اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته خراسان رضوی مطرح شد؛

رسوایی مجدد پهلوی با پیدا شدن بقایای شهدای گوهرشاد/ جمهوری اسلامی در قدرت بازدارندگی اهل معامله نخواهد بود

رسوایی مجدد پهلوی با پیدا شدن بقایای شهدای گوهرشاد/ جمهوری اسلامی در قدرت بازدارندگی اهل معامله نخواهد بود
در خطبه های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی بر تکیه بر ضرورت پیگیری محل تدفین شهدای قیام گوهرشاد مشهد تأکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امام جمعه مشهد:

, امام جمعه مشهد:,

تلاش دشمن برای تحریف انقلاب اسلامی باحرکات شیطانی رسانه‌ای/ باید هندسه دینی زندگی مردم را تشکیل دهد

, تلاش دشمن برای تحریف انقلاب اسلامی باحرکات شیطانی رسانه‌ای/ باید هندسه دینی زندگی مردم را تشکیل دهد,

آیت‌الله سید‌احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که با حضور رئیس قوه قضائیه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشتباید هندسه دینی زندگی مردم را تشکیل دهد زیرا دشمن برای تخریب ایمان و باور مردم در میدان است و می‌خواهد هندسه دینی زندگی مردم را برهم بزند تا مردم از نظام دست بکشند.

, , .,

وی ادامه دادروشنگری و تبیین انقلاب و دین در دوره کنونی، حرکت عظیم و موثر در مقابله با دشمن است، دشمن در همه مبارزات سیاسی و نظامی با ما شکست خورده به طوری که جرات تهاجم نظامی ندارد لذا به دنبال حذف ارزش‌های انقلاب است و سعی دارد انقلاب را با تبلیغات مختلف خود تحریف کند.

, , .,

امام جمعه مشهد گفت: دشمن تلاش می‌کند مسائل ضدانقلابی را به جای انقلاب معرفی کند و حتی در گفتمان انقلابی تجزیه ایجاد می کند به طوری که اگر در خط تبیین انقلاب کسی در تریبونی حرفی زد، با شیطنت از یک جریان و عنصر انقلابی دیگر سخن و حرفی بر ضد آن می‌سازد و مردم را در گفتمان انقلاب دچار تردید می‌کند.

, .,

وی افزود: وضعیتی که دشمن در حرکات شیطانی رسانه‌ای خود برای تحریف انقلاب آغاز کرده باید با فعال شدن همه جامعه و جوانان در مسیر روشنگری و تبیین انقلاب، خنثی شود

, ,

آیت‌الله علم الهدی ادامه دادطبق اعلام افراد مطلع، 85 درصد فضای مجازی در بیرون از کشور پر می‌شود و 15 درصد دیگر نیز که در داخل پر می‌شود بخش عمده آن توسط افراد جاهل و نادان شکل می‌گیرد.

, , .,

 وی گفتمسئولان فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان باید کاری کنند که زندگی اجتماعی مردم هندسه دینی پیدا کند و در این صورت است که خط انقلاب را می توانیم ادامه دهیم.

, , .,

امام جمعه مشهد افزودوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور مجوز تولید فیلم و موسیقی باید بررسی کند که آیا با آن برنامه در جامعه هندسه دینی پیدا خواهد شد یا نه. مردم باید از صدا و سیما استفاده کنند اما سریالی که برای مردم پخش می شود نباید برهم زننده هندسه دینی باشد.

, , .,

وی ادامه دادخوشبختانه دولت سیزدهم با تمام وجود وابسته و سرسپرده رهبر معظم انقلاب و فرمایشات مقام ولایت است و این ویژگی بارز این دولت نسبت به سایر دولت‌ها‌ست.

, , .,

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین با تبریک پیروزی ملی‌پوشان ایران و راهیابی آنان به مسابقات جام جهانی گفت: در این بازی حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای فوتبال به طور کامل مورد صیانت قرار نگرفت.

, .,

وی افزودجایگاه بانوان در نظر گرفته شده برای آنان در ورزشگاه باید به گونه‌ای باشد که هیجانات آنها به جایی منعکس نشود و متاسفانه دیروز این اتفاق نیفتاد.

, , .,

امام جمعه مشهد ادامه داد: امیدوارم از این پس مسئولان در برنامه‌های ورزشی طوری برنامه‌ریزی کنند که "هندسه دینی" رعایت شود چرا که این امر خواسته رهبر معظم انقلاب و فرمان ولی امر مسلمین است.

,

 

,

خطیب جمعه موقت تربت حیدریه:

, خطیب جمعه موقت تربت حیدریه:,

پیگیری اجساد هزاران نفر از شهدای قیام گوهرشاد نباید مغفول بماند

, پیگیری اجساد هزاران نفر از شهدای قیام گوهرشاد نباید مغفول بماند,

حجت الاسلام داوری، خطیب جمعه موقت تربت حیدریه در آیین خطبه های نماز این هفته اظهار داشت: موضوع بررسی و کشف گورهای دسته جمعی شهدای گوهرشاد در گودال خشت مالها در روزهای اخیر یاد و خاطره آن قیام خونین را بار دیگر در اذهان زنده کرد که در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ مردم مشهد در اعتراض به سیاست های کشف حجاب رضاخان ملعون به خیابان‌ها ریختند و اعتراضات در پی محاصره منزل بزرگان مشهد، مردم به آستان مقدس رضوی پناه بردند و در مسجد گوهرشاد متحصن شدند.

, .,

وی در تشریح این واقعه افزود: به دستور رضاخان ملعون اطراف حرم را محاصره و شروع به تیراندازی کردند و هزاران نفر از مردم بی گناه به جرم دفاع از حجاب را به خاک و خون کشیدند و ماموران هنوز کسانی که نفس می کشیدند را در گورهای دسته جمعی دفن کردند.

, .,

حجت الاسلام داوری به مطالبه جدی بررسی کشف گورهای دسته جمعی قیام خونین مسجد گوهرشاد اشاره کرد و افزود: قیام مسجد گوهرشاد حماسه ای برای دفاع از حجاب بود و این قیام و پیگیری اجساد هزاران نفر از شهدای آن نباید مغفول بماند.

, .,

خطیب جمعه موقت تربت حیدریه گفت: در مسجد مسلمین و عده ای از مظلومان را که برای دادخواهی جمع شدند قتل عام کردند.
و امروز بعد از ۸۶ سال از این فاجعه ابعاد این واقعه و بقایای اجساد شهدا باید مورد بررسی قرار گیرد.

, .,
, .,

حجت الاسلام داوری گفت: دهه فجر برای ملت ایران بلکه برای همه ملل اسلامی یک مبدا عظیم تاریخی است و این ایام تجلیل میثاق ملت با انقلاب و آرمانهای امام و شهداست.

, .,

وی بیان داشت: ایام الله دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام و خواستگاه ارزشهای اسلامی است و به فرموده رهبری معظم باید از حالت جشن دولتی خارج و همانند اعیاد اسلامی مردمی و گرامی داشته شود، چرا که این ایام بزرگترین خاطره ملت ایران است.

, .,

داوری اظهار کرد: با ورود امام به ایران نظام پوسیده شاهنشاهی از بین رفت و دشمنان اسلام و انقلاب با یاد پیروزی انقلاب دشمنی می کنند اما علی رغم میل آنها خاطره انقلاب را باید بزرگ و گرامی بداریم.

, .,

وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی گمان می کردند با هک کردن چند ثانیه ای تلویزیون مردم نسبت به انقلاب و نظام و ولایت فقیه ناامید می شوند اما با عنایت الهی این انقلاب روز به روز تنومند تر و بارورتر می شود.

, .,

سکوت مرگبار مدعیان دروغین حقوق بشر در وقایع یمن تامل برانگیز است

,

خطیب جمعه موقت تربت حیدریه افزود: حملات وحشیانه به مردم مظلوم یمن با حمایت دولت مستکبر آمریکا و دخالت برخی کشورهای عربی که منجر به شهادت مردم مظلوم می شود و سکوت مرگبار مجامع بین المللی تامل برانگیز است.

, .,

وی افزود: با وجود وخیم تر شدن اوضاع ادر یمن ائنلاف عبری عربی همچنان بیمارستانها و مدارس و ادارات یمن را بمباران می کنند و مدعیان حقوق بشر همچنان در برابر اقدامات وحشیانه رژیم سعودی سکوت اختیار کردند.

, .,

 داوری گفتملت ایران ضمن اعلام همدردی  با مردم مظلوم یمن  اقدامات غیر انسانی و کشتار بی رحمانه توسط رژیم سعودی و ائتلاف عبری عربی را محکوم می کند.

, , .,

 

,

امام‌جمعه اسحاق‌آباد:

, امام‌جمعه اسحاق‌آباد:,

ضرورت ورود جدی میراث فرهنگی به تفحص شهدای واقعه مسجد گوهرشاد/ رسوایی مجدد پهلوی با پیدا شدن بقایای شهدا

, ضرورت ورود جدی میراث فرهنگی به تفحص شهدای واقعه مسجد گوهرشاد/ رسوایی مجدد پهلوی با پیدا شدن بقایای شهدا,

حجت‌الاسلام علیرضا زارعی، امام‌جمعه اسحاق‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در محل مصلی گفت: کشتار جمعی معترضین کشف حجاب نشانه اوج خباثت و رذالت خاندان پهلوی است.

,

وی تصریح کرد: رژیم رضاشاه ملعون جواب معترضین را با به خاک و خون کشیدن مردم متدین و بی‌گناه داد.

,

زارعی تأکید کرد: شهدای مدافع عفاف و حجاب در جریان کشف حجاب رضاخان جزو شهدای مظلوم تاریخ ایران در قرن اخیر هستند که متأسفانه تاکنون هیچ گامی برای تفحص، شناسایی و معرفی آن‌ها برداشته نشده است.

,

امام‌جمعه اسحاق‌آباد خاطر نشان کرد: حرکت آن‌ها در دفاع از ارزش‌ها و حجاب برگرفته از غیرت دینی بود و دفاع آن‌ها یک دفاع مقدس فرهنگی در حفظ ارزش‌های اسلامی بود.

,

وی تأکید کرد: امروز آن‌ها باید مورد توجه قرار بگیرند و میراث فرهنگی دستور پیگیری و تفحص این گورهای دسته جمعی را صادر نماید و پس از تفحص و پیدا شدن بقایای پیکرهای آن‌ها، این سند تاریخی رسماً اعلام شود تا بزک کنندگان و تطهیر کنندگان رژیم منحوس پهلوی نتوانند این دست جنایات آن‌ها را کتمان کنند و رسوا شوند.

,

زارعی با اشاره با عدم تعیین تکلیف فرماندار زبرخان بیان داشت: تعلل و تأخیر در تعیین تکلیف فرمانداری شهرستان زبرخان بیش از این جایز نیست و موجب ایجاد حواشی و نگرانی مردم می‌شود.

,

امام‌جمعه اسحاق‌آباد تأخیر کرد: نباید نیروهای مردمی، ارزشی و خدمتگزار را که نظام برای آن‌ها هزینه کرده است اگر در ایجاد وضعیت موجود کشور نقشی نداشته‌اند به‌صرف تغییر دولت‌ها کنار زد.

,

وی در‌ پایان اضافه کرد: تعهد، تجربه و تخصص شرط موفقیت یک مدیر است.

,

 

,

امام جمعه کاشمر:

, امام جمعه کاشمر:,

ارز ترجیحی یک رانت برای برخی افراد ایجاد کرده است

, ارز ترجیحی یک رانت برای برخی افراد ایجاد کرده است,

حجت الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان که در محل سالن اجتماعات باغمزار برگزار شد، اظهار داشت: امروز تفکر سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه با یکدیگر هماهنگ هستند و این هماهنگی بین سه قوا اگر درخشش داشته باشد می تواند راهی را برای مردم باز کند.

, .,

وی ادامه داد: اقداماتی نظیر معافیت از پرداخت قبوض آب و برق و گاز خانه های کم مصرف و افزایش حقوق به تناسب دهک های جامعه یا حذف جریمه دیرکرد وام های بانکی می بینیم که می تواند کفه عدالت را با سمت مستضعفین سنگین تر کند.

, .,

امام جمعه کاشمر خاطرنشان کرد: اقتصاد ما بیمار است و نیاز به جراحی دارد ولی هیچ کس حاضر به این جراحی نمی شود ولی این دولت این جراحی را شروع کرده و آن حذف ارز ترجیحی است و مردم باید در جریان این موضوع باشند.

, .,

وی با اشاره به اینکه ارز ترجیحی یک رانت برای بخشی از افراد ایجاد کرده بود که به هیچ عنوان حمایت از مصرف کننده نبود، تصریح کرد: حذف یارانه گندم و ارز ترجیحی در دستور کار است و مطمئنا طبعان دارد و باعث گران شدن برخی از کالاها خواهد شد.

, .,

طاهری با تاکید بر اینکه یارانه های پنهانی به برخی از افراد داده می شود که هیچ تاثیری به نفع مردم ندارد و حتی باعث قارون شدن برخی از افراد شده است، اذعان کرد: حذف این ارز مطمئنا زخم ایجاد می کند ولی این زخم خوب شدنی است و مردم باید با صبر خود واکنش مناسبی به این موضوع داشته باشند.

, .,

وی با اشاره به اینکه دولت باید تسهیلات خوبی را به تولیدکنندگان بدهد و همچنین در صادرات محصولات کمک کند و همچنین سبد کالا باید در اختیار مردم قرار داده شود، عنوان کرد: گرانی های احتمالی در بازار رخ خواهد داد و باید مردم با به اندازه مصرف خریدن کمک کنند تا این محصولات گران تر نشود.

, .,

امام جمعه کاشمر همچنین در پایان تشریح کرد: برخی نیز به سمت احتکار کالا روی خواهند آورد و باید نظارت بر بازار با بیشتر از این باشد.

, .,

 

,

امام جمعه موقت قوچان:

, امام جمعه موقت قوچان:,

مردم محوری باید پایه اصلی برنامه های دهه فجر در قوچان باشد

, مردم محوری باید پایه اصلی برنامه های دهه فجر در قوچان باشد,

حجت الاسلام حسن وطن خواه، امام جمعه موقت قوچان ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان اظهار کرد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سخنرانان و اهل قلم و رسانه ها توجه به عوامل مؤثر و دارای نقش در پیروزی انقلاب داشته باشند و بر مسئله ایمان و اعتقاد مردم و وحدت و همدلی تأکید کنند.

, .,

وی با تأکید بر اینکه باید این عوامل مؤثر برای تداوم انقلاب اسلامی مورد بازخوانی قرار بگیرد، بیان کرد: مردم صاحبان اصلی این انقلاب و نظام اسلامی بوده و جشن های دهه فجر در این شهرستان باید مردم محوری باشد و تشکل های دینی و مذهبی به میدان بیایند.

, .,

امام جمعه موقت قوچان ادامه داد: این تشکل های دینی تاکنون درخشش خوبی داشته اند بنابراین با کمک مردم و کسبه و بازاریان و همه کسانی که همراه این انقلاب بوده اند به میدان آمده و جشن های مردمی دهه فجر را برگزار کنند.

, .,

وطن خواه تأکید کرد: باید اهل تربیون و محراب از فرصت ایام الله دهه فجر استفاده کرده و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم و نسل های جوان بیان کنند و پیشرفت های علمی، امنیت و تمام فرصت های و پتانسیل های به وجود آمده را به تصویر بکشند.

, .,

وی با اشاره به مشکلات و گرفتاری های مردم درزمینه معیشت گفت: امروز شعار دولت مردمی و مجلس در مرحله اول حل مشکلات معیشتی بود که در این رابطه گام های خوبی درساختار بودجه، توجه به ازار سرمایه و بورس و حتی ستاد تنظیم بازار شده است اما باید این سیاست های امیدوارکننده با شتاب بیشتر به جریان بیفتد.

, .,

امام جمعه موقت قوچان یادآور شد: عرضه کنندگان کالا و تجار نیز باید توجه داشته باشند که حال مردم را در این اوضاع و احوال رعایت کرده و از آشفته بازار به وجود آمده برای گران فروشی، احتکار و غیره استفاده نکنند.

, .,

 

,

امام جمعه سرخس مطرح کرد؛

, امام جمعه سرخس مطرح کرد؛,

مسئولان میراث فرهنگی گور دسته جمعی شهدای گوهرشاد را شناسایی کنند/ درخواست از دولت و دستگاه قضا برای ورود به بحران ریزگردها در سرخس

, مسئولان میراث فرهنگی گور دسته جمعی شهدای گوهرشاد را شناسایی کنند/ درخواست از دولت و دستگاه قضا برای ورود به بحران ریزگردها در سرخس,

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، انقلاب درونی ملت ایران باعث شد انقلاب اسلامی پیروز شود و این انقلاب باطنی ملت ما را به سمت خدا دعوت کرد و قیام را به وجود آورد و پیروز شد و امروز هم حضور ملت در صحنه‌های انقلاب و پیشرفت‌ها به خاطر انقلاب درونی است.

, .,

امام جمعه سرخس افزود: بعد از ۴۳ سال، این همه تحریم و تهدید و مشکلات معیشتی نتوانسته ملت ایران را از دین، ایمان، ولایتمداری و نظام اسلامی برگرداند و آمریکا از این قضیه عصبانی است.

, .,

وی تاکید کرد: دشمن باورها، تشخیص‌ها، اراده‌ها، اعتمادها، امیدها و اتحادهای ملت ایران را در این چهل سال هدف قرار داده است، بنابراین در جهاد تبیین باید حقایق را به مردم بگوییم.

, .,

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: چهره منحوس پهلوی را عده‌ای در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی بزک می‌کنند و امروز در فضای مجازی این موضوع دنبال می‌شود؛ برای مقابله با این نفوذی‌‌ها باید داشته‌ها و پیشرفت‌های خودمان را ببینیم تا دشمن کمبودها را پررنگ نکند.

, .,

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: ایران اسلامی توانست ابهت آمریکا را در منطقه بشکند و مهم‌ترین پایگاه نظامی آمریکا را موشک باران کردیم و تمام جهان انگشت حیرت به دهان گرفتند؛ پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی را ساقط کردیم که ۲۰۰ میلیون دلار ارزش داشت؛ امروز ایران در اوج پیشرفت نظامی و دفاعی و عزت است.

, .,

امام جمعه سرخس با بیان اینکه ایرانی امروز به عنوان مقتدرترین و عزیزترین افراد روی زمین است، افزود: امروز در زمینه‌های اقتصادی مشکلاتی داریم، چون برخی مسئولان هنوز فکرشان شاهنشاهی است و همین‌ها هستند که به ملت ایران ضربه می‌زنند.

, .,

وی تاکید کرد: چرا در صنعت خودروسازی سواری ماشین‌ها کیفیت لازم را ندارند، اما در خودروهای نظامی در صدر هستیم، چون صنعت خودروسازی نظامی در دست انقلابی‌ها است، اما در خودروسازی سواری فکرها انقلابی و ولایی نیست؛ هرجایی فکرمان ولایی و انقلابی شد و گوش به فرمان ولایت کردیم، آنجا پیشرفت کردیم.

, .,

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: دولت انقلابی سیزدهم باید موانع را بردارد، موانعی که خودشان را در پوشش نفاق و نفوذی جا زدند و جوانان انقلابی راس امور بیایند و تیم مدیریتی دولت در کل کشور متحول شود تا شاهد رفع مشکلات باشیم.

, .,

امام جمعه سرخس در ادامه با اشاره به قیام گوهرشاد تصریح کرد: چهار سال قبل مقام معظم رهبری در قضیه قیام مسجد گوهرشاد فرمودند، بررسی کنید این کشتاری که در مسجد گوهرشاد اتفاق افتاد، جنازها کجا دفن شدند؛ بیش از ۱۵۰۰ نفر شاید بیشتر در این واقعه کشته شدند، این‌ها را کجا بردند و این گور دسته جمعی شهدای گوهرشاد کجا است؟

,

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: چهار سال است از مطالبه مقام معظم رهبری می‌گذرد و امیدواریم مسئولان مربوطه به خصوص مسئولان میراث فرهنگی استان با جدیت این قضیه را پیگیری کنند تا تکلیف شهدای قیام گوهرشاد که در راه حفظ ارزش‌ها در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) برای حفظ حجاب قتل عام و پر پر شدند، مزارشان مشخص شود و چهره پلید و منفور پهلوی و رضاخان بیشتر برای مردم برملا شود که این‌ها چنین جانیان و جنایتکارانی بودند.

, .,

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به معضل ریزگردها در شهرستان سرخس بیان کرد: عاجزانه از رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه می‌خواهیم که برای مسئله ریزگردها در شهرستان سرخس که به حد بحران رسیده است را همان کاری که در خوزستان انجام شد را برای سرخس نیز انجام بدهند؛ بازرس ویژه به این شهرستان بفرستند تا مردم از زندگی در این شهرستان ناامید نشوند.

, .,

امام جمعه سرخس گفت: ان شاء الله این مسئله را دولت و دستگاه قضایی با جدیت در دستور کارشان قرار بدهند تا به صورت ریشه‌ای کار انجام شود و در تابستان سال آینده وضعیت از این حادتر نشود؛ همانطور که دولت در سیل و زلزله کنار مردم است، برای این بحران هم هرچه زودتر تدبیر داشته باشد.

, .,

 

,

امام جمعه رشتخوار:

, امام جمعه رشتخوار:,

میراث فرهنگی، نشانه‌های موجود گور دست جمعی واقعه گوهر شاد مشهد را پیگیری کند

, میراث فرهنگی، نشانه‌های موجود گور دست جمعی واقعه گوهر شاد مشهد را پیگیری کند,

حجت الاسلام حسن جهانشیر امام جمعه شهرستان رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام شهر رشتخوار ضمن محکوم کردن جنایات صورت گرفته بر علیه مردم مظلوم یمن، گفت: امروز در شرایطی که زندگی می‌کنیم و متأسفانه جریان اعتلافی که رژیم عربی و آمریکایی در یمن دارند موجب جنایاتیش در یمن شده و باعث به شهادت رساندن کودکان و زنان بی گناه در این کشور شده است، باید مسلمین این صدا را بشنود و در دفاع از آن اقدام کند.

وی در ادامه در رابطه با جنایات صورت گرفته در یمن بیان داشتمتاسفانه جنایتی که این مثلث آمریکا اسرائیل و عربستان انجام دادند، با قطع اینترنت کشور یمن  ارتباط این کشور را با سایر نقاط دنیا قطع کردند، تا صدای مظلومیت کشور یمن به گوش کسی نرسد.

, .,
,
, , .,

وی در رابطه با واقعه گوهرشاد با اشاره به مطرح شدن موضوع  گور دسته جمعی در رابطه با شهدای  واقعه مسجد گوهرشاد، اظهار داشت: در سفری که رضاخان پهلوی در ۲۹ مرداد ۱۳۱۴ و ملاقاتی که با اتاترک داشت، میخواست دستورات او را در ایران با لباس یک دست فرنگی بر زنان دنبال کند، ولی این مردم بودند که در آن زمان در محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه به صحنه آمدند و تجمع کردند و نتیجه این تجمع و اعتراض در صحن مسجد گوهرشاد که در راستای جلوگیری از اقدامات رضاشاه با کشف حجاب و پوشش یک دست لباس فرهنگی برای بانوان  بود، شهادت هزاران نفر از مردم متدین در مسجد گوهرشاد را رقم زد.

, .,

امام جمعه رشتخوار با تاکید بر اینکه امروز پیدان شدن و تکریم از شهدای واقعه گوهرشاد یک مطابه عمومی شده است، تصریح کرد: امروز نتیجه این جنایت ها بار دیگر پیگیری شده و موضوع گور دسته جمعی در مشهد  در منطقه ای معروف به گودال خشت مال ها و  جای دیگری مطرح شده است، خواسته ما از نهاد میراث فرهنگی و گردشگری این است این موضوع را پیگیری کنند، آثار و نشانه‌های که مشخص شده را پیدا کنند و احترام و تکریم شهدا را انجام دهند.

, .,

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، یادآور شد: نتیجه امروز شکسته امارات و عربستان امروز قطعا به دلیل این است که به مردم مظلوم به جای نیروهای نظامی حمله می‌کنند این جنایت آنها در واقع مثل و مانندی ندارد، اما این اقدامات را محکوم می‌کنیم و ایران اسلامی در کنار مردم مظلوم یمن، خواهد ایستاد و اجازه نخواهیم داد این جنایت ادامه پیدا کند و این ائتلاف سه‌گانه به خواسته خودشان برسند.

, .,

حجت الاسلام جهانشیری در ادامه در رابطه با پیامدهای حملات امارات به مردم مظلوم بیان داشت: با این اقدامات جنایتکارنه در واقع امنیت وارداتی امارات دیگری ارزشی ندارد و جایگاهی ندارد، و سرمایه گذارانی که در امارات سرمایه‌گذاری می‌کنند از این به بعد در این کشور امنیت و تمایل به سرمایه گذاری نخواهند داشت، این اقدامات صورت گرفته به دلیل این است که آنها در طول سال چهل و سه سال از انقلاب اسلامی نتوانستند هیچ غلطی انجام دهند، دشمن با این جنایات به دنبال پرت کردن حواس جهانیان از موضوع شکست خود در برابر انقلاب اسلامی ایران است.

, .,

وی در ادامه در رابطه با موضوع هیئات مذهبی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کردهییت در واقع کارش جهاد تببین است، اینکه یک هیئت یک مداح و روضه خوان دعوت کند این کفایت نمیکند، باید تببین شود اهداف قیام امام حسین ع چه بوده است، الان در استانه دهه فجر قرار داریم انقلابیون ما باید تببین کنند انقلاب اسلامی را، امروز یک عده ای در فضای مجازی بر علیه انقلاب ما تولید محتوای می کنند، انقلابیون ما نباید اجازه دهند، باید یکسری از حقایق را برای جوانان ما بازگو کنند تا اینکه این ها بدانند این انقلاب با چه هزینه ای امده و اداره می شود، نه اینکه خدای ناکرده ناشکری شود.

, , .,

امام جمعه رشتخوار در پایان با اشاره به تلاش های جهادی دولت انقلابی سیزدهم افزود: دولتی که امروز جهادی درصدد رفع مشکلات مردم است باید قدردان این نعمت باشیم، یک عده ای به دنبال دشمنی های ادامه دار خود به دلیل اینکه در تمام صحنه ها در مقابل انقلاب اسلامی ما شکست خورده اند، امروز نیز به دنبال اتهام سازی بر علیه ایران میگردندما باید روشن و بصیر باشیم که دشمن بیکار نیست.
 

, .,
,

امام جمعه سبزوار:

, امام جمعه سبزوار:,

جمهوری اسلامی در موضوع نظامی و قدرت بازدارندگی اهل معامله نخواهد بود

, جمهوری اسلامی در موضوع نظامی و قدرت بازدارندگی اهل معامله نخواهد بود,

امام جمعه سبزوار گفت: دشمنان بداند جمهوری اسلامی در موضوع توان نظامی و  قدرت بازدارندگی  خود اهل معامله نبوده و نخواهد بود.

, .,

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار با اشاره به روند مذاکرات وین افزود: ملت ایران خواهان توافق پایدار با پشتوانه تضمین معتبر است.

, .,

وی اظهار داشت: خواست ملت ایران که راهبرد قطعی تیم مذاکره کننده نیز می باشد مذاکره برای رفع تحریم ها، توافق پایدار و تضمین محور قطعی و قابل اعتماد با پذیرش راستی آزمایی به وسیله ایران است.

, .,

امام جمعه سبزوار گفت:  تعیین ضرب الاجل و نمایش متهم سازی ایران، وقت کشی، اتهام زنی به ایران و برجستگی فرصت محدود،  وافق موقت و تهدید به گزینه های دیگر در این مقطع دیگر رنگی ندارد و در صورت اصرار به مذاکرات فرسایشی، آمریکا باید مسئولیت شکست مذاکرات را بپذیرد

,

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه افزود: پس از سفر موفق سیاسی و اقتصادی رئیس جمهوری به مسکو و تعاملات جدی ایران با روسیه و چین،  اروپا متوجه شده که  اهرم تحریم بیش از گذشته کم اثر شده  و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز سیاست فشار حداکثری علیه ایران را شکست مفتضحانه دانسته است.

, .,

وی ادامه داد:  مقاومت مردم و تبعیت از ولایت فقه  و راه شهدا تنها را ایستادگی برابر توطئه های دشمنان  است.

, .,

 امام جمعه سبزوار با اشاره به برگزاری تظاهرات نمازگزاران سبزواری در  حمایت از ملت مظلوم و مقاوم یمن گفت:  مردم یمن سالها زیر بمباران ائتلاف آل سعود و امارات با حمایت  قدرتهای غربی و رژیم صهیونیستی قرار دارند.

, .,

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه افزود: امروز  قدرت پهپادی و موشکی یمن، نقاط حساسی در عربستان و امارات را  مورد هدف قرار داده قبل از شکست مفتضحانه خود سر عقل آیند   و از دخالت در امور این کشور دست بردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه