اخبار داغ

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی خبر داد؛

ورود مجلس برای اصلاح آیین دادرسی کیفری و قانون بکارگیری سلاح

ورود مجلس برای اصلاح آیین دادرسی کیفری و قانون بکارگیری سلاح
عزیزی از تغییر آیین دادرسی کیفری و قانون بکارگیری سلاح خبر داد و گفت: این طرح در مجلس برای حمایت بیشتر از پلیس و حفظ حقوق شهروندی جهت امنیت بیشتر در حال بررسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، ابراهیم عزیزی نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس در جمع کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی استان فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رنجبر شهید امنیت و تبریک دهه فجر انقلاب و میلاد مولی الموحدین حضرت علی(ع) اظهار داشت: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی، پشتیبانی لازم از حافظان نظم و امنیت است.

وی با بیان اینکه پلیس نیازمند ۳نوع حمایت است، افزود: پلیس در صحنه نیازمند حمایت قانونی، قضایی و سازمانی است تا بتواند ماموریت های خود را به خوبی انجام دهد که در بعد قانونی مجلس باید با وضع قوانین کارآمد، وظیفه خود را انجام دهد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر آیین دادرسی کیفری و قانون بکارگیری حمل سلاح در کمیسیون قضایی در حال بررسی است تا بسیاری از خلأ های قانونی را در رابطه با ماموریت های نیروی انتظامی و حمایت از آن دنبال کند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات کمیسیون امنیت ملی برای تنقیح، روزآمدی و اصلاح قوانین جهت حمایت از پلیس افزود: قوانین را طوری باید نوشت که ضمن حمایت کامل از حقوق شهروندی، پلیس نیز از حمایت های قانونی مناسب در برخورد با مخلان نظم و امنیت  برخوردار شود.

عزیزی همچنین تاکید کرد: در قوانین نیازمندی های پلیس از قبیل تجهیزات به روز و آموزش های علمی را باید جدی گرفت و مجلس در این خصوص نگاهی کارشناسی دارد.

وی همه دستگاهها را در ایجاد امنیت و نظم دخیل دانست و گفت: محصول این هم افزایی به نظم و امنیت بیشتر می انجامد و در این راستا باید نگاهمان را نیز به مقوله امنیت تغییر دهیم.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رنجبر مامور نیروی انتظامی که چندی پیش به صورت ناجوانمردانه توسط یکی از اشرار به درجه رفیع شهادت نائل شد، از فرماندهان انتظامی فارس بابت تلاش های خستگی ناپذیر تقدیر در تامین امنیت مردم تشکر کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه