اخبار داغ

افزایش تولید طلای سرخ در گیلان

افزایش تولید طلای سرخ در گیلان
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه کشت و تولید زعفران در استان رو به افزایش است گفت: در حال حاضر شرایط تولید و توسعه کشت زعفران در برخی از مناطق استان مهیا است و زعفران گیلان کیفیت بسیار خوبی دارد و حتی در مواردی برخی از زغفران های گیلان کیفیت بالاتری از زعفران خراسان رضوی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی سازمان جهاد کشاورزی گیلان منوچهر پارسافر با اشاره به اینکه توسعه کشت و تولید طلای سرخ در گیلان از برنامه های کاری این سازمان در سال جاری است، گفت: شهرستان سیاهکل در صدر جدول تولید زعفران گیلان قرار دارد و تولید این محصول در زعفران بیش از دیگر شهرستانهای گیلان جا افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

وی افزود: علاوه بر شهرستان سیاهکل تولید و توسعه کشت زعفران در شهرستان رودبار نیز از روند افزایشی چشمگیری برخوردار است و کشاورزان برخی دیگر از شهرستانهای گیلان نیز برای تولید طلای سرخ گیلان بیشتر از گذشته رغبت نشان می دهند.

,

پارسافر ادامه داد: خوشبختانه برخی از کشاورزان به شرایط تولید و فروش زعفران وارد هستند و پرداختن به این امر موجب ارتقای درآمد این افراد شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به تولید و توسعه کشت زعفران برای کشاورزان یک شغل جانبی است و در کنار تولید برنج و دیگر مشاغل در حوزه زعفران نیز فعالیت می کنند.

,

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: علاوه بر کشاورزان جوانان دانش آموخته رشته کشاورزی هم برای افزایش تولید زعفران متقاضی هستند و حتی در مواردی دانش آموختگان دیگر رشته ها نیز مایل هستند برای تولید و کشت این گیاه ارزشمند در استان فعالیت کنند.

,

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط تولید و توسعه کشت زعفران در برخی از مناطق گیلان مهیا است و زعفران گیلان کیفیت بسیار خوبی دارد و حتی درمواردی برخی از زغفران های گیلان کیفیت بالاتری از زعفران خراسان رضوی دارند.

,

پارسافر با بیان اینکه فعلا میزان عملکرد زعفران در هر هکتار دو تا سه کیلو است، ادامه داد: در تلاش هستیم این میزان به ۷تا۸ کیلوگرم برسد و در صورت تحقق این امر شاهد توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی زعفران گیلان به صورت مدرن و شیک خواهیم بود.

,

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:از افرادی که مایل باشند برای تولید زعفران و پیاز زعفران فعالیت کنند حمایت خواهیم کرد و تسهیلات لازم به افراد توانمند اختصاص خواهد یافت.

,

پارسافر با بیان اینکه اخیرا برخی از افراد برای تولید زعفران در گیلان به صورت گلخانه ای نیز متقاضی هستند، گفت: به متقاضیان برای تکثیر پیاز زعفران در اراضی جلگه ای و پایین دست خاک بسیار خوبی دارد، توصیه می کنیم فعالیت کنند که یکی از فرصت های بسیار خوب است./ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه