اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

17 سفر استانی دولت سیزدهم در سالی که گذشت/ سفرهای بدون تشریفات برای بازگشت اعتماد عمومی به دولتمردان

17 سفر استانی دولت سیزدهم در سالی که گذشت/ سفرهای بدون تشریفات برای بازگشت اعتماد عمومی به دولتمردان
دولت سیزدهم در حالی در سالی که گذشت توانست 17 سفر استانی به نقاط مختلف کشور انجام دهد که این سفرها با صرف کمترین هزینه و بدون تشریفات انجام شد. البته آیت الله رئیسی سال جدید را نیز در کنار مردم خوزستان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضور رئیس جمهور به همراه اعضای هیات دولت و مدیران عالی کشور در استان‌ها و نقاط مختلف کشور در بیشتر کشورهای دنیا امری رایج بوده و در ایران نیز پس از انقلاب اسلامی سفر به استان‌ها و مناطق کشور توسط روسای جمهور و هیات دولت انجام می‌شد که هدف آن‌ها مشاهده وضعیت مشکلات و مسائل از نزدیک به منظور بهبود تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان کشوری بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شاید بتوان گفت سفر استانی به معنی متداول امروز از زمان دولت‌های نهم و دهم در میان جامعه تجلی یافت که آن نیز موافقان و مخالفان متعددی را نسبت به هدف و نتایج این سفرها به دنبال داشت. دولت نهم و دهم طی ۸ سال فعالیت خود تا سال ۹۲، در کنار ۱۱۸ سفر خارجی، حدود ۱۲۰ سفر داخلی داشت که به طور میانگین سهم هر استان ۴ سفر بود.

,

 

,

انزوای سفرهای استانی در دولت بنفش

, انزوای سفرهای استانی در دولت بنفش, انزوای سفرهای استانی در دولت بنفش,

6 ماه پس از آغاز به کار دولت حسن روحانی در سال 92 اولین سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان اتفاق افتاد و در جریان این سفر استانی وعده‌هایی همچون آماده‌سازی ۵۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی، ایجاد ۳۰۰ هزار موقعیت شغلی، احیای کارون، اختصاص درصدی از درآمدهای نفتی به استان خوزستان و... به مردم داده شد که جز قسمت کوچکی از اراضی زراعی هیچ یک از موضوعات تا پایان عمر دولت نیز عملیاتی نشد.

,

نحوه برخورد دولت بنفش با سفرهای استانی و حضور در بین مردم در استان های مختلف و پرهیز از شنیدن مشکلات مردم زمینه این را فراهم کرد که سفرهای استانی در دولت قبل به انزوا کشانده شود. البته این تمام ماجرا نبود چرا که دولت یازدهم و دوازدهم که ریاست آن با حسن روحانی بود گاهی سفرهای استانی پرهزینه ای انجام می داد که بیشترین هدف آن بهره برداری های سیاسی و انتخاباتی بود.

,

روحانی در جریان سفرهای استانی خود و در جمع عمومی مردم به جای پرداختن به مشکلات استانهای مختلف عمدتا علاقمند بود که یا به تعریف و تمجید از خود بپردازد یا علم دفاع از وزرا و گاهی برخی اعضای خانواده مانند برادر و دامادش را بلند کند.

,

این رویه سفرهای استانی دولت قبل البته با هزینه های سنگین برای تشکیل ستاد، به خط کردن بخش های مختلف و فراهم کردن شرایط مساعد برای حضور رئیس جمهور در آن استان نیز همراه بود. در حالی که دولت سیزدهم نشان داد با هزینه محدود و بدون تشریفات می توان در محروم ترین مناطق و استان های حاشیه ای حضور یافت و از نزدیک پای سخن مردم نشست.

,

 

,

دولت سیزدهم؛ امید تازه مردم به بازگشت دولتمردان به استان ها

, دولت سیزدهم؛ امید تازه مردم به بازگشت دولتمردان به استان ها, دولت سیزدهم؛ امید تازه مردم به بازگشت دولتمردان به استان ها,

روی کار آمدن دولت سیزدهم در 1400 اما مقدمه ای شد تا روند سفرهای استانی متفاوت شود و آیت الله رئیسی به عنوان منتخب مردم با عزم جدی برای سرکشی به استانهای مختلف و مشاهده مشکلات مردم از نزدیک اقدام کرد تا جایی که سفرهای استانی دولت سیزدهم در زمانی کمتر از یک سال کاری به یکی از مهمترین دستاوردهای دولت تبدیل شد.

,

 

,

خوزستان؛ نخستین مقصد سفر استانی

, خوزستان؛ نخستین مقصد سفر استانی, خوزستان؛ نخستین مقصد سفر استانی,

آیت الله رئیسی در شهریور سالی 1400 در حالی که کمتر از سه ماه از انتخابات ریاست جمهوری می گذشت در نخستین سفر استانی خود به خوزستان سفر کرد.بازدید از بیمارستان ویژه کرونای رازی اهواز، پیگیری تبدیل وضعیت و دریافت مطالبات پرستاران و کادر درمان خوزستان، سفر به منطقه محروم مرزی جفیر در شهرستان هویزه در غرب خوزستان و افتتاح طرح آبرسانی به ۲ روستای جفیر یک و ۲ و دیدار و گفت و گو با برخی از اهالی این منطقه مرزی، بازدید از وضعیت تالاب هورالعظیم و رودخانه‌های کرخه نور و نیسان، بازدید از یک کارگاه جمع آوری فاضلاب در اهواز، بازدید از منطقه رُفیّع در شهرستان هویزه، تالاب هورالعظیم، تاسیسات نفتی مستقر در تالاب، و وضعیت آب رودخانه‌های کرخه نور و رودخانه نیسان با یک فروند بالگرد و جویا شدن از مشکلات و کمبودهای منطقه جفیر از توابع شهرستان هویزه، شرکت در نشست با سران عشایر استان خوزستان از جمله برنامه های آیت الله رئیسی در سفر به خوزستان بود.

,

 

,

مصوبات و دستاوردهای هشت سفر استانی چه بود و به کجا رسید؟

, مصوبات و دستاوردهای هشت سفر استانی چه بود و به کجا رسید؟,

 

,

آیت الله سید ابراهیم رئیسی همچنین در جلسه شورای اداری استان خوزستان در جمع مدیران استان، تعریف یک برنامه کوتاه مدت برای رفع مشکلات را ضروری و فوری دانست و اظهارداشت: مدیران استان باید پیش بینی کنند که چه اقداماتی باید انجام دهیم تا هرچه سریعتر مشکلات استان حل شود و در این راه مدیران باید کار را با جدیت دنبال کنند و به نامه نگاری با مرکز بسنده نکنند.

,

آیت الله رئیسی با بیان اینکه باید با تلاش شبانه روزی نسبت به جبران عقب ماندگی ها اقدام کنیم، تاکید کرد: این کار با یک روحیه جهادی و بسیجی شدنی است و باید مانند دوران دفاع مقدس برای رفع موانع و مشکلات عمل کنیم.

,

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه حل مشکلات استان و انجام کارها نیازمند این است که مدیران در استان مستقر باشند و با مدیران پروازی کار انجام نمی شود، گفت: باید درمورد مدیران پروازی تجدیدنظر صورت گیرد.

,

آیت الله رئیسی در ادامه نظارت مداوم بر روند انجام امور را ضروری خواند و گفت: نظارت بویژه نظارت درون سازمانی با چشمان بینای مدیران استان باید همواره در دستور کار باشد.
رئیس جمهور همچنین ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری در استان خوزستان را از جمله موضوعات مهم و در دستور کار دولت عنوان کرد و گفت: از هر طرحی در راستای ایجاد اشتغال در استان حمایت می کنیم.

,
,

 

,

 سیستان و بلوچستان؛ مقصد دومین سفر استانی رئیسی

,  سیستان و بلوچستان؛ مقصد دومین سفر استانی رئیسی,  سیستان و بلوچستان؛ مقصد دومین سفر استانی رئیسی,

رئیس جمهور در 11 شهریور سال گذشته در دومین سفر استانی خود از طریق فرودگاه کُنارک وارد شهرستان چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان شد.

,

در این سفر دو روزه تعدادی وزیران دولت سیزدهم، آیت‌الله رئیسی را همراهی می کردند. بخشی از این سفر به بازدید از اسکله صیادی کنارک، بازدید از روستای ملاعلی در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان، دیدار با مردم مناطق حاشیه‌نشین شهرستان چابهار و بازدید از طرح‌های هزار واحدی ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی اختصاص یافت.

,

رئیس جمهور همچنین مشکلات مردم سیستان و بلوچستان از جمله  تسریع در انتقال آب از دریای عمان به این منطقه، راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی در چابهار، حل مشکلات بیکاری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره نظیر گاز، راه آهن، جاده‌های ترانزیتی و مواصلاتی و کاهش مشکلات مردم و تامین زیرساخت‌های لازم، تعیین تکلیف ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار، توسعه همه جانبه استان و توجه و پیگیری فوری مشکلات، راه اندازی دانشگاه فرهنگیان، رسیدگی به مطالبات و درخواست های صیادان ، تلاش برای توسعه و آبادانی جنوب بلوچستان و پی گیری علت این موضوع که ۹۵ درصد زمین‌های مردم در سیستان و بلوچستان ملی اعلام شده است، را از نزدیک شنید.

,

گزارش دومین روز سفر رئیس‌جمهور به سیستان‌وبلوچستان/ دستورات رئیسی برای رفع  مشکلات مردم استان | خبرگزاری فارس

, گزارش دومین روز سفر رئیس‌جمهور به سیستان‌وبلوچستان/ دستورات رئیسی برای رفع  مشکلات مردم استان | خبرگزاری فارس,

آیت الله رئیسی در سفر به استان سیستان و بلوچستان نسبت به ایجاد ساز و کار رونق تولید و به حرکت درآوردن آن، پیگیری ویژه عمران و آبادانی و رسیدگی به مشکلات صیادان سواحل مکُران، ساماندهی وضع کپرنشینی در چابهار دستورات لازم را صادر کرد.

,

آیت الله رئیسی درباره راه آهن نیز این توضیح را داد که راه آهن زاهدان به زابل در دستور کار قرار دارد و دغدغه دیگر مردم منطقه سیستان که گازرسانی است هم به زودی با نصب علمک گاز رفع می شود.

,

البته چند روزی از سفر دولت سیزدهم به استان سیستان و بلوچستان نگذشته بود که یکی از قول های دولت عملی شد و وعده بازگشایی مرزهای سیستان تحقق پیدا کرد تا مرزهای این منطقه با گذشت ۱۶ سال ضمن توافق دوجانبه با مقامات محلی کشور افغانستان باز شده و شرایط اقتصادی ساکنانش را متحول کند.

,

در نتیجه این توافق درب مستقل بازارچه مرزی میلک بازگشایی شد و مردم اکنون می‌توانند به مانند سایر نقاط کشور از عواید مرز تا شعاع ۵۰کیلومتری بهره‌مند شوند و فرصت اشتغال بیش از ۲هزار سیستانی به روش کوله‌بری فراهم خواهد شد و هر خانواده چهار نفره مرزنشین روستایی می‌تواند در ماه ۲ و نیم میلیون تومان با کارت خود از این راه کسب درآمد کند.

,

 

,

خراسان جنوبی، سومین مقصد استانی رئیسی

, خراسان جنوبی، سومین مقصد استانی رئیسی, خراسان جنوبی، سومین مقصد استانی رئیسی,

جمعه ۱۹ شهریورماه بود که رئیس جمهور سومین سفر استانی خود را به خراسان جنوبی انجام داد. در جریان این سفر رئیس جمهور از معادن زغال سنگ پروده طبس بازدید کرد و درخواست معدنکاران این شهرستان از جمله ایجاد زیرساخت‌های معادن توسط دولت شامل خط ریلی، راه دسترسی، برق، آب و مخابرات برای توسعه معادن را از نزدیک شنید.

,

رئیس جمهور درخصوص تسریع در روند واگذاری زمین برای طرح‌های سرمایه‌گذاری، استخدام نیروهای بومی در معادن شهرستان، تسریع در واکسن کارگران معادن و کاهش درصد تسهیلات مسکن دستوراتی صادر کرد و مقرر شد موارد به مسوولان متولی در دولت برای پیگیری منتقل شود.

,

سفر رئیس جمهوری به استان خراسان جنوبی یکصد مصوبه به دنبال داشت که می توان به سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی استان از جمله راه، راه آهن، بهداشت و درمان، آب شرب، موضوعات کشاورزی، خشکسالی، مبادلات مرزی و توسعه محورها و پیشران‌های اقتصادی و توسعه استان در بخش‌های مختلف، پرداخت مطالبات و دیون پیمانکاران در اسرع وقت، برگزاری جلسه وزیر راه و شهرسازی با مدیران عامل بانک‌های عضو کنسرسیوم بانکی راه‌آهن استان در راستای تامین اعتبار مورد نیاز با توجه به مصوبات قبلی دولت و صندوق توسعه ملی، کمک دولت به فعال کردن پروژه‌های عمرانی نیمه فعال استان و حمایت دولت از طرح‌های مطالعاتی، سرمایه‌گذاری و اشتغالزا در راستای استفاده از ظرفیت کویر، احصای پروژه‌های نیمه فعال با پیشرفت فیزیکی کم، متوسط و زیاد، ایجاد کارگروهی با مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دبیری دانشگاه بیرجند، شتاب‌بخشی به روند اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای، حمایت دولت از طرح‌های منتج به فرآوری محصولات استراتژیک استان شامل زرشک، زعفران و عناب، فعال‌سازی واحدهای فرآوری محصولات لبنی و تامین بازار فروش، بازنگری سند توسعه نهبندان و ارائه به دولت برای تصویب و عملیاتی شدن آن، اصلاح نظام پیمانکاری با اولویت توجه به حقوق کارگران، راه‌اندازی ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات، کمک دولت به رفع موانع و فعال‌سازی واحدهای معدنی و صنعتی نیمه فعال یا غیرفعال و نیز تکلیف دولت به شرکت‌های دولتی برای سرمایه‌گذاری صد درصدی در مناطق کمتر توسعه یافته استان و ایجاد مشوق‌ها و جاذبه‌های خاص مناطق کمتر توسعه یافته اشاره کرد.

,

 

,

چند نکته درباره سفرهای استانی رئیس‌جمهور

, چند نکته درباره سفرهای استانی رئیس‌جمهور,

 

,

در این سفر همچنین ضرب‌الاجل ۲۰ روزه برای رسیدگی به مشکلات کارگران معدن زغالسنگ طبس تعیین و بر این مطلب که نظام پیمانکاری باید کاملا متحول و به هیچ عنوان نباید حقوق کارگران ضایع شود و کارگران نباید نگران بیمه، دستمزد و سختی کار خود باشند، تاکید شد و آیت الله رئیسی گفت: از همین الان به مدت ۲۰ روز حداکثر به پیمانکاران وقت می‌دهم که وضعیت زندگی کارگران را در اینجا متحول کنند و اگر این اقدام را در این مدت انجام ندهند، اقدام لازم را انجام می‌دهم.

,

البته این دستور رئیس جمهوری خیلی زود محقق شد و در زمان مقرر خوابگاه‌های کارگران برخی از معادن طبس که به صورت پیمانکاری برای شرکت‌های بزرگ‌تر فعالیت می‌کنند از جمله شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد شرکت زغال‌سنگ پروده همچنین شرکت معدن جو طبس؛ همزمان مقادیری تجهیزات رفاهی از قبیل تشک تحویل خوابگاه‌های معدنچیان این شرکت‌ها شد.

,

 

,

سفر رئیس جمهور به ایلام

, سفر رئیس جمهور به ایلام, سفر رئیس جمهور به ایلام,

سفرهای استانی در دوم مهرماه با سفر دولتمردان به استان ایلام ادامه پیدا کرد و بازدید از سد کنجانچم شهرستان مهران و سامانه گرمسیری و طرح‌های کشاورزی از جمله برنامه های این سفر بود و در مجموع  ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر رییس جمهوری با اولویت به چهار حوزه نفت و گاز، کشاورزی، اربعین و گردشگری به ایلام اختصاص یافت.

,

آیت الله رئیسی:رمز موفقیت در خدمت به مردم،ادامه دادن راه شهداست | خبرگزاری  فارس

, آیت الله رئیسی:رمز موفقیت در خدمت به مردم،ادامه دادن راه شهداست | خبرگزاری  فارس,

از جمله مصوبات این سفر هم می توان به آغاز طرح توسعه میدان نفتی چنگوله تا ۶ ماه آینده، توسعه میدان تنگ بیجار، چنگوله، چشمه خشک در حوزه نفت و گاز، اولویت استخدام در شرکت های پیمانکاری و حوزه نفت و گاز استان با نیروی بومی، صدور مجوز ۵۰ هزار سرمایه گذاری برای شرکت پترو پالایش و آغاز عملیات ناحیه پایین دست دهلران، تکمیل ۱۸ طرح کشاورزی نیمه کاره این استان با اعتباری افزون بر ۹۲۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۱، تکمیل ۹ پمپاژ کشاورزی نیمه کاره و استفاده از آب کرخه برای طرح شیلات با سرمایه گذاری دولت در این حوزه اشاره کرد.

,

رئیس جمهوری در این سفر همچنین خواستار تشکیل کارگروه حقوقی و اقتصادی بین ۲ کشور ایران و عراق بویژه استان ایلام و استان های همجوار در عراق به منظور رفع مشکلات صادرکنندگان و تشکیل گروه ویژه ای برای فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل برای حل مشکلات تولیدگنندکان شد.

,

 

,

کهگیلویه وبویراحمد؛ مقصد نهم سفر استانی

, کهگیلویه وبویراحمد؛ مقصد نهم سفر استانی, کهگیلویه وبویراحمد؛ مقصد نهم سفر استانی,

رئیس جمهور در پنجمین سفر استانی خود در نهم مهرماه به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

,

بازدید از محل احداث سد تنگ‌ سرخ در شهرستان بویراحمد و انتقاد از تاخیر ۱۰ ساله در اجرای این پروژه، تامین حق و حقوق مردم و رفع معارضات محلی و اجتماعی و تذکر به مسوولان درباره اظهارات برخی از کارگران فعال در این پروژه درباره تأخیر در پرداخت حقوق و مزایا، از جمله برنامه های آیت الله رئیسی در سفر به این استان بود که بر اساس آخرین تصمیمات قرار شد با تخصیص اعتبار لازم برای ساخت این سد در بودجه سال ۱۴۰۱ و از محل هایی مانند ماده ۵۶ این سد تا پایان سال ۱۴۰۱ آبگیری شود.

,

 

,

دیدار آیت‌الله رئیسی با عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد - ایرنا

, دیدار آیت‌الله رئیسی با عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد - ایرنا,

 

,

به دنبال دستورات رئیس جمهوری و مصوبات سفر، در کوتاه ترین زمان یکی از درخواست های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر خرید تضمینی سیب صنعتی محقق و کام باغداران استان شیرین شد.

,

سرمایه گذاری وزارت نفت ۲۶۰ میلیون یورو برای افزایش و نگهداشت تولید نفت در قالب سه طرح بزرگ در شهرستان گچساران، پیگیری مشکلات عشایر بویراحمد، تهیه برنامه عملیاتی و قابل ارزیابی برای توسعه شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد از جمله لنده تا پایان سال، راه اندازی صنایع تبدیلی و اختصاص ۷۰۰میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری ۲ سد خاکی کوهبرد شهرستان کهگیلویه و ایلی آباد بهمئی، از دیگر مواردی بود که در این سفر به آنها اشاره شد.

,

تعطیلی کارخانه قند یاسوج از دیگر چالش های استان کهگیلویه و بویراحمد بود که رئیس جمهوری اعلام کرد که این کارخانه به زودی فعال و ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارگر آن که بیکار هستند مشکل آنها حل می شود.

,

 

,

بوشهر؛ مقصد ششمین سفر استانی رئیس جمهور

, بوشهر؛ مقصد ششمین سفر استانی رئیس جمهور, بوشهر؛ مقصد ششمین سفر استانی رئیس جمهور,

ششمین مقصد سفر مسوولان در دولت سیزدهم استان بوشهر بود که ۱۶ مهرماه انجام شد و  بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست شورای اداری و  نخبگان استان از جمله برنامه های رئیس جمهوری در سفر به بوشهر بود.

,

در این سفر ۹۴ طرح در حوزه‎‌ های مختلف با اعتبار بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی این استان به تصویب رسید که برای اجرای این طرح‌‎ها ۱۷ توافقنامه با دستگاه‎‌های اجرایی منعقد شد.

,

از مجموع طرح‌‎های سفر استانی هیات دولت به بوشهر سهم حوزه‎‌های زیربنایی ۲۵، صنعت و معدن ۹، بهداشت و درمان ۶، حوزه فرهنگی و آموزشی ۱۲، حوزه رفاه اجتماعی ۱۳، نفت و انرژی ۹، آب، خاک و کشاورزی ۱۰ و حوزه اشتغال نیز  چهار طرح است.

,

 

,

پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه راه‌آهن پس از ۱۴ سال، قابل توجیه نیست/ آب‌شیرین‌کن‌ها  در بوشهر به سرعت فعال شود/ به زودی کار چند برابر کردن برق تولیدی از نیروگاه  بوشهر آغاز می‌شود/

, پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه راه‌آهن پس از ۱۴ سال، قابل توجیه نیست/ آب‌شیرین‌کن‌ها  در بوشهر به سرعت فعال شود/ به زودی کار چند برابر کردن برق تولیدی از نیروگاه  بوشهر آغاز می‌شود/,

 

,

تکمیل بیمارستان‌‎های نیمه تمام و مرکزهای بهداشتی و درمانی استان بوشهر ، ورود بخش خصوصی و صندوق کارآفرینی امید در بخش اشتغال خرد، اختصاص سهمیه تسهیلات به منظور ازدواج جوانان توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، برداشت آب از انرژی اتمی، احداث سد و ایجاد راه دسترسی برای برخی از روستاها و اتصال راه‌آهن عسلویه- بوشهر- شیراز به خط سراسری و تکمیل پروژه‌‎های نیمه تمام، تامین ۱۵۰ هزار متر مکعب آب توسط نیروگاه اتمی بوشهر، اعلام آمادگی و پشتیبانی برای احداث ۱۱۳ هزار واحد مسکونی از جمله دستورات و مصوبات رئیس جمهوری در سفر به استان بوشهر بود.

,

همچنین تخصیص ۹۲۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی از محل اعتبارات منابع صندوق توسعه ملی به استان بوشهر از دیگر رهاوردهای سفر هیات دولت به این استان بود که از این میزان ۱۷۰ میلیون دلار مربوط به یک واحد پتروشیمی در عسلویه و ۷۵۰ میلیون دلار آن نیز برای توسعه صنایع دریایی است که برای ساخت شناور به کشتی و لنج سازی‌ها پرداخت می شود.

,

 

,

فارس؛ مقصد هفتمین سفر استانی

, فارس؛ مقصد هفتمین سفر استانی, فارس؛ مقصد هفتمین سفر استانی,

هیات دولت در ادامه سفرهای استانی و هفتمین سفر ۲۲ مهرماه استان فارس را همزمان با ایام بزرگداشت یادروز حافظ شاعربلندآوازه ایران انتخاب کرد.

,

بر اساس مصوبات سفر دولت قرار است کمیته پیگیری خشکسالی زیر نظر وزیر نیرو تشکیل شود و شورای آب نیز برای آبرسانی عادلانه به کشور شکل بگیرد. تکمیل برج فناوری پارک علم و فناوری، مساعدت به دانشکده نفت دانشگاه شیراز، تجهیز مرکز رشد لارستان، توسعه خط غربی شماره یک قطار شهری شیراز و تکمیل خط دوم قطار شهری شیراز،  تقویت ناوگان اتوبوسرانی شیراز، مشارکت جهت بازآفرینی اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) و تکمیل ساختمان مدیریت بحران استان فارس، تکمیل سد نرگسی کازرون، سد کوار، خط دوم آبرسانی شیراز- بیضا -خرامه و تکمیل فاضلاب ۶ شهر داراب، فیروزآباد، نیریز، فسا،سپیدان و آباده،  راه‌اندازی سدها در سال جاری، آبرسانی به شهر ارسنجان، فاز دوم آبرسانی به شهرستان زرین دشت، رودبال و جنت شهر، تکمیل رینگ آبرسانی شهر شیراز، تکمیل آبرسانی به شهر مرودشت و آبرسانی به سرچهان، آبرسانی به قیر و کارزین، تکمیل تصفیه خانه کازرون، آبرسانی به جهرم از دیگر دستاوردهای سفر یک روزه رئیس جمهوری به استان فارس بود.

,

 

,

رئیس‌جمهوری به استان فارس سفر کرد | سامانه 111

, رئیس‌جمهوری به استان فارس سفر کرد | سامانه 111,

 

,

آیت الله رئیسی همچنین در این سفر در بازدید سرزده از کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت، دستور رفع مشکلات فرا روی این کارخانه نام‌آشنا در صنعت لوازم خانگی و بازگشت آن به چرخه تولید که از سال ۹۱ به دلیل سوء مدیریت متوقف شده است را صادر کرد  و بنا به قول و اظهار مسوولان این کارخانه، در صورت حمایت دستگاه‌های اجرایی، ظرف یک سال آتی خط تولید ۲ محصول در این کارخانه راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

,

تکمیل راه شیراز- بوشهر- عسلویه ،تکمیل آزادراه شیراز- اصفهان با مشارکت وزارت دفاع تسریع در تکمیل کمربندی شمال شرق به شیراز، تکمیل بزرگراه دشت ارژن، قائمیه تنگ بوالحیات،  تکمیل ۵۰ کیلومتر از محور جهرم، لار و احداث باند دوم محور فیروزآباد جم، تکمیل ۱۰ کیلومتر از بزرگراه نیریز قطرویه، تکمیل ۱۶ کیلومتر از بزرگراه فسا، داراب، تکمیل ۵ کیلومتر از محور مرودشت، درودزن، بهسازی ۸ کیلومتر از جاده قدیم فسا به داراب، تکمیل ۹کیلومتر از محور لار بستک، تکمیل ۶ کیلومتر قطعه اول باند بابامیدان به گچساران و تامین زمین مورد نیاز و پرداخت تسهیلات برای ۱۱۰ هزار واحد مسکن شهری و ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی،  رفع نقاط حادثه خیز استان با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان،  تهیه و تصویب طرح تفصیلی مجموعه ۵۷ هکتاری حرم حضرت شاهچراغ(ع) مورد تاکید قرار گرفت که با جدیت از سوی مسوولان دنبال خواهد شد.

,

 

,

اردبیل؛ هشتمین سفر استانی دولت

, اردبیل؛ هشتمین سفر استانی دولت , اردبیل؛ هشتمین سفر استانی دولت ,

هشتمین سفر استانی دولت سیزدهم استان اردبیل بود که در روز ۳۰ مهرماه انجام شد و این سفر در نهایت دستاوردهای قابل توجهی برای استان به ارمغان آورد و در مجموع ۱۰۰ طرح در حوزه‌های مختلف به تصویب رسید که از این تعداد ۲۴ طرح مربوط به حوزه زیر بنایی، هشت طرح در حوزه صنعت و معدن، سه طرح در حوزه نفت و انرژی، هشت طرح در حوزه آب و خاک کشاورزی و پنج طرح نیز در حوزه اشتغال، ۱۶ طرح در حوزه بهداشت و درمان ، ۲۱ طرح در حوزه فرهنگی و آموزشی و ۱۵ طرح نیز در حوزه رفاه و اجتماعی است.

,

شرکت کشت و صنعت مغان امکان و ظرفیت خوبی برای تامین امنیت غذایی کشور دارد که در اختیار دولت قرار گرفته است و از این رو آیت الله رئیسی در این سفر به وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که هم در ایجاد اشتغال و هم در فعال کردن ظرفیت‌های منطقه فعالیت بیشتری داشته باشد.

,

 

,

۱۶ ساعت با رئیس‌جمهور/ روایت یک خبرنگار از سفر استانی رئیسی به اردبیل -  خبرگزاری آنا

, ۱۶ ساعت با رئیس‌جمهور/ روایت یک خبرنگار از سفر استانی رئیسی به اردبیل -  خبرگزاری آنا,

 

,

پیگیری طرح‌های آبیاری در حال اجرا در منطقه، ساماندهی سدها و جاده‌های مواصلاتی به دلیل اهمیت در بخش اقتصاد گردشگری، کشاورزی، اشتغال‌زایی و ارزش افزوده، پیگیری علت تاخیر ۱۶ ساله در ساخت راه آهن اردبیل، پیگیری واجرایی کردن مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی استان اردبیل، رونق صادرات در مناطق آزاد، فعال کردن۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت صنعتی راکد یا نیمه فعال، ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده و نیروی کارآمد در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم از جمله مواردی بود که آیت الله رئیسی از مسوولان خواست در اولویت برنامه های خود در این استان قرار دهند.

,

آغاز عملیات اجرایی ساخت چهار هزار واحد مسکونی در استان اردبیل با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار، اختصاص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح تونل دوم حیران واقع در جاده اردبیل- آستارا ، تکمیل ۱۹ هزار میلیارد ریال پروژه آب و برق به ارزش ۱۹ هزار میلیارد ریال، تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل تالار شهر، راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری تا ۲ ماه آینده، از دیگر خبرهای خوب مسوولان دولت سیزدهم در سفر به استان اردبیل بود.

,

 

,

سمنان؛ مقصد نهمین سفر استانی دولت

, سمنان؛ مقصد نهمین سفر استانی دولت, سمنان؛ مقصد نهمین سفر استانی دولت,

رئیس جمهور در 13 آبان در قالب نهمین سفر استانی خود، وارد سمنان شد برخی وزرا در این سفر حضور داشته و به‌عنوان نماینده معین دولت به شهرستان‌های استان سمنان سفر می‌کنند.

,

بازدید از کارخانه تعطیل شده ریسندگی پاکریس در مهدی شهر، بازدید سرزده از کارخانه تعطیل شده پاکریس، بازدیدهای سرزده از یک واحد تولید لوازم خانگی در شهرستان مهدی شهر، دیدار با عشایر ایل بزرگ سنگسر از جمله بازدید های رئیس جمهور بود.

,

همچنین در جریان این سفر مقرر شد مسئله ایجاد مجتمع دامداری، اقدامات لازم برای رفع موانع افزایش تولید کارخانه لوازم خانگی مهدی شهر و راه اندازی خط تولید شرکت ایران تایر از جمله مصوبات دولت در این سفر بود.

,

 

,

سفر به زنجان و بازدید رئیسی از بزرگترین واحد نساجی

, سفر به زنجان و بازدید رئیسی از بزرگترین واحد نساجی, سفر به زنجان و بازدید رئیسی از بزرگترین واحد نساجی,

رئیس جمهور صبح 27 آبان در جریان دهمین سفر استانی خود عازم زنجان شد. بازدید از شرکت روغن نباتی جهان، بازدید از محل انباشت "روی"  انجام شد.

,

همچنین آیت ‌الله رئیسی هم با شنیدن مطالبات شهروندان زنجانی  در زمینه وضعیت را‌ه‌های مواصلاتی، تکمیل سد‌های نیمه‌کاره، طرح‌های نیمه‌کاره، مشکلات اشتغال جوانان، حل معضل سرب و روی و پسماند آن، تأمین آب پایدار در روستا‌ها، مشکلات بخش تولید در کشاورزی و صنعت و مشکلات تعاونی‌های مسکن وعده داد که قطعاً این مشکلات را پیگیری خواهد کرد.

,

 

,

لرستان، مقصد یازدهمین سفر استانی رئیس جمهور

, لرستان، مقصد یازدهمین سفر استانی رئیس جمهور, لرستان، مقصد یازدهمین سفر استانی رئیس جمهور,

رییس جمهور  ۱۹ آذرماه  به همراه برخی از وزرا و اعضای هیات دولت در یازدهمین سفر استانی خود به لرستان رفت.

وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور، برخی معاونان وزرا و روسای سازمان های مختلف کشوری، آیت‌الله رییسی را در یازدهمین سفر استانی همراهی کردند.

بازدید از کارخانه یخچال‌سازی، دیدار با پرستاران، بازدید از قلعه تاریخی فلک الافلاک، برگزاری جلسات مختلف با نمایندگان کشاورزان، دامپروران و عشایر، حضور در شورای اداری، دیدار با اقشار مختلف مردم و نشست خبری و همچنین بازدید از نمایشگاه نهادهای نظارتی و اطلاعاتی از برنامه‌های سفر یک روزه رییس دولت سیزدهم در یازدهمین سفر استانی به لرستان بود.

 

 

همچنین وزرای همراه به عنوان نماینده معین رییس جمهور عازم شهرستان‌های مختلف شدند که سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان بروجرد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان‌های ازنا و دورود، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور به شهرستان الیگودرز، وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های سلسله و دلفان، وزیر ورزش و جوانان به شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به شهرستان پلدختر در برنامه کاری سفر هیات دولت بود که انجام شد. همچنین وزرای راه و شهرسازی و نیرو نیز در شهرستان های خرم آباد و چگنی حضور یافتند.

پیگیری تکمیل ۱۳ پروژه ورزشی نیمه‌تمام لرستان، اختصاص ۲۰۰ میلیارد برای ایجاد زیرساخت‌های پرورش ماهی در لرستان، تدارک ۱۴۰۰ میلیارد اعتبار برای اجرای پروژه‌های راه لرستان، تامین اعتبار ۶۰ میلیاردی برای تکمیل کتابخانه‌های لرستان، ۴۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال ۱۴۰۱ در لرستان، احداث ۱۲ طرح صنعتی با ۷۸۰ میلیارد سرمایه‌گذاری از جمله مصوبات این سفر استانی بود.

 

یزد؛ مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور

رییس جمهور ۲۶ آذرماه ۱۴۰۰ به همراه تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت در دوازدهمین سفر استانی دولت به یزد سفر کرد.

بازدید از یک کارخانه نساجی، کارخانه الکترود کویر و نیروگاه خورشیدی روستای فهرج یزد، کارگاه احیای بافت تاریخی شهر یزد، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در شورای اداری و نشست خبری با خبرنگاران استان یزد از برنامه‌های سفر یک روزه رییس دولت سیزدهم در سفر به استان یزد بود.

در این سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان های یزد و اشکذر، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان های ابرکوه و مهریز و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت در شهرستان های خاتم و  مروست حضور داشتند.

بازدید رئیسی از بافت تاریخی یزد - تصاویر بزرگ - جهان نیوز

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی به اتفاق معاون امور معدنی وزارت صمت به شهرستان‌های بافق و بهاباد، وزیر راه و شهرسازی به میبد، وزیر نیرو به شهرستان تفت و وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل شرکت ملی گاز به شهرستان اردکان سفر کردند.

در جریان سفر رئیس جمهور به یزد ۱۶۹ مصوبه در دستور کار قرار گرفت که برای کل مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان ۴۵۷۰۰/۷ میلیارد تومان با مبلغ تخصیص ۸۲۵/۷ میلیارد تومان تعیین شد.

البته بعد از گذشت کمتر از 50 روز از سفر هیأت دولت سیزدهم به استان یزد 800 میلیارد تومان از مبالغ کلی مصوبات سفر آیت الله رئیسی به دارالعباده ابلاغ و بین دستگاه‌های مختلف توزیع شد.

 

قم؛ مقصد سیزدهمین سفر رئیس جمهور

آیت الله رئیسی در جریان سفر به قم در نشستی با فعالان فرهنگی و اجتماعی این استان گفت: ماموریت دولت، ایجاد تحول با محوریت اجرای عدالت در جامعه است و مسیر تحول با استفاده از ظرفیت‌های کشور به خوبی طی خواهد شد.

وی با اشاره به برخی ضعف‌ها در ادارات و وزارتخانه تصریح کرد: در دولت سیزدهم سند تحول دولت را آماده کردیم که لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر این سند تحول تدوین شده است.

,

رییس جمهور  ۱۹ آذرماه  به همراه برخی از وزرا و اعضای هیات دولت در یازدهمین سفر استانی خود به لرستان رفت.

,

وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور، برخی معاونان وزرا و روسای سازمان های مختلف کشوری، آیت‌الله رییسی را در یازدهمین سفر استانی همراهی کردند.

,

بازدید از کارخانه یخچال‌سازی، دیدار با پرستاران، بازدید از قلعه تاریخی فلک الافلاک، برگزاری جلسات مختلف با نمایندگان کشاورزان، دامپروران و عشایر، حضور در شورای اداری، دیدار با اقشار مختلف مردم و نشست خبری و همچنین بازدید از نمایشگاه نهادهای نظارتی و اطلاعاتی از برنامه‌های سفر یک روزه رییس دولت سیزدهم در یازدهمین سفر استانی به لرستان بود.

,

 

,

, ,

 

,

همچنین وزرای همراه به عنوان نماینده معین رییس جمهور عازم شهرستان‌های مختلف شدند که سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان بروجرد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان‌های ازنا و دورود، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور به شهرستان الیگودرز، وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های سلسله و دلفان، وزیر ورزش و جوانان به شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به شهرستان پلدختر در برنامه کاری سفر هیات دولت بود که انجام شد. همچنین وزرای راه و شهرسازی و نیرو نیز در شهرستان های خرم آباد و چگنی حضور یافتند.

,

پیگیری تکمیل ۱۳ پروژه ورزشی نیمه‌تمام لرستان، اختصاص ۲۰۰ میلیارد برای ایجاد زیرساخت‌های پرورش ماهی در لرستان، تدارک ۱۴۰۰ میلیارد اعتبار برای اجرای پروژه‌های راه لرستان، تامین اعتبار ۶۰ میلیاردی برای تکمیل کتابخانه‌های لرستان، ۴۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال ۱۴۰۱ در لرستان، احداث ۱۲ طرح صنعتی با ۷۸۰ میلیارد سرمایه‌گذاری از جمله مصوبات این سفر استانی بود.

,

 

,

یزد؛ مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور

, یزد؛ مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور, یزد؛ مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور,

رییس جمهور ۲۶ آذرماه ۱۴۰۰ به همراه تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت در دوازدهمین سفر استانی دولت به یزد سفر کرد.

بازدید از یک کارخانه نساجی، کارخانه الکترود کویر و نیروگاه خورشیدی روستای فهرج یزد، کارگاه احیای بافت تاریخی شهر یزد، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در شورای اداری و نشست خبری با خبرنگاران استان یزد از برنامه‌های سفر یک روزه رییس دولت سیزدهم در سفر به استان یزد بود.

در این سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان های یزد و اشکذر، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان های ابرکوه و مهریز و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت در شهرستان های خاتم و  مروست حضور داشتند.

بازدید رئیسی از بافت تاریخی یزد - تصاویر بزرگ - جهان نیوز

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی به اتفاق معاون امور معدنی وزارت صمت به شهرستان‌های بافق و بهاباد، وزیر راه و شهرسازی به میبد، وزیر نیرو به شهرستان تفت و وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل شرکت ملی گاز به شهرستان اردکان سفر کردند.

در جریان سفر رئیس جمهور به یزد ۱۶۹ مصوبه در دستور کار قرار گرفت که برای کل مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان ۴۵۷۰۰/۷ میلیارد تومان با مبلغ تخصیص ۸۲۵/۷ میلیارد تومان تعیین شد.

البته بعد از گذشت کمتر از 50 روز از سفر هیأت دولت سیزدهم به استان یزد 800 میلیارد تومان از مبالغ کلی مصوبات سفر آیت الله رئیسی به دارالعباده ابلاغ و بین دستگاه‌های مختلف توزیع شد.

 

قم؛ مقصد سیزدهمین سفر رئیس جمهور

آیت الله رئیسی در جریان سفر به قم در نشستی با فعالان فرهنگی و اجتماعی این استان گفت: ماموریت دولت، ایجاد تحول با محوریت اجرای عدالت در جامعه است و مسیر تحول با استفاده از ظرفیت‌های کشور به خوبی طی خواهد شد.

وی با اشاره به برخی ضعف‌ها در ادارات و وزارتخانه تصریح کرد: در دولت سیزدهم سند تحول دولت را آماده کردیم که لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر این سند تحول تدوین شده است.

,

رییس جمهور ۲۶ آذرماه ۱۴۰۰ به همراه تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت در دوازدهمین سفر استانی دولت به یزد سفر کرد.

,

بازدید از یک کارخانه نساجی، کارخانه الکترود کویر و نیروگاه خورشیدی روستای فهرج یزد، کارگاه احیای بافت تاریخی شهر یزد، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در شورای اداری و نشست خبری با خبرنگاران استان یزد از برنامه‌های سفر یک روزه رییس دولت سیزدهم در سفر به استان یزد بود.

,

در این سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان های یزد و اشکذر، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان های ابرکوه و مهریز و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت در شهرستان های خاتم و  مروست حضور داشتند.

,

بازدید رئیسی از بافت تاریخی یزد - تصاویر بزرگ - جهان نیوز

, بازدید رئیسی از بافت تاریخی یزد - تصاویر بزرگ - جهان نیوز,

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی به اتفاق معاون امور معدنی وزارت صمت به شهرستان‌های بافق و بهاباد، وزیر راه و شهرسازی به میبد، وزیر نیرو به شهرستان تفت و وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل شرکت ملی گاز به شهرستان اردکان سفر کردند.

,

در جریان سفر رئیس جمهور به یزد ۱۶۹ مصوبه در دستور کار قرار گرفت که برای کل مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان ۴۵۷۰۰/۷ میلیارد تومان با مبلغ تخصیص ۸۲۵/۷ میلیارد تومان تعیین شد.

,

البته بعد از گذشت کمتر از 50 روز از سفر هیأت دولت سیزدهم به استان یزد 800 میلیارد تومان از مبالغ کلی مصوبات سفر آیت الله رئیسی به دارالعباده ابلاغ و بین دستگاه‌های مختلف توزیع شد.

,

 

,

قم؛ مقصد سیزدهمین سفر رئیس جمهور

, قم؛ مقصد سیزدهمین سفر رئیس جمهور, قم؛ مقصد سیزدهمین سفر رئیس جمهور,

آیت الله رئیسی در جریان سفر به قم در نشستی با فعالان فرهنگی و اجتماعی این استان گفت: ماموریت دولت، ایجاد تحول با محوریت اجرای عدالت در جامعه است و مسیر تحول با استفاده از ظرفیت‌های کشور به خوبی طی خواهد شد.

,

وی با اشاره به برخی ضعف‌ها در ادارات و وزارتخانه تصریح کرد: در دولت سیزدهم سند تحول دولت را آماده کردیم که لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر این سند تحول تدوین شده است.

,

رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری حل مشکلات استان قم، به مسئله تولید در این استان اشاره کرد و گفت: باید با ثبات در بازار، تولیدکنندگان احساس امنیت و آرامش کنند زیرا اگر بازار برای تولیدکننده قابل پیش‌بینی نباشد، تولید آسیب جدی می‌بیند.

,

, ,

رئیسی با تاکید بر ضرورت منضبط بودن بانک‌ها، اهمیت پرداخت تسهیلات و افزایش مهلت بازپرداخت به تولیدکنندگان تصریح کرد: دریافت سود بیش از آنچه در شورای پول و اعتبار مقرر شده مجاز نیست و هر بانکی سود بیشتر دریافت کرده حتما باید به مردم بازگرداند.

,

رئیس جمهور در پاسخ به درخواست‌ها برای ایجاد پارک علم و فناوری در استان قم، از استاندار خواست هر چه سریع‌تر چنین پارکی در قم ایجاد شود.

,

دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، بازدید از منطقه اسماعیل آباد و حضور در میان مردم از دیگر بخش های این سفر بود.

,

 

,

سفر رئیس جمهور به هرمزگان در چهاردهمین سفر استانی

, سفر رئیس جمهور به هرمزگان در چهاردهمین سفر استانی, سفر رئیس جمهور به هرمزگان در چهاردهمین سفر استانی,

رییس جمهور در ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ در چهاردهمین سفر استانی به هرمزگان سفر کرد. ۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله ابراهیم رییسی را در این سفر ۲ روزه به هرمزگان همراهی کردند.

دیدار با خانواده شهدا و جمعی از اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری هرمزگان و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به هرمزگان بود. دیدار رئیس‌جمهور با نخبگان و خانواده شهدا‌، بازدید از بندر شهیدرجایی، دیدار با مردم زلزله‌زده فین، بازدید از منطقه محروم توکهور و هشت‌بندی، از دیگر  برنامه های رئیس جمهور در هرمزگان بود.

 

گیلان؛ مقصد پانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور

در پانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور به منظور بازدید از طرح‌ها و پروژ‌ه‌های صنعتی زیربنایی و عمرانی، دیدار و گفتگو با اقشار مختلف مردم، نخبگان، ایثارگران و خانواده شهدا و شرکت در شورای اداری ‌به استان گیلان انجام شد.

ادای احترام رئیس جمهور به سردار بزرگ گیلان، حضور رئیس‌ جمهور در منطقه حاشیه‌نشین رشت‌، بازدید رئیس جمهور از پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی، بازدید رئیس جمهور از مجتمع بندری کاسپین، بازدید سرزده رئیس جمهور از کارخانه پوشش بازدید از پروژه های زیربنایی گیلان، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی، دیدار با قشرهای مختلف مردم و نخبگان استان، شرکت در جلسه شورای اداری از جمله برنامه های رئیس جمهور در سفر یک روزه به گیلان بود.

 

گلستان و مازندران، شانزدهمین و هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور

سفر به استان گلستان و مازندران در آخرین روزهای سال از دیگر سفرهای استانی رئیس جمهوری در سال 1400 بود تا شمار سفرهای استانی رئیسی به 17 برسد.

براین اساس با مروری بر سفرهای استانی رئیس جمهور می توان دریافت که اگرچه مصوبات سفرهای استانی و برگزاری جلسه شورای اداری استان با حضور مدیران استانی و همچنین شناسایی معضلات و مشکلات مردم و نیز یافتن راه حلی برای حل معضلات امری حائز اهمیت به شمار می رود؛ اما بیش از آن ملاقات رو در رو با مردم است که احس امید و اعتماد مردم به دولتمردان را تقویت می کند.

انتهای پیام/ک

,

رییس جمهور در ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ در چهاردهمین سفر استانی به هرمزگان سفر کرد. ۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله ابراهیم رییسی را در این سفر ۲ روزه به هرمزگان همراهی کردند.

,

, ,

دیدار با خانواده شهدا و جمعی از اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری هرمزگان و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به هرمزگان بود. دیدار رئیس‌جمهور با نخبگان و خانواده شهدا‌، بازدید از بندر شهیدرجایی، دیدار با مردم زلزله‌زده فین، بازدید از منطقه محروم توکهور و هشت‌بندی، از دیگر  برنامه های رئیس جمهور در هرمزگان بود.

,

 

,

گیلان؛ مقصد پانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور

, گیلان؛ مقصد پانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور, گیلان؛ مقصد پانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور,

در پانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور به منظور بازدید از طرح‌ها و پروژ‌ه‌های صنعتی زیربنایی و عمرانی، دیدار و گفتگو با اقشار مختلف مردم، نخبگان، ایثارگران و خانواده شهدا و شرکت در شورای اداری ‌به استان گیلان انجام شد.

,

ادای احترام رئیس جمهور به سردار بزرگ گیلان، حضور رئیس‌ جمهور در منطقه حاشیه‌نشین رشت‌، بازدید رئیس جمهور از پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی، بازدید رئیس جمهور از مجتمع بندری کاسپین، بازدید سرزده رئیس جمهور از کارخانه پوشش بازدید از پروژه های زیربنایی گیلان، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی، دیدار با قشرهای مختلف مردم و نخبگان استان، شرکت در جلسه شورای اداری از جمله برنامه های رئیس جمهور در سفر یک روزه به گیلان بود.

,

 

,

گلستان و مازندران، شانزدهمین و هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور

, گلستان و مازندران، شانزدهمین و هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور, گلستان و مازندران، شانزدهمین و هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور,

سفر به استان گلستان و مازندران در آخرین روزهای سال از دیگر سفرهای استانی رئیس جمهوری در سال 1400 بود تا شمار سفرهای استانی رئیسی به 17 برسد.

,

براین اساس با مروری بر سفرهای استانی رئیس جمهور می توان دریافت که اگرچه مصوبات سفرهای استانی و برگزاری جلسه شورای اداری استان با حضور مدیران استانی و همچنین شناسایی معضلات و مشکلات مردم و نیز یافتن راه حلی برای حل معضلات امری حائز اهمیت به شمار می رود؛ اما بیش از آن ملاقات رو در رو با مردم است که احس امید و اعتماد مردم به دولتمردان را تقویت می کند.

,

انتهای پیام/ک

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه