اخبار داغ

نماینده رشت مطرح کرد

تقویت شرکت های دانش بنیان جهش تولید و افزایش اشتغال را به همراه دارد/ رونق صادرات با نوآوری و ابتکار در عرضه تولیدات

تقویت شرکت های دانش بنیان جهش تولید و افزایش اشتغال را به همراه دارد/ رونق صادرات با نوآوری و ابتکار در عرضه تولیدات
"جبار کوچکی نژاد" نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند جهش تولید را در کشور به همراه داشته باشند، گفت: شرکت های دانش بنیان، علاوه بر جهش تولید، امکان عرضه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب به بازارهای داخلی و خارجی فراهم می کنند که این موضوع اشتغال را به دنبال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "جبار کوچکی نژاد" نماینده رشت و خمام در مجلس در گفتگو با ۸دی با اشاره به وظایف دولت، ملت و مجلس در تحقق شعار سال، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به شرایط اجتماعی، بین المللی و داخلی کشور، هر سال را با عنوانی نام گذاری می کنند و از سه قوه و مردم در جهت تحقق بخشی و‌ حل مشکلات کشور انتظاراتی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی ,
 
,
وی با بیان اینکه چندین سال است محور شعارهای هر ساله رهبر انقلاب اقتصادی است، تصریح کرد: رهبری با این عناوین همواره بر تولید و اشتغال تاکید دارند و اینکه راه نجات کشور در این مقطع تولید است که اشتغال، رونق کسب و کار و ارتقا زندگی مردم را با خود به همراه دارد.
,
 
,
رونق صادرات با نوآوری و ابتکار در تولیدات
, رونق صادرات با نوآوری و ابتکار در تولیدات, رونق صادرات با نوآوری و ابتکار در تولیدات,
 
,
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه عنوان سال ۱۴۰۱ تولید بر محور دانش بنیان است یعنی اگر تولیدات ما قابلیت رقابت و عرضه خوب به بازار را نداشته و مشتری پسند نباشد با شکست مواجه می شود، گفت: اگر ما بتوانیم تولید را با نوآوری، ابتکار، کیفیت بالا و قیمت مناسب پیش ببریم کسی در کشور دنبال قاچاق نمی رود و صادرات رونق می گیرد.
,
 
,
وی تصریح کرد: علت مشکل در صادرات برخی محصولات با وجود امکاناتی که داریم، قابل رقابت نبودن و امتناع مصرف کنندگان به دلیل کیفیت و قیمت محصول است.
,
 
,
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند جهش تولید را در کشور به همراه داشته باشند اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان، علاوه بر جهش تولید، امکان عرضه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب به بازارهای داخلی و خارجی فراهم می کنند که این موضوع اشتغال را به دنبال دارد.
,
 
,
کوچکی نژاد با اشاره به اینکه از نظر سطح سواد ملی در حوزه شرکت های دانش بنیان که به علم و فناوری برمی گردد از رتبه بالایی برخورداریم، اظهار کرد: اگر سطح تولید پایین است به دلیل عدم بهره گیری از علم، دانش و ابتکارات جوانان و دانشمندان است. جهت گیری رهبر انقلاب در این حوزه به سمت کیفیت بالا و قیمت مناسب است که از طریق شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است.
,
 
,
وی با بیان اینکه دولت برای تقویت شرکت های دانش بنیان باید از منابع در اختیار دانشگاه ها حمایت و نخبگان را جذب کند، گفت: شرکت های خصوصی، دولتی و تعاونی به حمایت های ویژه نیازمند هستند که حمایت دولت در راس آن است.
,
 
,
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به راهکارهای تحقق شعار سال بیان کرد: این موضوع باید از دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، مراکز فنی و حرفه ای آغاز شود و در این بین شرکت های بزرگ تولیدی که دانش بنیان نیستند نیز با جذب نخبگان حلقه های واسطه ی تولید را پر کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه