اخبار داغ

افشای جزئیات بیشتر از جاسوسی تبعه آمریکایی از ارتش ترکیه

افشای جزئیات بیشتر از جاسوسی تبعه آمریکایی از ارتش ترکیه
نشریات ترکیه به جزئیات بیشتری از پرونده روزنامه نگار آمریکایی که از مراکز نظامی حساس ترکیه و ارتش این کشور جاسوسی می‌کرد، اشاره کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسانه‌ها و نشریات ترکیه روز سه شنبه به  جزئیات بیشتری از پرونده یک روزنامه نگار آمریکایی که به جاسوسی علیه مراکز نظامی حساس ترکیه و ارتش این کشور  متهم است،  اشاره کردند.

به نوشته روزنامه «حریت» «لینزی تایلر اسنل» روزنامه نگار آمریکایی که از سال ۲۰۱۶ از ورود به ترکیه منع شده بود، از شهروندان ترکیه از جمله پرسنل نظامی در شبکه‌های اجتماعی اطلاعات محرمانه‌ای در مورد تحرکات و وضعیت ارتش ترکیه در لیبی، سوریه و جمهوری آذربایجان جمع آوری می‌کرد.

 فاش شده است که تایلر اسنل، روزنامه‌نگار آمریکایی مقیم آلمان مدت‌ها در تلاش برای برقراری ارتباط با تعداد زیادی از شهروندان ترکیه از جمله کارکنان ارتش برای جمع‌آوری اطلاعات بوده است. این روزنامه نگار در زمینه حضور ارتش ترکیه در خارج از کشور و صنایع دفاعی ترکیه اطلات جمع آوری می‌کرده است. وی علاوه بر رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام، از اپلیکیشن‌های دوستیابی با پرسنل نظامی ارتباط برقرار می‌کرد.

گفته شده است که این روزنامه نگار آمریکایی همچنین در جریان جنگ قره باغ کوهستانی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، مطالب ضد ترکیه و ضد جمهوری آذربایجان را از طریق حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود منتشر می‌کرد.

اسنل در آگوست ۲۰۱۶ هنگام ورود غیرقانونی از طریق سوریه به ترکیه توسط ماموران امنیتی ترکیه دستگیر و پس از سه ماه حبس به اتهام جاسوسی اخراج شد. همچنین فاش شده است که وی با عناصر «پ‌ک‌ک»، «یگان‌های مدافع خلق» و اعضای گروه گولنیست درارتباط بوده است.

دستگاه‌های امنیتی ترکیه به دلیل حساس بودن این مسئله اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده‌اند.

این مسئله در بحبوحه حمله مجدد زمینی و هوایی ارتش ترکیه علیه اهدافی در خاک عراق منتشره شده است.

انتهای پیام/م

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه