اخبار داغ

در گفتگو با مسوول بهداشت سنندج عنوان شد؛

استان کردستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت/ شیوع امیکرون در کودکان بیشتر از بزرگسالان

استان کردستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت/ شیوع امیکرون در کودکان بیشتر از بزرگسالان
مسئول مرکز بهداشت سنندج گفت: باتوجە بە اینکە ممکن است در روزهای آتی وضعیت رنگبندی استان تغییر پیدا کند، امکان بازگشت دوبارە محدودیت‌ها بە استان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جهانبخش یوسفی مسوول مرکز بهداشت سنندج در گفت‌وگو با کُردتودی، اظهار داشت: متأسفانه آمار بستری ها و موارد مثبت کرونایی در سطح استان افزایش پیدا کرده و میتوان عنوان داشت که استان کردستان وارد پیک ششم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

وی با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی استان افزود: هم اکنون 7 شهر کردستان در وضعیت آبی قرار دارند و شهرهای سنندج، بانه و کامیاران در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که بدون شک با ادامه روند مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای آینده باید منتظر قرار گرفتن دیگر شهرهای استان در وضعیت زرد، نارنجی و حتی قرمز باشیم.

,

مسوول بهداشت سنندج گفت: بر اساس آخرین اطلاعیه وزارت بهداشت، 7 شهر در وضعیت قرمز، 43 شهر در وضعیت نارنجی و 217 شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

,

یوسفی خاطر نشان کرد: اگر هر کدام از همشهریان  به تزریق ۳ دز واکسن اقدام کنند و نسبت به رعایت دستور العمل های بهداشتی با استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها اقدام کنند قطعا توانسته ایم تا ۷۰درصداز بستری شده ها در بیمارستان جلوگیری کنیم و تا ۱۴ برابر احتمال مرگ ناشی از کرونا را به این صورت کم کنیم .

,

وی اظهار داشت: نکته بسیار مهم در این بیماری این است که به محض پیدا شدن علائم این بیماری مانند عطسه،گلو درد،سردرد به پزشک مراجعه و  حدالمقدور  به مدت ۵ روز خود را قرنطینه کند چرا که  با این روش میتوانیم از شیوع این بیماری جلوگیری به عمل آوریم.

,

مسوول بهداشت شهرستان سنندج بیان داشت: شیوع امیکرون در کودکان بیشتر از بزرگ سالان است و به همین خاطر باید بیشتر مراقب کودکانمان باشیم تا به این ویروس مبتلا نشوند. 

,

وی در پایان گفت: تمامی انواع واکسن ها در سنندج موجود است و هم استانی های ما با تزریق هر کدام از این واکسن ها می‌توانند خود را در برابر این بیمای ایمن کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه