اخبار داغ

معضل ترافیک سبزوار بررسی شد؛

سبزوار در حال تبدیل به پارکینگ‌های خیابانی

سبزوار در حال تبدیل به پارکینگ‌های خیابانی
سبزوار با قدمتی چندین ساله و بافت‌های سنتی بیشتر اوقات در برخی مکان‌ها ترافیک را تجربه کرده و نیازمند حل این مشکل در سطح شهر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ با توجه به قانون تعریض و توسعه معابر در سال 1312 و ورود اتومبیل به زندگی بشر و تسهیل در امر جابجایی درون‌شهری و برون‌شهری کم‌کم شاهد ترافیک‌های سرسام‌آور و خسته‌کننده شهری شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مسئله ترافیک و تبعات آن‌یکی از مسائل مهم و پررنگ  دنیای امروز به‌خصوص شهرهایی با بافت تاریخی و سنتی است که کماکان درگیر آن هستیم. 

,

حجم بالای خودرو‌های شخصی و عمومی باعث ترافیک  بی‌مورد و طاقت‌فرسا شده و این مسئله پیامدهایی ازجمله زیست‌محیطی،اجتماعی و... را در پی دارد.

,

سبزوار با قدمتی زیاد و بافت سنتی بیشتر اوقات در برخی مکان‌ها ترافیک را تجربه کرده و نیازمند حل این مشکل در سطح شهر است.

,

رئیس سازمان ترافیک شهرداری سبزوار در گفت‌وگو با صبح توس با اشاره به اینکه در حال حاضر پارکینگ‌های فعال سطح شهر در خیابان‌های کاشفی بیهق ،شریعتمداری،پارک سلامت،پشت مسجد جامع و خیابان رضوی است ادامه داد: پارکینگ‌های سطح شهر به دو صورت اشتراکی و خصوصی در حال فعالیت هستند که این باعث ساعات کاری مختلف برای هرکدام شده است.

,

وی ادامه داد: در پارکینگ‌های اشتراکی با توجه به اعمال برخی قوانین به‌صورت 24ساعته آماده خدمت‌رسانی به همشهریان و دیگر پارکینگ‌ها به‌طور موقت فعالیت می‌کنند. 
وی همچنین بابیان اینکه پیک ترافیک در هسته مرکزی شهر از ساعت 11 تا 13 و از ساعت 19تا ساعت 21 است تأکید کرد: آنچه در حال حاضر برای حل مشکل ترافیک می‌تواند گره‌گشا باشد استفاده شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی در این ساعات است.

,
,

سحابی با اشاره بااینکه در حال حاضر پارکینگی در دست احداث نداریم و اکنون مشغول مکان‌یابی مناسب برای این طرح هستیم تصریح کرد: مهم‌تر از ایجاد پارکینگ مکان مناسب برای ساخت آن است چراکه در بعضی‌اوقات مکان‌یابی نامناسب سبب افزایش معضل ترافیک شده است. 

,

سحابی به راهکارهای دیگر جهت حل مشکل ترافیک نیز اشاره کرد و افزود: استفاده از دوربین‌های ترافیکی سبب افزایش نظم و انضباط رانندگی می‌شود که به این منظور تعداد 30دوربین در مقاطع و معابر مختلف تعبیه‌شده و به‌طور 24ساعته کنترل می‌شوند. 

,

رئیس سازمان ترافیک شهرداری سبزوار همچنین افزود مطالعه و انجام طرح‌های جامع ترافیکی در سطح شهر به مدت 2سال است که در دست بررسی است که با نتیجه دهی این طرح‌ها می‌توان به حل مشکل ترافیک شهری تا قسمتی امیدوار بود.

,

سحابی با اشاره به اینکه در این طرح برخی از اقدامات مانند هوشمند سازی تقاطع‌ها و تجهیز معابر به دوربین‌های ترافیکی انجام‌شده تأکید کرد: برخی دیگر از موارد این طرح نیازمند هزینه‌های بسیار زیاد و همچنین اقدامات زیربنایی و تغییرات در چهره شهری است که دچار مرور زمان خواهد شد.

,

وی با اشاره به هوشمند سازی تقاطع‌ها از ابتدای سال 1400شروع‌شده تصریح کرد: این طرح تا حدودی باعث روان شدن وضعیت ترافیک شهری شده است.

,

موضوع که نباید ازنظر دور بماند توسعه حمل‌ونقل عمومی است تا مردم بتوانند  با استفاده از شبکه حمل‌ونقل عمومی و بدون نیاز به استفاده از وسایل نقلیه شخصی امورات خود را پیگیری کنند. 

,

بر اساس آمارها در سال 1391شهرستان سبزوار دارای 57هزار خودرو بوده که این رقم در سال 1401 به  150هزار خودرو در سطح شهر رسیده ،اصرار مردم به استفاده از خودرو شخصی در شهری که گنجایش این تعداد خودرو را ندارد خود دلیل اصلی تبدیل‌شدن سطح شهر سبزوار به پارکینگ است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه