اخبار داغ

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران عنوان کرد؛

استقبال مردم استان تهران از برگزاری اردوهای بازدید ار مناطق عملیاتی دفاع مقدس/ ۹۰ درصد سفرهای راهیان نور دانشجویی به صورت ریلی است

استقبال مردم استان تهران از برگزاری اردوهای بازدید ار مناطق عملیاتی دفاع مقدس/ ۹۰ درصد سفرهای راهیان نور دانشجویی به صورت ریلی است
اصلانی درباره انواع اعزام ها و تدابیر اتخاذ شده برای برگزاری بهتر اردوهای راهیان نور توضیحاتی داد و از احتمال برگزاری اردوهای راهیان نور بین المللی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گروه فرهنگ و هنر تهران پرس؛ بازدید از مناطق عملیاتی جنوب وغرب کشور برای اولین بار از همان سال های اولیه دفاع مقدس در سال ۶۱ کلید خورد و با گذشت سال ها سفر به این سرزمین نورانی به صورت گسترده و در قالب اردوهای راهیان نور دانشجویی، دانش آموزی، عمومی و … تداوم یافت و تا پیش از شیوع کرونا همه ساله ها این مناطق میزبان زائران زیادی از قشرهای مختلف بوده است.

حال پس از دو سال وقفه، سفر راهیان نور با اتخاذ تدابیر مختلف از سر گرفته شده است. در این زمینه با سعید اصلانی مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران گفتگویی انجام دادیم.

مسئول اردویی سپاه سیدالشهداء(ع) در این گفتگو از شرایط ثبت نام در راهیان نور و انواع اعزام ها و تدابیر اتخاذ شده برای برگزاری بهتر این اردوها سخن گفت و از حجم استقبال زائران در روزهای اولیه حضور در سفر به سرزمین نور و احتمال برگزاری اردوهای راهیان نور بین المللی خبر داد.

در ادامه مشروح این گفتگو از منظر شما می گذرد؛

 

پس از دو سال وقفه اردوهای راهیان نور از سر گرفته شده است. با توجه به اینکه همچنان در شرایط کرونایی به سر می بریم، آیا محدودیت خاصی برای حضور افراد در این اردوها درنظر گرفته شده است؟

طبق ابلاغی که به ما صورت گرفته است؛ افراد بایستی سه دوز را دریافت کرده باشند و کدی را که توسط وزارت بهداشت بابت ثبت تزریق واکسن کرونا به آنها داده شده است، در سامانه راهیان نور وارد کنند تا تاییده بگیرند و برای حضور در راهیان نور مجوز پیدا کنند.

 
برنامه اعزام زائران ( اردوی دانشجویی و یا عمومی و خانوادگی ) چگونه است و هر کدام از چه بازه ای شروع می‌شود؟


از بازه ۱۵ اسفند ماه تا ۲۲ اسفند ماه بازه اعزام دانشجویی است. تمام دانشگاه های استان تهران نیز از این اردوها استقبال کرده‌اند.ما در این اردوها علاوه بر اینکه استان تهران را پوشش می دهیم، به چند استان دیگر نیز در خوزستان اسکان خواهیم داد، روز به روز نیز به حجم متقاضایان افزوده می شود و همانطوری که فکر می کردیم بعد از چند سال وقفه در برگزاری راهیان نور، قاعدتا امسال با استقبال زیادی مواجه خواهیم بود. ضمن آنکه در دوره عمومی  و خانوادگی قطعا استقبال چندین برابر بیشترخواهد شد.

 
اعزام های دانشجویی به صورت ریلی است یا اتوبوسی؟ و آیا برای اعزام های دانشجویی شرایط خاصی در نظر گرفته شده است؟

۹۰  درصد اعزام ها به صورت ریلی است و مابقی به صورت اتوبوسی.

امسال دانشگاه آزاد نیز درخصوص برگزاری راهیان نور استقبال خوبی کرده و در این راستا برای برگزاری راهیان نور برای دانشجویان خود مساعدت مالی کرده است. دانشگاه دولتی نیز با توجه به شرایط خود در برگزاری این اردوها مساعدت هایی را برای دانشجویان درنظر گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پس از دو سال وقفه اردوهای راهیان نور از سر گرفته شده است. با توجه به اینکه همچنان در شرایط کرونایی به سر می بریم، آیا محدودیت خاصی برای حضور افراد در این اردوها درنظر گرفته شده است؟, پس از دو سال وقفه اردوهای راهیان نور از سر گرفته شده است. با توجه به اینکه همچنان در شرایط کرونایی به سر می بریم، آیا محدودیت خاصی برای حضور افراد در این اردوها درنظر گرفته شده است؟,
,
,
,
,  
برنامه اعزام زائران ( اردوی دانشجویی و یا عمومی و خانوادگی ) چگونه است و هر کدام از چه بازه ای شروع می‌شود؟
,  
برنامه اعزام زائران ( اردوی دانشجویی و یا عمومی و خانوادگی ) چگونه است و هر کدام از چه بازه ای شروع می‌شود؟
,
,
,
,
,
,
, اعزام های دانشجویی به صورت ریلی است یا اتوبوسی؟ و آیا برای اعزام های دانشجویی شرایط خاصی در نظر گرفته شده است؟, اعزام های دانشجویی به صورت ریلی است یا اتوبوسی؟ و آیا برای اعزام های دانشجویی شرایط خاصی در نظر گرفته شده است؟,
,
,
,
,



آیا برآوردی از میزان اعزام زائران به اردوهای راهیان نور امسال دارید؟

با توجه به تجربه چندین ساله ای که در این  حوزه داریم، قطعا بالای ۵۰-۶۰ هزار نفر زائر از استان تهران راهی اردوهای راهیان نور خواهند بود.

از دید بنده با توجه به اینکه راهیان نور پس از دو سال وقفه از سر گرفته شده است، پیش بینی می کنم استقبال خوبی از این اردوها صورت گیرد و زائران سرزمین نور چون سال های گذشته سال تحویل خود را در یادمان ها برگزار کنند و به تعبیری در نوع استقبال مردمی چون اربعین خواهد شد. البته امیدواریم که زائران در این سفر شیوه های نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

 

تفاوت این اردوها با سالهای گذشته در چیست؟ و با توجه به شرایط کرونایی تدابیر بهداشتی مربوطه در این خصوص اتخاذ شده است؟

بله. علاوه بر بحث سم پاشی و ضدعفونی کل اردوگاه ها و اماکنی که برای اسکان زائران درنظر گرفته شده، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نیز در دستور کار خود قرار داده ایم. غذاها نیز به صورت بسته بندی شده تحویل زائران می شود و بحث تغذیه اصلا به صورت باز و فله ای نخواهد بود. رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اتوبوس و قطار نیز در مورد توجه قرار خواهد گرفت.


برای خدمات دهی به زائران نوروزی راهیان نور چه تدابیری در نظر گرفته اید؟

در ایام نوروز اعزام‌ها به صورت عمومی و خانوادگی است و طبق سنوات گذشته علاوه بر اینکه از ظرفیت های خودمان استفاده می کنیم، اگر بتوانیم از ظرفیت های دیگر چون مدرسه، حسینیه ها و مساجد نیز استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم به زائران ارائه خدمات دهیم.

 
زائران راهیان نور از چه یادمان‌هایی بازدید خواهند کرد؟ و با توجه به شرایط کرونایی آیا محدودیت خاصی در بازدید از این یادمان‌ها لحاظ شده است؟

نسبت به سال های گذشته تفاوتی نکرده است.البته باید یادآور شوم سازمان بسیج یک تعداد یادمان‌هایی را به لحاظ ایمنی یا بهتر بودن ارائه خدمات دهی آن یادمان‌ها، یا به لحاظ برنامه‌هایی که خادم‌الشهداء دارند و یا فضاسازی میدانی و محتوایی تایید کرده است که ما مجاز هستیم زائران را برای بازدید به این یادمان‌ها ببریم.

یادمان های شلمچه، اروند، دهلاویه، هویزه، فتح المبین، فکه، طلاییه یادمان هایی هستند که مجاز هستند و زائران می توانند از این یادمان ها بازدید به عمل آوردند.

 
در سال‌های گذشته شاهد برگزاری راهیان نور دریایی نیز بودیم. آیا امسال پس از دو سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی، راهیان نور دریایی نیز خواهیم داشت؟

در خصوص برگزاری راهیان نور دریایی صحبت شده است اما هنوز برگزاری آن قطعی و مشخص نیست.

البته در خصوص برگزاری راهیان نور بین المللی از کشورهای سوریه و لبنان صحبتی شده است و قبل از کرونا برای اعزام زائر به این کشورها برنامه ریزی شده بود اما هنوز برگزاری آن دقیق مشخص نیست.

 
برنامه ریزی اردوهای راهیان نور بین المللی بر عهده سازمان مرکزی راهیان است؟ و شرایط برگزاری آن به چه نحوی خواهد بود؟

بله. سازمان مرکزی راهیان نور ماننند یادمان هایی که الان در ایران است، با توجه به موقعیت های عملیاتی که این کشورها دارد یادمان هایی را در اینجا سازماندهی و برنامه ریزی و بعد  شروع به اعزام  خواهد کرد و به ما ابلاغ می شود که این اردوها با چه شرایطی از حیث تعداد نفرات اعزامی، هزینه و .. برگزار خواهد شد.


با توجه به پیش بینی تان درخصوص استقبال مردم در راهیان نور امسال آیا تدابیر ویژه ای درنظر گرفته‌اید تا زائران در بحث اسکان و تامین غذا با مشکل مواجه نشوند؟

ما به اندازه ظرفیت خودمان به مسافران راهیان نور ارائه خدمات خواهیم داشت و تا آنجایی که بتوانیم در یادمان ها وهمینطور در سطح شهر مانند مساجد، مدارس و حسینیه ها اسکان خواهیم داد. البته همانطور که استقبال مردم چون حضور در اربعین خواهد بود، در برگزاری نیز نیز به نوعی به سبک اربعینی برگزار خواهد شد و در چنین شرایطی مبنایمان این است که از ظرفیت مردمی در بحث تامین مکان اسکان و تامین غذا استفاده کنیم.


در پایان اگر نکته ای درباره اثربخشی اردوهای راهیان نور دارید بفرمایید

اردوهای راهیان نور به مثابه یک فرهنگ است و مسیری است که مقام معظم رهبری در آن ورود کرده‌اند و مثل بسیاری از تدابیر دیگر ایشان گل کرده و نتیجه داده و خروجی محتوایی و فرهنگی خوبی نیز داشته است.

راهیان نور تا حد مطلوبی توانسته با فرهنگ غربی مقابله کرده و آن را خنثی کند، آن هم در این زمانه و شرایطی که دشمن در فضای مجازی و عرصه های فرهنگی علیه جوانان و نوجوانان ما هزینه می کند و بارها نمونه هایی را در برخی جوانان مشاهده کرده ام که حضور در سرزمین نور برای آنها تحول مثبتی به همراه داشته است.

 

انتهای پیام/
 

,
,
, آیا برآوردی از میزان اعزام زائران به اردوهای راهیان نور امسال دارید؟, آیا برآوردی از میزان اعزام زائران به اردوهای راهیان نور امسال دارید؟,
,
,
,
,
,
,
,
, تفاوت این اردوها با سالهای گذشته در چیست؟ و با توجه به شرایط کرونایی تدابیر بهداشتی مربوطه در این خصوص اتخاذ شده است؟, تفاوت این اردوها با سالهای گذشته در چیست؟ و با توجه به شرایط کرونایی تدابیر بهداشتی مربوطه در این خصوص اتخاذ شده است؟,
,
,
,
,
, برای خدمات دهی به زائران نوروزی راهیان نور چه تدابیری در نظر گرفته اید؟, برای خدمات دهی به زائران نوروزی راهیان نور چه تدابیری در نظر گرفته اید؟,
,
,
,
,
, زائران راهیان نور از چه یادمان‌هایی بازدید خواهند کرد؟ و با توجه به شرایط کرونایی آیا محدودیت خاصی در بازدید از این یادمان‌ها لحاظ شده است؟, زائران راهیان نور از چه یادمان‌هایی بازدید خواهند کرد؟ و با توجه به شرایط کرونایی آیا محدودیت خاصی در بازدید از این یادمان‌ها لحاظ شده است؟,
,
,
,
,
,
,
, در سال‌های گذشته شاهد برگزاری راهیان نور دریایی نیز بودیم. آیا امسال پس از دو سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی، راهیان نور دریایی نیز خواهیم داشت؟, در سال‌های گذشته شاهد برگزاری راهیان نور دریایی نیز بودیم. آیا امسال پس از دو سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی، راهیان نور دریایی نیز خواهیم داشت؟,
,
,
,
,
,
,
, برنامه ریزی اردوهای راهیان نور بین المللی بر عهده سازمان مرکزی راهیان است؟ و شرایط برگزاری آن به چه نحوی خواهد بود؟, برنامه ریزی اردوهای راهیان نور بین المللی بر عهده سازمان مرکزی راهیان است؟ و شرایط برگزاری آن به چه نحوی خواهد بود؟,
,
,
,
,
, با توجه به پیش بینی تان درخصوص استقبال مردم در راهیان نور امسال آیا تدابیر ویژه ای درنظر گرفته‌اید تا زائران در بحث اسکان و تامین غذا با مشکل مواجه نشوند؟, با توجه به پیش بینی تان درخصوص استقبال مردم در راهیان نور امسال آیا تدابیر ویژه ای درنظر گرفته‌اید تا زائران در بحث اسکان و تامین غذا با مشکل مواجه نشوند؟,
,
,
,
,
, در پایان اگر نکته ای درباره اثربخشی اردوهای راهیان نور دارید بفرمایید, در پایان اگر نکته ای درباره اثربخشی اردوهای راهیان نور دارید بفرمایید,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه