اخبار داغ

در گفت‌وگوهایی مطرح شد؛

شب قدر؛ فرصتی برای تحول/ شبی که رحمت خدا شامل حال همه انسان‌ها می‌شود

شب قدر؛ فرصتی برای تحول/ شبی که رحمت خدا شامل حال همه انسان‌ها می‌شود
شب قدر، شبی که رحمت خدا شامل حال همه انسان‌ها می‌شود، روزی انسان در شب قدر مقدر می‌شود و باید از این شب‌ها به بهترین نحو استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  امشب در نخستین شب از شب های قدر و در شبی که تقدیرها نوشته می شود باید دل های خود را در باران رحمت الهی تطهیر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

شب قدر، شب رحمت است، شب قدر شبی است که درهای رحمت الهی به سوی زمینیان گشوده شده و خداوند ناز بندگانش را می خرد و این بنده است که باید نیاز کند تا خداوند اجابت کند.

,

شب قدر، گاه رویش جوانه‌های الغوث الغوث، وقت شناخت قدر خویش و شبی است که سرنوشت یکسال ما تعیین می شود.

,

باید شب قدر را قدر بدانیم و از این شب که بهترین فرصت برای برای تزکیه نفس و رسیدن به تقوا بوده و شب اوج بندگی و دعا و مغفرت هستند، بهره بجوییم و این شب ها را از دست ندهیم و برای تعجیل در فرج مولایمان دعا کنیم.

,

شب قدر اوج نزول رحمت الهی است

, شب قدر اوج نزول رحمت الهی است, شب قدر اوج نزول رحمت الهی است,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در این زمینه به خبرنگار ما گفت: شب قدر اوج نزول رحمت الهی است بنابراین مومنان باید این شب ها را غنیمت بشمارند.

,

حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری با بیان اینکه مومنان باید برای آمورزش گناهان خود با توبه و انابه به درگاه خداوند متعال بروند، افزود: شب های قدر اوج رحمت الهی است و مقدرات و سرنوشت انسان در این شب ها رقم می خورد.

,

وی بر ضرورت شب‌زنده‌داری، مناجات، تلاوت قرآن در شب‌های قدر توصیه و تأکید و اظهار کرد: در این شب ها، مقدرات یک سال انسان ها و روزی ها، عمرها و امور دیگر مشخص می شود.

,
شب قدر، شبی  که رحمت خدا شامل حال همه انسان ها می شود
,
شب قدر، شبی  که رحمت خدا شامل حال همه انسان ها می شود
, شب قدر، شبی  که رحمت خدا شامل حال همه انسان ها می شود, شب قدر، شبی  که رحمت خدا شامل حال همه انسان ها می شود,

امام جمعه میاندوآب نیز در این زمینه با اشاره به اهمیت شب قدر و با تاکید بر بهره مندی از فضایل این شب ها، اظهار کرد:  لیالی قدر از شرافت و منزلت بالایی برخوردار بوده و از راه های نزدیکی به خداست.

,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: خداوند متعال قرآن را در این شب‌ها نازل کرده که نشان از اهمیت و جایگاه شب‌های قدر است.

,

وی با بیان اینکه شب قدر، شبی است  که رحمت خدا شامل حال همه انسان ها می شود، گفت: روزی انسان در شب قدر، مقدر می شود و باید از این شب ها به بهترین نحو استفاده کرد.

,

حسن زاده با تاکید بر اینکه مومنان باید از فیوضات این لیالی بهره مند شوند، تصریح کرد: اگر می خواهی از آتش جهنم در امان باشی، باید در شب قدر استغفار کنی و از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

,

 شب قدر، شب تحول  

,  شب قدر، شب تحول  ,  شب قدر، شب تحول  ,

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی نیز در این زمینه با بیان اینکه شب قدر، شب تحول است، گفت:در این شب خداوند با نزول فرشتگان سرنوشت و تقدیر دست کم یک ساله انسانها را مقدر می کند.

,

حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی با بیان اینکه شب  قدر از جایگاه خاص و اهتمامی ویژه از سوی خداوند متعال و مؤمنان برخوردار است و نمی توان شب قدر را شبی عادی همچون شب های دیگر دانست، افزود: در خصوص فضیلت این شب های باعظمت همین بس که در ماه رمضان واقع شده، ماهی که به نام ماه خدا است، ایامی که روزهایش از بهترین روزها و ساعاتش از بهترین ساعات محسوب می شود.

,
وی هم چنین لیالی قدر، را فرصتی برای تامل و تدبر بر خویشتن و رابطه خود با خداوند متعال عنوان کرد و گفت: چه بهتر در شب سرنوشت‎ساز قدر از خداوند متعال فرج امام زمان(عج) و سلامتی و عاقبت به خیری همه مسلمانان را نیز طلب نماییم.
,
وی هم چنین لیالی قدر، را فرصتی برای تامل و تدبر بر خویشتن و رابطه خود با خداوند متعال عنوان کرد و گفت: چه بهتر در شب سرنوشت‎ساز قدر از خداوند متعال فرج امام زمان(عج) و سلامتی و عاقبت به خیری همه مسلمانان را نیز طلب نماییم.
,

درهای رحمت خداوند در لیالی قدر باز است

, درهای رحمت خداوند در لیالی قدر باز است, درهای رحمت خداوند در لیالی قدر باز است,

حجت الاسلام صادقی، کارشناس مسائل دینی نیز در این زمینه به خبرنگار زرین خبر، گفت: درهای رحمت خداوند در لیالی قدرباز است و مومنان باید قدر این شب ها را بدانند و از آن بهره لازم را ببرند.

,

وی افزود: در این شب ها، تقدیر انسان نوشته می شود و لذا شب‌زنده ‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب ها بسیار توصیه و تأکید شده است.

,

این کارشناس مسائل دینی اظهار کرد: یاد خدا، مناجات و دعا، تلاوت قرآن ، نماز شب و توبه از گناهان از جمله اعمالی است که در شب های قدر باعث تقویت درجات ایمان در این شب ها می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه