اخبار داغ

در یادواره سردار شهید سید محمد حجازی مطرح شد؛

جهاد تبیین، تنها راه مقابله با تحریف و تخریب دشمنان است/ سردار حجازی علمدار مبارزه با جنگ فرهنگی دشمنان بود+عکس

جهاد تبیین، تنها راه مقابله با تحریف و تخریب دشمنان است/ سردار حجازی علمدار مبارزه با جنگ فرهنگی دشمنان بود+عکس
یک کارشناس مسائل سیاسی و نظامی با بیان اینکه سردار حجازی فرمانده‌ای برنامه ریز، متفکر و دانشمند بود، گفت: تنها راه مقابله با تحریف و تخریب دشمنان در جنگ ترکیبی، جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، ذکی اله خوشبخت کارشناس مسائل سیاسی و نظامی از رزمندگان دوران دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در یادواره سرلشگر شهید سید محمد حجازی که با حضور پرشور مردم در مهدیه اردبیل برگزار شد، گفت: سردار شهید حجازی نقش مهمی در دوران انقلاب اسلامی ایفا کرد و با آغاز جنگ تحمیلی داوطلبانه عازم جبهه ها شد و با تاسیس سپاه پاسداران به عضویت این نهاد انقلابی درآمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,
وی به مسئولیت های خطیر سردار شهید اشاره کرد و گفت» سردر حجازی با اینکه ۱۰ سال فرمانده بسیج مستضعفین بود و در لبنان نیز حضور مؤثری داشت اما در میان مردم گمنام بود، چراکه وی از شخصیت بی نظیری برخوردار بود و تنها برای کسب رضای الهی به به انقلاب اسلامی و مردم خدمت کرد.
,
 
,

, ,

خوشبخت در ادامه سخنان خود به حضور سردار حجازی در جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: سید حسن نصراله از سردار شهید حجازی به عنوان پدر موشکی حزب اله و انتقال دهندهتکنولوژی موشکی به حزب اله لبنان نام برده است.

,

وی گفت: سردار حجازی با تهاجم داعش به سرزمین های اسلامی مخلصانه در کنار سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به مبارزه با دشمنان اسلام و دفاع از حرم پرداخت.

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه سردار حجازی فرمانده ای برنامه ریز، متفکر و دانشمند بود، گفت: در کنار مجاهدت های شبانه روزی فرماندهانی چون قرنی، صیاد شیرازی، سلیمانی و حجازی است که کشور علی رغم تحریم های ظالمانه و تهاجم های همه جانبه در امنیت کامل به سمت تعالی و پیشرفت در حرکت است.

,

معاون هماهنگ کننده اسبق سپاه اردبیل در ادامه سخنان خود به بیان خاطرات خود از سفر سردار شهید حجازی به اردبیل اشاره کرد و گفت: سردار حجازی از شخصیت ممتازی برخوردار بود بطوریکه در سفر شخصی به اردبیل که با خودروی شخصی انجام گرفت درخواست اسکان در یک محل ساده و بی ریا و بدون تشریفات داشت که با مشورت خودشان میهمان سرای سازمان زندان ها برای وی اماده شد و وی به محض ورود به اردبیل حتی جازه استقبال و همراهی تا محل اسکان نداد و با گرفتن آدرس محل به سمت میهمان سرا رفت.

,

 

,

 

,

, ,

وی افزود: سردار حجازی در طول مدت اقامت در اردبیل حتی مایحتاج زندگی از جمله نان را نیز خود تهیه می کرد و اجازه خدمت هم نداد و تا لحظه خروج از اردبیل به هیچکس زحمت نداد.خوشبخت با بیان اینکه سردار حجازی تربیت یافته مکتب امام علی(ع) بود، گفت: سردار حجازی دست پرورده امام خمینی(ره) بود که تا پایان عمر پربرکت خود در خدمت ولایت فقیه بود و عمارگونه و مالک اشتروار از سرزمین های اسلامی دفاع کرد.

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: همه ما در گام دوم انقلاب اسلامی رسالت سنگینی بر عهده داریم در این راه شهدا چراغ راه ما و الگوی حرکت در صراط مستقیم هستند.

,

وی به جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اعمال انواع ترورها، کودتاها درصدد متوقف کردن انقلاب اسلامی بودند که با درایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مجاهدت های مردم همه توطئه ها خنثی شد اما دشمنان در قالب جنگ سخت وارد میدان شدند با رشادت های فرزندان این آب و خاک در این عرصه نیز راه به جایی نبردند.

,

این یادگار دوران دفاع مقدس از سردار حجازی به عنوان علمدار مبارزه با جنگ فرهنگی دشمنان نام برد و گفت: زمانیکه دشمنان با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی درصدد نابودی انقلاب اسلامی بودند، سردار حجازی با درایت و هوشیاری با کمک بسیج به مقابله با این توطئه دشمنان پرداخت و اجازه تعدی به آنها را نداد.

,

وی از کم کاری متولیان فرهنگی کشور در جنگ فرهنگی انتقاد کرد و گفت: سردار حجازی با سازماندهی بسیج مردمی به جنگ دشمن رفت و حماسه ساز شد.

,

 

,

 

,

, ,

خوشبخت جنگ ترکیبی دشمنان را یادآور شد و گفت: امروز دشمن با تمام توان و با انواع جنگ های فرهنگی، اقتصادی و نرم به مقابله با ایران اسلامی آمده  و در این جنگ این وظیفه ما است که با بصیرت افزایی و جهاد تبیین حماسه سازی کنیم.

,

وی تحریف دشمنان را در سالهای اخیر را یادآور شد و گفت: تنها راه مقابله با تحریف دشمنان جهاد تبیین است.

,

خوشبخت با بیان اینکه تحریف سخت ترین بخش جنگ ترکیبی دشمنان است، گفت: دشمنان در این جنگ سازمان یافته درصدد وارونه نشان دادن موفقیت های ایران اسلامی، اختلاف فکنی و نا امید کردن مردم هستند.

,

وی از جهاد تبیین به عنوان تنها راه خنثی کردن تحریف نام برد و گفت: در این عرصه باید عمارگونه وارد میدان شد و با تکرار واقعیت ها در فضای حقیقی و مجازی توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود کم کاری های دولت گذشته را یادآور شد و گفت: دولت غرب گرای گذشته متوهم زده بود بطوریکه همه چیز را در غرب و  مذاکره  ذلت بار می دید اما با روی کار آمدن دولت انقلابی و مجلس انقلابی دوباره کشور جان تازه ای گرفت و متولیان امور با تلاش شبانه روزی و با نگاه به توان داخلی درصدد جبران کاستی های دولت گذشته و حرکت به سمت جلو هستند.

,
وی به ایثار بسیج در ۸ سال گذشته اشاره کرد و گفت: در ۸ سال گذشته این بسیج بود که با حضور در میدان مانع تحقق اهداف دشمن شد چراکه دشمن خط تخریب را در پیش گرفته بود اما بسیج با روشنگری، بصیرت افزایی در جامعه  با توطئه های دشمنان مقابله کرد.
,
 
,

, ,

خوشبخت به تحریم های سپاه پاسداران توسط ایادی استکبار نیز اشاره کرد و گفت: تاثیر سپاه پاسداران در کشور، منطقه و حتی معادلات جهانی باعث شد دشمنان با تمام توان خود مجامع بین المللی را وادار با تحریم سپاه پاسداران کنند که در این راه اپوزیسیون خارجی و داخلی نیز  با دشمنان همراهی کردند.

,

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران تمام نقشه های دشمنان انقلاب، اپوزیسیون و وارفتگان و امیدواران به غرب را در نطفه خنثی کرد، گفت: مجموعه سپاه پاسداران با تبعیت از ولی فقیه در حراست از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت قدم، محکم و استوار است.

,
این کارشناس مسائل سیاسی به فتنه ۸۸ نیز اشاره کرد و گفت: قبل از فتنه ۸۸ ما افتخار می کردیم که صاحب ارتش بیست میلیونی مد نظر امام راحل هستیم، اما در دوران فتنه دیدیم که کشور ما دارای ارتش ۸۰ میلیونی است و همه آحاد مردم با حضور در صحنه جانانه از دست اورد خون شهدا حراست کردند.
,
 
,
وی با بیان اینکه امروز سپاه در امر کادرسازی و پرورش نیروهای در تراز انقلاب اسلامی نیز موثر بوده است، گفت: به همین دلیل است که دشمنان نهادهای انقلابی همچون سپاه پاسداران، به عنون بازوی توانمند انقلاب، شورای نگهبان محل تصمیم گیری های مهم، خبرگان رهبری و شخصیت های ممتاز و موثر نظام جمهوری اسلامی همچون، سردار شهید حجازی ها، فخری زاده ها را تحریم و در لیست سیاه قرار داده است.
,
 
,
خوشبخت در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه دوران ۵۵ ساله رژیم ستم شاهی و دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: از دوره تاریک و سیاهی که اجازه ساخت یک قلم کالای ساده به جوانان ما داده نمی شد و تنها افتخار سردمداران وقت ژاندارم منطقه بودن بود، به کشوری آباد، پیشرفته با توان علمی مثال زدنی که قله های علم و تکنولوژی را در دوران کوتاه خود فتح کرد  رسیدیم و این در سایه تدبیر امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی که به حق تداوم بخش راه امام است، هست.
,
 
,

, ,

وی به تشریح دشمنان انقلاب اسلامی در فضای حقیقی و مجازی پرداخت و گفت: آمریکا دشمن درجه اول ما است و در رتبه های بعدی اپوزیسیون خارج ازکشور، اعراب خود فروخته و صهیونیسم قرار دارد.

,
این تحلیلگر مسائل سیاسی از وارفتگان داخلی و امیدواران به غرب به عنوان دشمن درجه سه ملت ایران نام برد و گفت: مردم ایران با انقلاب خود بزگترین نظام مردم سالاری دینی در جهان را رقم زدند و در راه حفظ این دستاورد مهم و الگو بخش بیش از ۲۲۰هزار مومن و بنده صالح خدا را تقدیم کردند.
,
 
,
وی به سرنوشت کشورهای مطیع آمریک و غرب اشاره کرد و گفت: امیدواران به غرب و وارفتگان داخلی با نگاه به سرنوشت کشورهایی چون لیبی و اوکراین از عاقبت این کشورها که زمان امور خود را به دست امریکا داده بودند درس عبرت بگیرند.
,

خوشبخت در پایان سخنان خود از امیدآفرینی در جامعه به عنوان رسالت امروز سپاه و بسیج نام برد و گفت: کمک به مردم و در کنار مردم ماندن در همه شرایط رسالت سپاه پاسداران است که در این راه شهدای چون سردار قاسم سلیمانی و سید محمد حجازی الگو و تعالی بخش هستند.

,

 

,

 

,

, ,

سرهنگ علی حبیب زاده فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان اردبیل نیز در این مراسم به تبیین سیره عملی و رفتاری سردار سید محمد حجازی پرداخت و گفت:  سردار حجازی در دوران دفاع مقدس نقش عمده‌ای در تأسیس، سازماندهی نیروی انسانی و تشکل رزمندگان دوران دفاع مقدس در قرارگاه‌های عملیاتی اصلی و مهم جبهه بر عهده داشت.

,

وی گفت: سردار حجازی به مدت ۱۰ سال فرمانده نیروی مقاومت بسیج بود و زحمات زیادی برای سازماندهی بسیج بعد از دوران دفاع مقدس کشید و همچنین مقطع کوتاهی را به عنوان رئیس ستاد مشترک سپاه، جانشین فرمانده کل سپاه و در نهایت حدود ۸ سال به اتفاق سردار سلیمانی در جبهه مقاومت در خدمت امت اسلامی بودند.

,

حبیب زاده گفت:بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی با پیشنهاد سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سردار حجازی به جانشینی فرماندهی نیروی قدس منصوب شده بود که در نهایت پس از عمری مجاهدت و تلاش در راه اسلامدر ۲۹ فروردین ۱۴۰۰  بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ به همرزمان شهیدش پیوست.

,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه