اخبار داغ

نان در تبریز به صورت غیررسمی گران شد!

نان در تبریز به صورت غیررسمی گران شد!
با وجود اعلام مسئولان مبنی بر اینکه نان با افزایش نرخ خرید تضمینی گندم و‌ حذف دلار نرخ ترجیحی ۴۲۰۰ تومان افزایش نخواهد یافت؛ ولی از امروز نرخ نان در مراکز آزادپز بیش از دو برابر شد، بطوری که سنگک ۱۰ هزار تومان و بربری ۱۱ هزار تومان به فروش رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عباسوند رئیس اتحادیه نانوایان تبریز در گفتگو با تبریزبیدار با تاکید بر اینکه قیمت جدیدی برای نان اعلام نشده، دلیل گرانی خودسرانه نانوایی ها را افزایش نرخ آزاد آرد اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,  ,

وی افزود: غالب نانوایان تبریز با آرد نوع یک و دوم پخت می‌کنند و هیچ تغییری در قیمت این نوع آرد ایجاد نشده است اما بیش از ۸۰ واحد نانوایی در تبریز از آرد نوع ۳ استفاده می‌کنند که به‌علت افزایش قیمت این نوع آرد به کیلویی ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان، تغییراتی در قیمت وجود داشته اما تصمیم‌گیری رسمی از سوی اتحادیه اتخاذ نشده است.

عباسوند از تعیین تکلیف نهایی در مورد نرخ نان بدلیل افزایش قیمت آرد را به جلسه با مسئولین مرتبط موکول کرد.

مدیرکل غله و امور بازرگانی آذربایجان‌شرقی نیز می گوید: هیچ گونه افزایش قیمتی در خصوص انواع نان در این استان وجود ندارد و هر نانوایی که خارج از قیمت مصوب نان به مردم عرضه کند تحت پیگرد قرار می گیرد.

اینکه غیرمستقیم بگوییم به نانوا فضا داده شود تا گران کند چون آرد را گران می خرد و از طرف دیگر قیمت رسمی اعلام نشود؛ دور باطلی است که #نظارت را زیر سوال می برد.

,
,
,
,
,
,
, #نظارت]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه