اخبار داغ

استاد دانشگاه گیلان:

زنده نگه داشتن موضوع فلسطین نباید مختص به روز قدس شود/ رژیم صهیونیستی؛ مهمترین عامل ایجاد بحران در جهان اسلام

زنده نگه داشتن موضوع فلسطین نباید مختص به روز قدس شود/ رژیم صهیونیستی؛ مهمترین عامل ایجاد بحران در جهان اسلام
“عمران علیزاده” استاد و کارشناس علوم سیاسی، عدم امنیت رژیم صهیونیستی در خانه خود را از برکت‌های انقلاب اسلامی برشمرد و آن را یکی از نمادهای راهپیمایی‌ روز قدس بیان و تصریح کرد: ما نباید موضوع فلسطین را تنها مختص جریان انقلابی‌ ایران بدانیم لذا فلسطین‌ها بیشتر از اینکه به کمک مالی نیاز داشته باشند، نیازمند همراهی ما هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “عمران علیزاده” استاد دانشگاه در گفتگو با ۸دی، در آستانه روز قدس، ضمن آروزی قبولی طاعات و عبادات خوانندگان به نگاه امام(ره) در رابطه با انقلاب اشاره و اظهار کرد: حضرت امام(ره) از آغاز مبارزات تا پیروزی در این راه هیچ گاه انقلاب ایران را داخلی مشاهده نکردند بلکه نسبت به انقلاب ایران نگاه منطقه‌ای و جهانی داشتند. در نگاه جهانی، محکومیت آمریکا و در نگاه منطقه‌ای در جهان اسلام محکومیت رژیم صهیونیستی جزو مبانی انقلاب بود.

    دشمن اصلی جهان اسلام از دیدگاه امام(ره)

وی در ادامه افزود: امام(ره) طی سخنرانی معروف خود در سال ۱۳۴۲ چندبار نام رژیم صهیونیست را بیان کردند و فرمودند؛ شاه به جهت همکاری با صهیونیست‌ها در حال خیانت به ایران است. بر این اساس نگاه امام(ره) از همان ابتدا، نگاهی بود که جهان اسلام را دربر می‌گرفت و دشمن اصلی جهان اسلام هم از نگاه ایشان رژیم صهیونیستی بود.

    رژیم صهیونیستی؛ مهمترین عامل ایجاد بحران در جهان اسلام

دبیر انجمن ژئوپولتیک گیلان به اهمیت زیاد روز قدس به عنوان نماد عملی وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: با توجه به تمام مشکلاتی که در جهان اسلام به وجود آمده اما همچنان پس از گذشت سال ها، هنوز مهمترین عامل تفرقه در بین مسلمانان و ایجاد بحران در جهان اسلام، رژیم صهیونیستی است، بدین جهت هر زمانی که ما در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان با دیدگاه حذف رژیم صهیونیستی و احیای فلسطین، در سرزمینی که به اعتقاد ما از نهر تا بحر است یعنی از رود اردن تا دریای مدیترانه را شامل می‌شود، می‌تواند ضامن وحدت مسلمانان در تمام دنیا باشد. بحث از فلسطین و وحدت مختص غرب آسیا نیست بلکه همانطور که در روز قدس مشاهده می‌شود، مسلمانان در مالزی و اندونزی که در شرق آسیا هستند و قرابت جغرافیایی هم با غرب آسیا ندارند به جهت دین مشترک یعنی اسلام و غاصب بودن رژیم صهیونیستی یک زبان همراه مردم فلسطین، آزادی قدس شریف و دریای کشور فلسطین را خواستارند.

    زنده نگه داشتن بحث فلسطین مختص روز قدس نشود

این استاد دانشگاه به کمرنگ شدن بحث فلسطین در طول سال به جهت وقوع رخدادی اشاره و عنوان کرد: اتفاقاتی همچون “پیمان ابراهیم” که در سال‌های اخیر برخی از کشورهای خائن عرب و جنوب خلیج فارس با رژیم صهیونیستی بستند، موجب ناامید شدن مردم از احیای مجدد فلسطین گردید اما از آنجا که در روز قدس قضیه فلسطین مهمترین بحث جهان اسلام و ایران می‌شود، به طور قاطع می‌توان گفت اگر مردم ما بتوانند بحث فلسطین را تا مادامی که این کشور احیا می‌گردد زنده نگه دارند، حیات این آرمان می‌تواند پلی باشد برای بالا بردن اعتماد به نفس در جامعه ایران، تا بیانگر این مطلب باشیم که هر کوششی بلاخر یک روزی به ثمر نشسته و نتیجه خواهد داد.

وی در ادامه اضافه کرد: ۴۳ سال پیش رژیم صهیونیستی بخش عمده‌ای از کشورهای عربی را اشغال کرده و در حال پیشروی بود به گونه‌ای که بحث جنوب لبنان را بعد از انقلاب ایران پیش بردند اما نکته قابل تامل اینجاست که چرا اکنون در خانه خود احساس امنیت ندارند؟

    روز قدس مختص جریان انقلابی ایران نیست

دکترای جغرافیای سیاسی، عدم امنیت رژیم صهیونیستی در خانه خود را از برکت‌های انقلاب اسلامی برشمرد و آن را یکی از نمادهای راهپیمایی‌ روز قدس بیان و تصریح کرد: بهترین تعاملی که میتوان در قبال روز جهانی قدس به کار گرفت این است که دیدگاه ما نمی‌بایست فقط به جریان انقلابی باشد و به عبارتی ما نباید بحث فلسطین را تنها مختص جریان انقلابی‌ ایران بدانیم لذا فلسطین‌ها بیشتر از اینکه به کمک مالی نیاز داشته باشند نیازمند همراهی ما هستند.

    فلسطین در هیچ برهه‌ای هیچ جایگاهی برای اشغالگران نداشت

 “علیزاده” با یادآوری اینکه صهیونست‌ها در سالیان گذشته خواستار القای این مطلب به جهانیان بوده‌اند که مسئله فلسطین تمام شده و دیگر فلسطین وجود خارجی ندارد و آنچه اکنون وجود دارد کشور جعلی به نام اسرائیل است، خاطرنشان کرد: روزی که مردم یکصدا فلسطین را صدا می زنند، اسرائیلی‌ها متوجه می‌شوند با تمام تلاشی که انجام داده‌اند هنوز احیای کشور فلسطین در سرزمینی که متعلق به تمام ملت آن خارج از هر دینی که دارند، وجود دارد و این سرزمین برای اشغالگرانی که اهل فلسطین نبودند، در هیچ زمان و برهه‌ای، هیچ جایگاهی نخواهد داشت، لذا تا زمانیکه این یکصدایی وجود دارد، این تفاهم و همدلی می‌تواند بیشتر از هر کمک مالی برای مردم فلسطین ارزشمند باشد.

دبیر انجمن ژئوپولتیک گیلان یادآور شد: ما در طول انقلاب اسلامی در کشور روزهای سخت و گشایش بسیاری داشتیم اما قضیه فلسطین در روزهای سختی همچون امروز که مردم از نظر مسائل اقتصادی متحمل فشار زیادی هستند، اگر بتواند به عنوان مسئله اصلی روز قدس که به عنوان روز آزادسازی فلسطین مطرح می‌باشد، به طور یکپارچه عنوان شود قطعا در سرنوشت کشور ما نیز اثرگذار خواهد بود. / انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
,
,    دشمن اصلی جهان اسلام از دیدگاه امام(ره),
,
,
,
,     رژیم صهیونیستی؛ مهمترین عامل ایجاد بحران در جهان اسلام,
,
,
,
,    زنده نگه داشتن بحث فلسطین مختص روز قدس نشود,
,
,
,
,
,
,    روز قدس مختص جریان انقلابی ایران نیست,
,
,
,
,     فلسطین در هیچ برهه‌ای هیچ جایگاهی برای اشغالگران نداشت,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه