اخبار داغ

حجت الاسلام حسینی:

خداوند در ماه مبارک رمضان بنای دستگیری از بندگانش را دارد/ خودسازی، بازنگری و کنترل نفس در مهمانی خدا

خداوند در ماه مبارک رمضان بنای دستگیری از بندگانش را دارد/ خودسازی، بازنگری و کنترل نفس در مهمانی خدا
حجت الاسلام حسینی کارشناس مذهبی با بیان اینکه در ماه رمضان برخی ها گرفتار گناه هستند چون هیچ فهم و درکی از این ماه ندارند،گفت: کسی که در ملأعام روزه خواری می کند نمی داند و درک نکرده که در محضر خدا ایستاده است. لذا باب توبه برای کسی که عمد در خطا و اصرار در گناه، ندارد باز است، کسی که تلاشش به سمت گناه نیست و از گناهش پشیمان است خداوند شفاعت و دستگیری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام "میر شمس اکبر حسینی" در گفت و‌ گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به دو معنای واقعی و مجازی مبارک بودن ماه پر فضیلت رمضان گفت: به معنای واقعی یعنی عید مومن روزی است که گناه نکرده باشد. لذا تبریک ایام معمول سال خوب است اما‌ محدوده و برد کوتاهی دارد که اگر جایگاه‌ معنوی بگیرد خصوصیت واقعی تری می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی ,
 
,
وی با بیان اینکه ماه رمضان دارای ویژگی های خاص و خصوصیت ناب استثنایی است که در هیچ ماهی وجود ندارد تصریح کرد: شأن مبارک بودن ماه رمضان برای مؤمن از این جهت است که از لحظات و ویژگی های این ماه مبارک برای دنیا و آخرتش، ذخیره سازی می کند.
,
 
,
این روحانی گیلانی با اشاره به تعدد اعمال ماه مبارک رمضان در کتاب مفاتیح الجنان اظهار کرد: خداوند به واسطه این اعمال، خیر و حسنه، گشایش و هدایت، تعالی و رشد قرار داده است لذا برای کسی که به آن دست یابد جای تبریک دارد.
,
 
,
حجت الاسلام اکبر حسینی با تشریح معنای"رمضان" به معنای سوزاندن گناهان بیان کرد: اگر کسی اهل گناه باشد این شرایط برایش سخت خواهد بود و مصداق توبه برایش محقق نمی شود ولی کسی که از روی نادانی و غفلت و بی توجهی، گناهی مرتکب شده با کسی که اصرار به گناه دارد بسیار متفاوت است. کسی که اصرار به گناه دارد، توبه از او سخت تر پذیرفته خواهد شد.
,
 
,
خداوند در ماه مبارک رمضان بنای دستگیری از بندگانش را دارد
, خداوند در ماه مبارک رمضان بنای دستگیری از بندگانش را دارد, خداوند در ماه مبارک رمضان بنای دستگیری از بندگانش را دارد,
 
,
وی افزود: در روایات این ماه مبارک آمده که «بازآی هرآنچه هستی بازآی». در این ماه، بازگشت باید اتفاق بیافتد ولی اگر حق الناسی در میان باشد یا اصرار بر گناه باشد این بازگشت به آسانی محقق نخواهد شد. اصل ماجرا این است که خداوند در این ماه بنای دستگیری دارد ولی از توبه ای که برگشت به گناه نباشد. خداوند متعال از کسی که بنای بازگشت دارد، در ماه مبارک درهای رحمتش را باز می کند و بازگشتش آسان خواهد بود.
,
 
,
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه شفاعت، شامل حال هرکسی نخواهد شد تصریح کرد: شفاعت برای کسی است که بر خودش تلاش و مراقبت کرده ولی یک جا اشتباهی مرتکب شده است. پس اینکه صرفا در ماه رمضان فقط اعمالی را انجام دهیم و در شب قدر توبه کنیم و تا سال بعد بارمان را ببندیم و بعد از ماه رمضان هرکاری را انجام دهیم درست نیست،  چون شیطان می خواهد بعد از ماه مبارک، اعمال خوب انسان را از بین ببرد به دلیل اینکه در ماه رمضان شیاطین در غل و زنجیر هستند.
,
 
,
کسی که در ملأ عام روزه خواری می کند، نمی داند که در محضر خدا ایستاده
, کسی که در ملأ عام روزه خواری می کند، نمی داند که در محضر خدا ایستاده, کسی که در ملأ عام روزه خواری می کند، نمی داند که در محضر خدا ایستاده,
 
,
وی با بیان اینکه در ماه رمضان برخی ها گرفتار گناه هستند چون هیچ فهم و درکی از این ماه ندارند،گفت: کسی که در ملأعام روزه خواری می کند نمی داند و درک نکرده که در محضر خدا ایستاده است. لذا باب توبه برای کسی که عمد در خطا و اصرار در گناه، ندارد باز است، کسی که تلاشش به سمت گناه نیست و از گناهش پشیمان است خداوند شفاعت و دستگیری دارد.
,
 
,
در توبه برای کسی که عمد و اصرار در خطا و گناه ندارد، باز است
, در توبه برای کسی که عمد و اصرار در خطا و گناه ندارد، باز است, در توبه برای کسی که عمد و اصرار در خطا و گناه ندارد، باز است,
 
,
حجت الاسلام اکبر حسینی با توصیه به مردم در توجه به این ماه مبارک بیان کرد: طبق فرمایش معصومین، رمضان معنای خودسازی و خود مراقبتی دارد، و به معنای بازنگری خودمان در یک سال گذشته است اینکه اینکه چه کردیم و چه می کنیم. در این ماه باید نسبت به اموری توجه کنیم که در آن غفلت و بی توجهی کردیم.
,
 
,
رمضان به معنای خودسازی و خود مراقبتی است
, رمضان به معنای خودسازی و خود مراقبتی است, رمضان به معنای خودسازی و خود مراقبتی است,
 
,
وی بر اینکه ماه رمضان، ماه ارزیابی خودمان است تاکید کرد و گفت: باید به خودمان بپردازیم و یک سالی که گذشته را بررسی کنیم. توبه، بازگشت حقیقی است که باید بر آن اصرار و تلاش کنیم. روزه داری در نگاه خداوند متعال، تنها گرسنگی و تشنگی نیست این در حالی است که خواب و نفس کشیدن مؤمن عبادت است. تمام اعضا و جوارحمان، افکار، چشم، گوش و رفتارمان را باید کنترل و مواظبت کنیم. اگر ملزم به خواندن تمام ادعیه باشیم اما در عین حال غیبت کنیم و تهمت بزنیم یا آبروی کسی را ببریم، بددهنی یا توهین کنیم یا اینکه حق الناس یا بیت المال بر گردن ما باشد و بگوییم روزه داریم فقط روزه داری زبانی است یعنی فقط گرسنگی و تشنگی کشدن است و اثری ندارد.
,
 
,
بازنگری و کنترل نفس در ماه مبارک رمضان
, بازنگری و کنترل نفس در ماه مبارک رمضان, بازنگری و کنترل نفس در ماه مبارک رمضان,
 
,
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه ممارست، تمرین و خودسازی است، خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق خودسازی، کنترل نفس است و کنترل نفس، کار سختی است و اگر کسی موفق شد مصداق آیه «اَیَتُها النَفْسُ المُطْمَئِنَة اِرْجِعِی اِلیٰ رَبِکَ الراضیَة المَرْضیة» می شود. خداوند، کسی را که بر نفسش غلبه می کند را فرا می خواند "که نزد من بیا". این عظمت برای همه انسان هاست و خداوند، عادل است. بهترین زمان برای این کار، ماه رمضان است که مهیا شده برای بازنگری به گذشته و درون مان، یک خانه تکانی اساسی و نهیب زدن به خودمان است. خداوند این ماه را بهانه کرده که از همه دستگیری کند و این حرکت از ما باید باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه