اخبار داغ

امام جمعه همدان در مراسم شهادت امام علی (ع):

معرفت الهی، انجام واجبات و صداقت، شاخصه های دین داری در کلام امیرالمومنین است

معرفت الهی، انجام واجبات و صداقت، شاخصه های دین داری در کلام امیرالمومنین است
آیت الله حبیب الله شعبانی با تاکید بر اینکه بهترین راهی که انسان می‌تواند به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا کند، نماز است، یادآور شد: اگر می‌خواهیم به سمت خدا حرکت کنیم، راه آن توجه به نماز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، آیت الله حبیب الله شعبانی، در مراسم شهادت امام علی(ع) ، در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) همدان با بیان اینکه اولین شاخصه دین داری در کلام امیرالمومنین(ع) معرفت و شناخت نسبت به پروردگار و اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: یکی از راه‌های کسب معرفت، آشنایی با ‌حدیث و مطالعه آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی با طرح این سوال که در طول سال چند نفر برای یادگیری حدیث وقت می‌گذارند، گفت: امام علی(ع)، آن شخصیتی نیست که ما تنها از شهادتش و مظلومیتش او را می‌شناسیم و یا امام حسین(ع)، امامی نیست که از نماز صبح تا نزدیک غروب عاشورا مبارزه کرد و به شهادت رسید.

,

امام جمعه همدان با بیان اینکه در شب قدر اعتراف کنیم آنطور که باید، نسبت به اهل بیت(ع) معرفت پیدا نکرده‌ایم، مطرح کرد: متاسفانه ما آن امیرالمومنینی(ع) که در نهج البلاغه تجلی پیدا کرده را نمی‌شناسیم.

,

وی با تاکید بر اینکه، معرفت یعنی فهم درست ولایت، یادآور شد: اینکه معصومین(ع) می‌فرمایند اولین گام در دین، معرفت الله است، یعنی آنکه بدانیم در برابر تمام افرادی که ادعایی دارند، کدامیک درست می‌گویند و حرف او را قبول کنیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: امشب باید بدانیم که کدام خدا را نام می‌بریم، خدایی که علی(ع) در نهج البلاغه معرفی می‌کند و یا خدای دیگران را.

,

وی با اشاره به اینکه در بین عرفا این اصل معروف است که معرفت را از حضرت امیر باید کسب کرد، خاطر نشان کرد: نقل است که اگر کسی حاجت دنیایی دارد، به کربلا برود و اگر کسی معرفت می‌خواهد بهترین مکان، نجف و حرم حضرت علی(ع) است.

,

شعبانی دومین شاخصه دین داری در کلام امام علی(ع) را انجام واجبات الهی عنوان کرد و گفت: اینکه انسان شب قدری را به دعا خواندن و نماز سپری کند و بعد واجبات را فراموش کند تا سال بعد، مورد قبول نیست.

,

وی تصریح کرد: هیچ چیز به اندازه تضییع واجبات، مخصوصا نماز، دین انسان را خراب نمی‌کند.

,

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه بهترین راهی که انسان می‌تواند به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا کند، نماز است، یادآور شد: اگر می‌خواهیم به سمت خدا حرکت کنیم، راه آن توجه به نماز است.

,

وی با گلایه از اینکه گاهی از موارد جوانان در مساجد حضور کمتری دارند، عنوان کرد: نماز، نماد دین داری است و لذا هیچ عملی در نزد پروردگار به اندازه نماز اول وقت، اهمیت ندارد.

,

رئیس شورای حوزه استان ادامه داد: پروردگاری که امشب هزاران بار صدایش زدید، تاکید می‌کند که اگر می‌خواهی تقرب پیدا کنی، راه آن، عمل به واجبات است.

,

وی با اشاره به اینکه نکند در شب قدر، نماز صبح انسان خواب بماند، یادآور شد: خواهش بنده از جوانان عزیز این است که نسبت به ۱۷ رکعت نماز در طول شبانه روز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

,

نماینده ولی فقیه در همدان، صداقت را سومین شاخصه دین داری معرفی کرد و گفت: در راویتی از امام صادق(ع) نقل شده است، که ایشان دلیل نزدیکی امام علی(ع) به پیامبر(ص) را نه نماز و نه شجاعت که صداقت حضرت بیان کرده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه