اخبار داغ

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت ورود میراث فرهنگی برای تعیین مکان دفن شهدای گوهرشاد/ شهدای واقعه گوهرشاد از شهدای شاخص دینی کشور هستند

ضرورت ورود میراث فرهنگی برای تعیین مکان دفن شهدای گوهرشاد/ شهدای واقعه گوهرشاد از شهدای شاخص دینی کشور هستند
حجت‌الاسلام احمدپور ضمن تأکید بر ضرورت ورود میراث فرهنگی برای تعیین مکان دفن شهدای گوهرشاد گفت: باید امروز بنای باشکوه در محل دفن شهدای واقعه گوهرشاد احداث شود که مورد توجه مردم قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام اکبر احمدپور، نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی پیرامون اماکن تدفین شهدای واقعه گوهر شاد در  گفت‌وگو با صبح توس؛  اظهار کرد: رضاخان در دوران حکومت دیکتاتوری خود دست به جنایات زیادی زد که یکی از آن جنایات واقعه مسجد گوهرشاد بود که به عنوان یکی از فاجعه های مهم دوران پهلوی مطرح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه فاجعه مسجد گوهر شاد لکه ننگی بر دامان دیکتاتوری پهلوی در تاریخ به شمار می رود افزود: شهدای مسجد گوهرشاد مشهد مظلومانه به شهادت رسیدند.

,

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به عمق فاجعه قیام گوهرشاد در دوران خفقان حکومت دیکتاتوری رضاخانی، افشای اینکه در واقع شهدای قیام در کجا دفن شده‌‌‌‌اند برای مردم مشخص نبود ولی این مسئله امروز نیازمند بررسی بیشتر و ورود جدی نهادهای مرتبط برای پیدا شدن مکان دقیق دفن شهدای قیام است.

,

وی در ادامه با درخواست از مسئولان به ویژه نهاد میراث فرهنگی برای ورود به مسئله پیدا شدن مکان دفن شهدا، بیان داشت: به عنوان نماینده خواف و رشتخوار این تقاضا را از مجموعه میراث فرهنگی و مسئولان امر و کسانی که دست اندرکار این موضوع هستند داریم که این همت و تلاش را داشته باشند و بررسی و کار کارشناسی دقیق و واقعی در این زمینه انجام بگیرد.

,

حجت‌الاسلام احمدپور ادامه داد: اگر واقعاً مشخص شود که در یک نقطه خاص شهدای قیام دفن شدند باید همه مقدمات و تجهیزات لازم در این زمینه انجام داده شود.

,

نماینده خواف و رشتخوار در ادامه با اشاره به نیاز به تکریم این شهدا، اذعان داشت:  باید امروز یک بنای باشکوه در محل دفن شهدای واقعه گوهرشاد احداث شود که مورد توجه مردم قرار بگیرد و نسبت به این عزیزانی که مظلومانه به شهادت رسیدند ادای احترام شود.

,

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهدای واقعه گوهرشاد جزو شهدای شاخص دینی در کشور هستند خاطرنشان کرد: مسئولان باید به این موضوع توجه داشته باشند که هم از لحاظ تاکیدی که بر حرمت گزاری در منابع دینی برای شهدای عزیز شده و هم اینکه این عزیزان به عنوان شهدای شاخص اسلامی در تاریخ اسلام نامبرده شده است، نیاز به  این موضوع است که محل دفن آنها مشخص باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه