامعه به‌کارگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه