اخبار داغ

نماینده نیریز و استهبان:

دیپلماسی موفق دولت با کشورهای دیگر آینده روشنی را برای ایران رقم خواهد زد

دیپلماسی موفق دولت با کشورهای دیگر آینده روشنی را برای ایران رقم خواهد زد
طهماسبی عنوان کرد: اعتقاد من بر این است که این ارتباطات و آمد و شد هایی که رئیس جمهور و مقامات وزارت خارجه با کشورهای دیگر برقرار می کنند آینده روشنی را برای کشورمان رقم خواهد زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرستانهای نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار این رسانه با اشاره به نقاط مثبت ارتباط با کشورهای همسایه، گفت: سفر رئیس‌جمهور ایران به کشور قطر و کشورهای منطقه از لحاظ دیپلماتیک و روابط خارجی بسیار موثر و مفید است، چرا که ما در منطقه ای زندگی می‌کنیم که باید با همسایگانمان و کشورهایی که کمترین فاصله را با ما دارند بتوانبم مراوده داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه اگر از حیث مسائل منطقه‌ای و امنیتی محاسبه کنیم، به سود و نفع کشور ما و ملتمان است که با همسایگان و کشورهای منطقه روابط حسنه داشته باشیم،عنوان کرد: یکی از الزامات آن برقراری ارتباط و آمد و شد مقامات بلندپایه سیاسی و دولت است کاری که رئیس جمهور ایران در حال انجام آن می باشد، اگر از لحاظ اقتصادی نیز بسنجیم با توجه به بعد مسافت و فاصله کمی که با کشورهای منطقه و اطراف خود داریم نفع کشورما در این است که با کشورهای منطقه در ارتباط باشد.
طهماسبی ادامه داد: مسئله دیگری که ایجاب می‌کند ما با کشورهای اطراف خود روابط حسنه برقرار کنیم که خوشبختانه این اقدام در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته و در ترازهای مختلف مقامات سیاسی در حال انجام است، توانمندی قطر در حوزه اقتصادی است که بازار هدف خوبی برای کشور ما محسوب می شود.
سخنگوی مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه کشور ما با قطر مشترکات زیادی به ویژه در میدان گازی دارد، اظهار کرد: این مسیر و تونل ارتباطی که پیش بینی شده برای آینده اقتصاد کشور بسیار روشن و امید بخش میباشد و برای جذب سرمایه گذاری، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذارانی که تصمیم دارند در کشور ما سرمایه گذاری کنند امید به آینده را ایجاد می کند،همچنین در بازار مصرف و بازار فروش نفت و گاز میتوانیم با تعاملی که بر قرار می شود منافع زیادی را عاید کشور کنیم.
وی با بیان اینکه انکار نمی کنم که ارتباط با کشورهای دیگر به خصوص کشورهای قوی‌تر و قدرتمندتر منافعی ندارد، اظهار کرد: اما بنده معتقدم باید پله به پله مسیر را طی کنیم؛ اگر بخواهیم به هر سمتی حرکت کنیم باید ارتباطمان را با اطرافیان و کشورهای همسایه ثابت کنیم تا بعد بتوانیم به کشورهای دورتر و نقاط دیگر دنیا رفته و حرفی برای گفتن داشته باشیم.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه وقتی چشم امیدمان به کشورها و قدرت‌های دیگر به خصوص کشورهای اروپایی است که گشایشی برای ما ایجاد کنند، متاسفانه جز ضرر چیزی عایدمان نمی شود، گفت: چند سال است که منافع کشور گره خورده به روابط با کشورهای اروپایی، وقتی ببینند ما با کشورهای همسایه خودمان در منطقه حسن همجواری روابط حسنه برقرار کرده‌ایم آنها نیز ترغیب و تشویق می شوند که قدمی به سمت ما بردارند.
طهماسبی ادامه داد: برخی از همین ابرقدرت‌های جهانی که ما چشم امید به آنها داریم، تلاش و تبلیغ می کنند و می دوند تا در حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی و توریستی، کشور ما را ناامن جلوه دهند و این ناامنی را به اذهان دولت‌های دیگر تزریق کنند. اما به اعتقاد بنده وقتی ما با کشورهای همسایه ارتباطات خوبی داشته باشیم این بی اعتمادی هایی که در حال ترویج است، کاهش پیدا کرده و خود به خود این تفکر را به اذهان جهان تزریق می‌کند که کشورمان در حوزه تعاملات بین المللی، اقتصادی و امنیتی قابل اعتماد است.
نماینده مردم شهرستان های نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی بر این باور است که همانطور که امروز برای بسیاری از کشورها این امر ثابت شده، ارتباطات با کشورهای نزدیک می تواند منافع بیشتری را نسبت به کشورهای اروپا و آمریکا عاید  ما کند. اما با نحوه ارتباط دولت های گذشته، متاسفانه از هر دو جا عقب مانده ایم یعنی نه دولت های غربی و اروپایی توانستند شیرینی و حلاوت را به کام ما تزریق کنند، نه توانستیم با کشورهای همسایه ارتباطات متعارف و برد بردی را برقرار کنیم تا این ارتباطات دو سوی منافعی برای کشور ما و کشورهای همسایه داشته باشد.
وی اضافه کرد: اعتقاد من بر این است که این ارتباطات و آمد و شد هایی که رئیس جمهور و مقامات روزرات خارجه با کشورهای دیگر برقرار می کنند آینده روشنی را برای کشورمان رقم خواهد زد.
طهماسبی در خصوص نگاه دولت گذشته به اضطرار و باقی ماندن در برجام جهت رفع تحریم ها، نیز عنوان کرد: همانطور که قبلا ذکر کردم ما مخالف با ارتباط با دنیا و اجرای برجام نیستیم، اما  مقام معظم رهبری هشدارها و نکاتی در مورد اجرای برجام داده‌اند و حدودی را مشخص کردند که اگر طبق آن حدود پیش رفته بودیم و به طرف بر جام اعتماد واهی نداشتیم ، بسیاری از شرایطی که در حال حاضر بر اثر اجرایی برجام به وجود آمده و از آسیب‌هایی که امروزه شاهد آن هستیم جلوگیری می‌شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه