اخبار داغ

مسئول سازمان اردویی،راهیان نور و گردشگری سپاه عاشورا آذربایجان شرقی:

۳ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی از سرزمین نور بازدید می کنند

۳ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی از سرزمین نور بازدید می کنند
مسئول اردویی و گردشگری راهیان نور سپاه عاشورا گفت: ۳ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی از سرزمین نور بازدید می کنند و شرایطی برای حضور ۱۲ هزار نفر از اقشار این استان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس مهیا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  منصور عبداللهی، مسئول اردویی و گردشگری راهیان نور سپاه عاشورا گفت: ۱۲ هزار نفر از اقشار مختلف آذربایجان‌شرقی در قالب کاروان‌های مجزا به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از مجموع افراد فوق، ۷ هزار نفر از محلات و مساجد استان عازم این سفر می‌شوند و ۲ هزار نفر نیز در قالب خودروهای شخصی که تقریباً ۵۰۰ خانواده را شامل می‌شود، با ثبت نام در سامانه و انتخاب محل اسکان از این سفر معنوی بهره خواهند برد.

وی ادامه داد: همچنین ۳ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی نیز در قالب ۲۰ کاروان به این سفر معنوی رهسپار خواهند شد.

عبداللهی با بیان اینکه قرارگاه شهید فخری زاده در منطقه دو کوهه آمادگی دارد تا افرادی که شناختی از مناطق و مسیرهای مناطق عملیاتی ندارند با مراجعه به آن محل ترتیب برنامه سفر و اسکان آنها را انجام دهد، افزود: امسال با توجه به استقبال مردم از اردوهای راهیان نور، قرارگاه راهیان نور تمهیداتی در نظر گرفته است تا مردم بتوانند با توجه به شرایط کرونایی کشور سفر ایمنی را در طول سفر و اسکان داشته باشند.

به گفته وی همه‌ برنامه‌های مسیر و اسکان و تغذیه زائران مناطق عملیاتی جنوب کشور طبق دستورالعمل‌های ستاد کرونا و مجوزهای صادر شده، اجرا می‌شود.

عبداللهی با بیان اینکه بازدید از این مناطق به قدری اهمیت دارد که رهبر انقلاب ۹ بار به این مناطق سفر کرده و ۱۳ بار به اهمیت آن در بیانات خود تاکید کرده‌اند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود با گنجینه خواندن دوران دفاع مقدس، از راهیان نور به عنوان فناوری آن دوران یاد کردند که باید حقایق و واقعیت های آن دوران استخراج شود.

مسئول اردویی و گردشگری راهیان نور سپاه عاشورا گفت: امسال پس از دو سال تعطیلی، طبق مجوز ستاد کرونا و ابلاغ دستورالعمل‌های این ستاد، اردوهای راهیان نور برگزار می‌شود و تفاوت امسال با سال‌های گذشته در این است که دیگر مساله اعزام در آن مطرح نیست بلکه با توجه به استقبال مردم، افرادی که تمایل دارند طبق هماهنگی و تمهیدات انجام شده، بین نهادهای فرهنگی به این مناطق عزیمت خواهند کرد.

وی افزود: بر همین اساس قرارگاه راهیان نور پس از دعوت، هماهنگی عزیمت مردم را هموار کرده است تا مردم از مناطق عملیاتی زیارت کنند و برنامه‌های آن پس از بازگشت نیز در قالب برنامه‌های مجازی و کوله بار از طریق رسانه‌ها مداومت خواهد داشت.

عبدالهی از برگزاری رزم شبانه با بازسازی عملیات‌ها پس از نماز مغرب و عشا خبر داد و گفت: همچنین برنامه روایتگری با حضور راویان دوران دفاع مقدس مستقر از دیگر برنامه‌های این اردوها علاوه بر بازدید و زیارت یادمان‌ها خواهد بود.
انتهای پیام/ مصطفی قهرمانی

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه