اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

آیا سایبری‌های آمریکا در ایران مصونیت قضایی دارند؟/ این بار دروغ‌پردازی عجیب درباره «کاترین شکدم»

آیا سایبری‌های آمریکا در ایران مصونیت قضایی دارند؟/ این بار دروغ‌پردازی عجیب درباره «کاترین شکدم»
بازنشر تحلیل های کذایی از سوی جریان اصلاح طلب در فضای رسانه ای با کلید واژه «کاترین شکدم» نشان می دهد که این جریان در تلاش است با القای کلماتی همچون جاسوسی و نفوذ سوار بر موج رسانه ای تازه، فضای کشور را دچار التهاب کند حال آنکه آیا سایبری هایی که از اتاق فکر آمریکایی تغذیه می شوند در ایران مصونیت قضایی دارند؟
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فضاسازی فعالان صفحات و کانال‌های مجازی اصلاح‌طلبان پیرامون کلیدواژه «کاترین شکدم» در حال انتشار و بازنشر تحلیل‌های کذایی هستند که صریحاً از سوی مقامات و نهادهای کشور رد شده است؛ اما با توجه به اینکه جریان اصلاح‌طلب همواره خط خود را از بیرون مرزها دریافت می‌کند، استناد به گفتگوی منتشرشده از کاترین شکدم با بی‌بی‌سی فارسی نکات قابل‌تأملی را ذکر می‌کند.

شکدم در این گفتگو اذعان می‌کند که «به آنها مطلب دادم اما در ازای مطالب پولی نگرفته‌ام» و «به دفتر آیت‌الله خامنه‌ای نرفته‌ام» و تأکید می‌کند که «مطالبم اصلاح و ادیت می‌شده است.»

همچنین شکدم می‌گوید «من هرگونه اتهام جاسوسی را رد می‌کنم؛ در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمده‌ام ولی هیچ‌گاه به اسرائیل سفر نکرده‌ام»؛ او می‌گوید که «رابطه نزدیک شخصی با مقام‌های ایرانی نداشتم» و «مقام‌های ایرانی به من اسراری نداده‌اند»؛ شکدم در بخشی از گفتگوی خود اذعان می‌کند که «اطلاعات سری درباره برنامه هسته‌ای ایران ندارم اما اینکه "ایران به دنبال بمب" است،‌ نظر شخصی و برداشتم از حکومت ایران است».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

سردار یدالله جوانی در واکنش به برخی ادعاهای کذب درباره معرفی شکدم توسط وی به برخی سایت های خبری نیز گفته است: «ادعای مطرح شده توسط برخی افراد در فضای مجازی مبنی بر ارتباط نویسنده اسرائیلی با اینجانب از طریق خبرنگار تهران تایمز و یا هر طریق دیگر و سپس معرفی وی به برخی سایت‌ها و رسانه‌ها کذب و دروغ محض است. با صراحت اعلام می‌کنم اساسا بنده نه ایشان را می‌شناسم و نه دیده‌ام، لذا مطالب منتشر شده در این خصوص را قویاً تکذیب می‌کنم.»

,

البته بخش انگلیسی وب سایت دفتر مقام معظم رهبری Khamenei.ir در توضیحاتی آورده است: این نویسنده هیچگونه ارتباط مستقیم نداشته و صرفا در سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ از طریق برخی فعالان رسانه‌ای علاقمند به انقلاب اسلامی، مطالب و یادداشت‌هایی را در موضوعات مرتبط با ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی ارسال کرده که برخی از آنها در این رسانه منتشر شده و پس از سال ۱۳۹۶ نیز هیچ‌گونه ارتباطی با این رسانه نداشته است. اما باتوجه به تغییر مواضع و رویکردهای اخیر این نویسنده و عدم رعایت قواعد حرفه‌ای، مطالب نویسنده مزبور از این رسانه حذف شده است.

,

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که اخبار منتشرشده به نقل از فرد مذکور، هیچ منبع رسمی ندارد و تنها توسط اصلاح‌طلبان بازنشر شده است.

,

حال اما جای سؤال دارد که چهره‌ها و خبرنگاران اصلاح‌طلب که با القاب «جاسوسی»، «نفوذ»، «ارتباط جنسی»، «خروج اسناد» و... در رسانه‌ها و صفحات مجازی خود اقدام به نشر اکاذیب می‌کنند؛ در ایران مصونیت قضایی دارند؟

,

انتهای پیام/ک

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه