اخبار داغ

افزایش درآمد کشاورزان با تحول در اقتصاد روستا/ رنج برنج و سودی که دلال می برد + فیلم

افزایش درآمد کشاورزان با تحول در اقتصاد روستا/ رنج برنج و سودی که دلال می برد + فیلم
برنجی که با رنج بدست می آید، باعث لذت زندگی و خوش طعم شدن سفره هزاران خانواده ایرانی می شود اما شاید کمتر کسی خبر داشته باشد که در این میانه چه بر سر کشاورز می آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، کشاورزان گیلانی یک بار دیگر خود را آماده  کشت برنج می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
برنجی که با رنج بدست می آید، باعث لذت زندگی و  خوش طعم شدن سفره هزاران خانواده ایرانی می شود اما شاید کمتر کسی خبر داشته باشد که در این میانه چه بر سر کشاورز می آید.
,
 
,
اینجا قصد نداریم از آمار و ارقام  سخن بگوییم اما پر واضح است در دورانی که استاد پورضا نیست تا از زورگویی خان و ارباب برای ما بخواند، این دلال است که بیشترین سود را می برد.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
 
,
در این میان چهره ای که کشاورزان در سال های متمادی از دولت ها به ذهن دارند تماشاچی بودن آن نسبت به این محصول تولید داخلی است که امید می رود در دولت پیش رو راهکارای مناسبی برای کمک به کشاورزان زحمتکش در نظر گرفته شود. همانطور که سید ابراهیم رئیسی در سفر به گیلان بر تحول در اقتصاد روستا به عنوان راهکاری برای رضایتمندی کشاورزان اعلام کرد.
,
 
,
اما نکته قابل تامل عدم عضویت هیچ یک از نمایندگان مردم گیلان در کمیسیون کشاورزی است، واقعا عجیب است چرا هیچ یک از نمایندگان استانی که برنج و سایر محصولاتش در صدر تولیدات کشاورزی قرار دارند، صلاح ندیدند با حضور در این کمیسیون نقش پر رنگی در یاری رساندن به کشاورزان گیلانی را ایفا کنند.
,
 
,
همانطور که رهبر انقلاب در سخنرانی سال جدید عنوان کردند، "وقتی که در کشاورزی توانستیم این پیشرفتها را به وجود بیاوریم و تحوّل جدّی ایجاد بکنیم، این موجب میشود که اوّلاً امنیّت غذائی کشور حاصل بشود و به دست بیاید، یعنی کشور از لحاظ مسائل غذائی هیچ وقت دچار مشکل نشود، هیچ نگرانی‌ای وجود نداشته باشد؛ ثانیاً درآمد کشاورزان افزایش پیدا کند؛ خیلی خوب است که درآمد کشاورزان ما افزایش پیدا بکند و به کشاورزی دلگرم بشوند و ادامه بدهند".
,
 
,
به هر حال امسال هم کشاورزان یک بار دیگر  با امید به خدا  و چشم انتظار عنایت مسئولین  دل به گل و لای زدند و امیدوارند که نا امید برنگردند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه