اخبار داغ

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان خبر داد؛

تشدید نظارت بر واحد‌های خبازی با همکاری یک شرکت دانش بنیان/ پرداخت دو روزه مطالبات گندمکاران

تشدید نظارت بر واحد‌های خبازی با همکاری یک شرکت دانش بنیان/ پرداخت دو روزه مطالبات گندمکاران
افشار گفت: با همکاری یک شرکت دانش بنیان و با نصب دوربین بر خبازی‌ها در تلاش هستیم که از عرضه خارج از شبکه آراد جلوگیری کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا افشار، سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با حضور در تحریریه گلستان ما و در گفتگو با ما از آمادگی گلستان برای خرید گندم خبر داد و گفت: بیش از ۴۰ هزار تن گندم در قالب خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و گندم بذری فرآوری نشده شرکت‌های تولید‌کننده بذر، براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از کشاورزان خریداری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان بابیان اینکه هیچ بدهی به کشاورزان در خصوص خرید تضمینی گندم نداریم، ادامه داد: بالغ بر ۹۸ درصد از کشاورزانی که در این ایام گندم مازاد خود را به سیلوه‌های اداره کل غله تحویل دادند بهای خود را دریافت کردند.

,

افشار بیان کرد: پیش‌بینی ما برای سال جاری تولید ۹۰۰ هزار تن گندم در استان گلستان است و‌امیدواریم بتوانیم به همین میزان نیز از کشاورزان گندم خریداری کنیم، دنیا در شرایط خاصی قرار دارد و باید تلاش کنیم که گندم تولیدی کشور را به چرخه مصرف بیاوریم.

,

وی افزود: یکی از مهمترین چالش‌ها بحث پرداخت وجه گندم کشاورزان است و وزیر جهاد کشاورزی قول داده که در مدت دو روز پرداختی بهای مطالبات کشاورزان گندم کار اتفاق بیفتد.

,

این مقام مسئول بیان کرد: سال گذشته به دلیل خشکسالی نتوانستیم بیش از ۴۵۰ هزار تن گندم را به صورت تضمینی خریداری کنیم ولی امسال شرایط بهتری داریم.

,

افشار به شلوغی نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم افزایش پیدا کرده و به دنبال آن قیمت آراد نیز افزایش می‌یابد و این مسأله باعث تخلفاتی در واحد‌های خبازی می‌شود چرا که قیمت آراد یارانه‌ای (یک-دو) ۳۴ هزار تومان و آراد درجه یک دولتی ۵۲ هزار تومان به خبازی‌ها داده می‌شود ولی همین آراد در بازار کیسه‌ای ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

,

وی یادآور شد: از سویی دیگر به دلیل قطع عرضه آرد یارانه‌ای واحد‌های تولیدی و کارخانجات تقاضا از خبازی‌ها برای عرضه آرد زیاد شده و باید نظارت‌های بیشتری در این بخش صورت بگیرد و جلوگیری از این رانت با شیوع نظارت‌های ما ممکن نیست و با هماهنگی‌های انجام شده برخورد‌های قضایی با واحد‌های متخلف تشدید خواهد شد.

,

این مقام مسئول بیان کرد: باید تلاش کنیم که کل عملیات از فروش گندم تا آراد واقعی شود و این مسأله چند ماهی زمان خواهد برد و برای نظارت به خبازی‌ها چند طرح مثل بررسی دستگاه کارتخوان، میزان گاز مصرفی و نصب دوربین با همکاری یک شرکت دانش بنیان را در دستور کار قرار دادیم تا نظارت صورت بگیرد که آرد اختصاص داده شده در نانوایی‌ها تبدیل به خمیر و به دست مصرف‌کننده برسد.

,

افشار بیان کرد: بنا است با همکاری جهاد کشاورزی استان سامانه پاسخگویی مردمی به صورت ۲۴ ساعته راه‌اندازی شود و مردم می‌توانند گزارشات خود را به زودی به این سامانه ارائه کنند.

,

وی افزود: متأسفانه بخشی از نان به عنوان خوراک دام خارج می‌شود و همچنین تعطیلی خودسرانه واحد‌ها و همچنین تقاضای خرید مردم در ساعات نزدیک به افطار باعث شلوغی نانوایی‌ها شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه