اخبار داغ

آغاز ثبت‌نام قطعی سفر نوروزی عتبات از امروز

آغاز ثبت‌نام قطعی سفر نوروزی عتبات از امروز
ثبت‌نام قطعی عتبات نوروزی از امروز آغاز می‌شود و با برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، هزینه این سفر به مدت یک هفته از ۹ میلیون و ۲۰۰ تا ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ثبت‌نام قطعی سفر نوروزی عتبات از ساعت ۱۰ امروز ۱۷ اسفندماه از سوی سازمان حج و زیارت آغاز می‌شود و ۱۳ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان این سفر معنوی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان حج و زیارت ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
با توجه به نامشخص بودن وضعیت سفرهای زمینی به عتبات، فقط اعزام‌های هوایی برنامه‌ریزی شده است و متقاضیان این سفرها با پرداخت هزینه سفر و انتخاب کاروان می‌توانند سفر خود را قطعی کنند.
,
 
,
سفر نوروزی عتبات در بسته زیارتی هفت و ۱۲ روزه پیش‌بینی شده است که بیش‌تر زائران در بسته سفر یک هفته‌ای در ایام نوروز به عتبات مشرف می‌شوند و هزینه این سفر معنوی برای رفت و برگشت هوایی بین ۹ میلیون و ۲۰۰ تا ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و رفت هوایی و بازگشت زمینی از هشت میلیون و ۳۰۰ تا ۹ میلیون تومان درنظر گرفته شده است که اصلی‌ترین دلیل بالا رفتن هزینه‌ها، گرانی بلیت پرواز عتبات است.
,
 
,
زمان‌بندی برای قطعی کردن ثبت‌نام عتبات نوروزی
, زمان‌بندی برای قطعی کردن ثبت‌نام عتبات نوروزی,
 
,
زائران پذیرفته شده برای سفر نوروزی عتبات در هشت گروه اولویت‌بندی شده‌اند که به منظور تداخل پیدا نکردن برای ثبت‌نام قطعی، هر گروه در بازه زمانی مشخصی باید به صفحه شخصی خود در سایت عتبات مراجعه کند؛ به طوری که اولویت‌های اول و دوم از ساعت ۱۰ صبح، اولویت‌های سوم و چهارم از ساعت ۱۲ ظهر و اولویت‌های پنجم و ششم از ساعت ۱۴ سه‌شنبه هفدهم اسفندماه باید ثبت‌نام خود را قطعی کنند. همچنین اولویت‌های هفتم و هشتم به عنوان زائران ذخیره هستند که در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها از ساعت ۱۰.۳۰ صبح شنبه ۲۱ اسفندماه می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.
,
 
,
 
,
اعزام زائران برای سفر نوروزی عتبات از ۲۴ اسفندماه تا هشتم فروردین‌ماه صورت می‌گیرد و در این مدت قرار است بیش از ۱۳ هزار زائر به عتبات مشرف شوند. البته بیش از ۴۱ هزار نفر برای سفر عتبات نوروزی ۱۴۰۱ پیش ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۶ هزار نفر متقاضی سفر هوایی و ۱۵ هزار نفر متقاضی سفر زمینی بوده‌اند و از این تعداد به دلیل بسته بودن مرزهای زمینی، امکان اعزام زائران به عتبات از طریق مرزهای زمینی وجود ندارد و با توجه به استقبال زائران برای سفر هوایی و ظرفیت‌های محدود، در حال حاضر برای ۱۳ هزار نفر ظرفیت ایجاد شده است که به گفته رئیس سازمان حج و زیارت با توافق صورت گرفته با سازمان هواپیمایی کشوری، این تعداد افزایش خواهد یافت.
,
 
,
 
,
ارائه تسهیلات بانکی به زائران عتبات نوروزی
, ارائه تسهیلات بانکی به زائران عتبات نوروزی,
 
,
همچنین به منظور کاهش بار مالی سفر عتبات برای زائران نوروزی، سازمان حج و زیارت تسهیلات بانکی به زائران تخصیص خواهد داد. بر همین اساس پذیرفته‌شدگان پس از ثبت‌نام قطعی می‌توانند از وام کم‌بهره به مبلغ پنج میلیون تومان از یکی از بانک‌های ملت، ملی و شهر بهره‌مند شوند.
,
 
,
سفر عتبات در ایام نوروز از هشت فرودگاه تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرمان، یزد، شیراز و ساری صورت می‌گیرد. پذیرفته‌شدگان برای سفر نورزی عتبات به منظور ثبت‌نام قطعی می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.
, اینجا مراجعه کنند.,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
نویسنده: عباس بسطامی
, نویسنده: عباس بسطامی]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه