اخبار داغ

در گفت‌وگو با دانا مطرح شد؛

ایجاد یک پنجره واحد برای صدور مجوز باعث تسهیل فضای کسب‌وکار می‌شود/ ایجاد درگاه الکترونیکی صدور مجوز از الزمات دولت الکترونیک است

ایجاد یک پنجره واحد برای صدور مجوز باعث تسهیل فضای کسب‌وکار می‌شود/ ایجاد درگاه الکترونیکی صدور مجوز از الزمات دولت الکترونیک است
یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه ایجاد درگاه الکترونیکی صدور مجوز یکی از الزمات ایجاد دولت الکترونیک است، گفت: مردم قطعا از درگاه‌های الکترونیک استقبال می‌کنند؛ از طرفی دولت نیز به جای دخالت و مانع‌تراشی به سمت رگولاتوری و تنظیمگری حرکت خواهد کرد.
[

هادی حق شناس کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اهمیت تسریع مجوزدهی به کسب و کارها اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر پروسه مجوزدهی به کسب و کارها بسیار پیچیده شده و اگر این اقدام به دست یک یا دو‌ سازمان صورت گیرد، دوندگی چندانی برای صاحبان مشاغل نخواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در حال حاضر برای ایجاد و آغاز فعالیت یک کسب و‌ کار، بیش از ده سازمان درگیر صدور مجوز هستند و همین امر موجب نارضایتی فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار شده است.

,

این کارشناس اقتصادی گفت: اگر مراحل مجوزدهی به کسب و کارها از طریق یک پنجره واحد و تمام مراحل صدور مجوز کسب و کار در یک جا انجام شود و همه سازمان ها در یک درگاه بتوانند مجوزها را صادر کنند پروسه مجوزدهی کوتاه‌تر خواهد شد و ایجاد اشتغال زودتر به ثمر می‌‎نشیند.

,

حق شناس با بیان اینکه شرایط فعلی ارایه مجوز موجب عقب نشینی صاحبان مشاغل و سرمایه گذاری شده است، ادامه داد: کاهش مراجعه مردم به ادارات و در واقع ارتباط ارباب رجوع با مسولین مربوطه در هر قسمت موجب طولانی شدن و افزایش کاغذ بازی برای انجام کارهای ادارای می‌شود.

,

وی تصریح کرد: در این شرایط ایجاد یک درگاه برای مجوزدهی می‌تواند تمامی این شرایط را برای صاحبان مشاغل تسهیل کند.

,

این کارشناس بیان کرد: با ایجاد دولت الکترونیک و‌ کاهش ارتباط فیزیکی بین مردم زمان انجام امور‌ به ویژه صدور مجوزها به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت و‌ شرایط فعالیت راحت‌تر می شود.

,

حق شناس گفت: برای صدور مجوز هر چقدر فرآیندهای طوری اصلاح شود که ارباب رجوع نیاز به کارمند نداشته باشد و فرایند ارائه خدمات درست و صحیح صورت بگیرد، از اتلاف منابع و انرژی جلوگیری می‌شود.

,

وی افزود: ایجاد درگاه الکترونیکی و در واقع ایجاد دولت الکترونیک برای صدور مجوزها می‌تواند شرایط و روند مجوزدهی را سریع‌تر و راحت‌تر کند؛ از طرفی اشتغال بیشتری با سرعت بهتری وارد چرخه اقتصادی خواهد شد و مردم کمتر دوندگی اداری را تجربه کنند.

, وی افزود: ایجاد درگاه الکترونیکی و در واقع ایجاد دولت الکترونیک برای صدور مجوزها می‌تواند شرایط و روند مجوزدهی را سریع‌تر و راحت‌تر کند؛ از طرفی اشتغال بیشتری با سرعت بهتری وارد چرخه اقتصادی خواهد شد و مردم کمتر دوندگی اداری را تجربه کنند.,

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: مردم قطعا از درگاه‌های الکترونیک استقبال می‌کنند و به نفعشان نیز است؛ از طرفی دولت نیز به جای دخالت و مانع‌تراشی به سمت رگولاتوری و تنظیم‌گری بخش‌ها حرکت خواهد کرد.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه