اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرد/مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است

حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرد/مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرد

, حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرد, حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرد,

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار کرد: بر تمام مسلمانان جهان وظیفه است تا در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به میدان آماده و تا اضمحلال رژیم صهیونیستی از پا ننشینند.

,

وی ادامه داد: حمایت از مظلومان وظیفه شرعی مسلمانان بوده و این مساله مورد تاکید خداوند متعال و قرآن کریم است.

,

امام جمعه ارومیه با اشاره به ۲ سال وقفه در برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس به دلیل شیوع کرونا ادامه داد: مردم در روز قدس امسال بار دیگر نشان دادند که با همدلی و همراهی از مردم فلسطین که در خط مقدم مبارزه با رژیم جعلی اسراییل هستند، هرچه زودتر شاهد نابودی این رژیم غاصب خواهیم بود.

,

حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به نزدیک بودن عید سعید فطر اضافه کرد: میزان زکات فطریه در آذربایجان‌غربی ۴۰۰ هزار ریال تعیین شده است که باید در محل درستی هزینه شود.

,

وی گفت: مردم مطمئن شوند که زکات فطریه پرداختی آنها به افراد واجد شرایط می‌رسد که در این راستا کمیته امداد امام (ره) بهترین محل برای پرداخت زکات فطریه است.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه همچنین با تبریک روز کارگر، ادامه داد: چرخه تولید با دست کارگران مخلص، زحمت کش و کوشا می‌چرخد و باید مسوولان و مدیران به حقوق و دستمزد پرداختی به این قشر بیشتر رسیدگی کنند تا زمینه رفاه این قشر بیش از پیش فراهم شود.

,

مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است

, مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است, مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به روز جهانی قدس و با تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: روز قدس، روز دفاع از مظلوم در برابر ظالم و استکبار جهانی است که امروز مردم بار دیگر حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند و شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" بار دیگر در دنیا طنین انداز شد.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه در دنیا برای حل موضوع فلسطین سه راه حل مطرح شده است، افزود: این راه حل ها شامل راه حل تشکیل ارتش توسط کشورهای عربی و جنگ نظامی با اسرائیل، راه حل سیاسی از طریق مذاکره و راه حل سوم نیز مقاومت و به پای کار آمدن مردم بوده اند.

,

وی با بیان اینکه همه این راه حل ها در طول تاریخ امتحان شده اند و تنها راه حل نتیجه بخش و نجات بخش مقاومت بوده است، گفت: تاریخ نشان داده که مقاومت تنها راه پیروزی و نجات مردم فلسطین است و راه این است که مردم خود به میدان آمده و مقاومت کنند و سرزمین های اشغالی را پس بگیرند و رژیم غاصب اسرائیل را از سرزمین های اشغالی بیرون کنند.

,

حسن زاده تصریح کرد: به برکت همین مقاومت بود که رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان عقب نشینی کرد و مردم به رهبری سید حسن نصرالله، اسرائیل را شکست دادند و در ادامه نیز در سال های مختلف شاهد شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت در جنگ ۳۳ و ۲۲ و هشت و ۵۰ روزه بوده ایم و این یعنی مقاومت نتیجه بخش است.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: در همه این شکست ها، ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت شکست خورده است و این نشان می دهد که مردم باید مقاومت کرده و مبارزه کنند تا پیروزی نهایی حاصل شود.

,

وی  افزود: تا زمانی که حق و باطل و نور و ظلمت وجود دارد، مبارزه نیز ادامه خواهد داشت و این وعده الهی است که مستضعفان، وارثان زمین خواهند شد و این یک وعده صادق است و ان شالله شاهد پیروزی مردم مظلوم فلسطین و اتصال انقلاب اسلامی ایران به انقلاب جهانی حضرت مهدی موعود(عج) خواهیم بود.

,

حسن زاده با اشاره به اعترافات و تحلیل های کارشناسان آمریکایی در مورد پیروزهای جبهه مقاومت، گفت: به برکت این مقاومت و حضور امت اسلامی در صحنه و جهان شمول شدن ندای فریاد حمایت از مردم مظلوم فلسطین، پایه های رژیم صهیونیستی سست شده و در معرض نابودی است.

,

امام جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به روز شوراها و با تاکید بر اتحاد شوراها، گفت: شوراها باید متحد باهم و در کنار شهردار برای خروج شهر از وضعیت نابسامان تلاش کرده و نابسامانی را به سمت سامان پیش ببرند.

,

حسن زاده اظهار کرد: راه حل پیشرفت و توسعه شهر و کشور، اتحاد است و باید اتحاد و وحدت را تقویت کرد.

,

وی در ادامه با بیان اینکه حق و حقوق کارگران حق الناس است، تصریح کرد: در قراردادهای بکارگیری کارگران شاهد برده داری نوین هستیم که کارگر را به کار گرفته ولی درپرداخت حق و حقوق تاخیر وجود دارد که این موضوع شایسته نیست و باید پرداخت حق و حقوق کارگران در اولویت مسئولان باشد.

,

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به فرارسیدن روز معلم، به نقش و جایگاه معلمین در جامعه اشاره و از آنان تجلیل کرد.

,

معلمین و کارگران ستون فقرات علمی و تولیدی کشور می باشند

, معلمین و کارگران ستون فقرات علمی و تولیدی کشور می باشند, معلمین و کارگران ستون فقرات علمی و تولیدی کشور می باشند,

امام جمعه خوی در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه گفت : معلمین و کارگران ستون فقرات علمی و تولیدی کشور می باشند.
حجت الاسلام حجت قاسم خانی با اشاره به حضور پرشور مردم دارالمومنین شهرستان خوی در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت : حضور مردم در این روز ستون های کاخ دشمنان اسلام بویژه رژیم جعلی صهیونیستی و استکبار جهانی را به لرزه درآورد.

,
,

وی گفت : دو رکن با عظمت علم و عمل در توسعه پایدار نقش اساسی را ایفا می کنندکه ستون فقرات علمی کشور معلمین محترم و ستون فقرات تولیدی کشور کارگران عزیز می باشند.

,

حجت الاسلام قاسم خانی ضمن تبریک روز شوراها و آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا مهمترین مطالبات مردم شهرستان خوی را یادآوری نمود و افزود : تسهیل زندگی مردم در برطرف کردن معضلات شهر و روستا یکی از خواسته های مهم مردم است .

,

وی تصریح کرد : سالم‌سازی محیط زیست، حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت و سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامی و فرهنگی سالم، پرداختن به نیازهای فوری‌تر در عین اهتمام به کارهای زیربنایی، اولویت دادن به مناطق مستضعف نشین، تأثیرناپذیری از نفوذ ثروتمندان و جاذبه‌ی ثروت، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطی از آن با حیله‌های شبه قانونی، رعایت ویژه‌ی محرومان، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غیرالزام از دیگر مطالبات مردم می باشد.

,

فلسطین میدان بی آبروی نهادهای حقوق بشری است

, فلسطین میدان بی آبروی نهادهای حقوق بشری است, فلسطین میدان بی آبروی نهادهای حقوق بشری است,

امام جمعه مهاباد در خطبه های اخرین جمعه رمضان ۱۴۰۱ با بزرگداشت روز جهانی قدس ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم این شهرستان در راهپیمایی این روز، گفت: این روزها جنگ اوکراین بیش از هر زمان دیگری ماهیت دروغین و استانداردهای دوگانه نهاد های حقوق بشری و کشور های مدعی آزادی و عدالت را اشکار کرده است.

,

ماموستا عبدالسلام امامی با اشاره به بیش از هشت دهه اشغالگری و جنایت رژیم صهیونیستی در فلسطین و تجاوز به حقوق انسانی ساکنان و مالکان واقعی این کشور گفت: متاسفانه سالهات‌ سکوت معنی‌دار مجامع بین المالی در قبال جنایت های رژیم غاصب اسرائیل علیه ملت فلسطین، این کشور را به میدان بی آبرویی نهادهای مدعی حمایت دفاع از حقوق بشر تبدیل کرده است.

,

وی با تاکید براینکه حمایت از آرمان قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین یک وظیفه شرعی و اخلاقی است، افزود؛ ملت های آزاده هیچگاه خیانت های برخی حکام ضعیف النفس عربی و اسلامی در قضیه فلسطین را نخواهد بخشید.

,

رژیم صهیونیستی پایگاه کفر جهانی است

, رژیم صهیونیستی پایگاه کفر جهانی است, رژیم صهیونیستی پایگاه کفر جهانی است,

امام جمعه پیرانشهر ضمن قدردانی مردم از حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، گفت: رژیم صهیونیستی هیچ وقت پایبند قوانین بین المللی نبوده و همیشه برای سست کردن اعتقادات دینی مسلمانان و بویژه جوانان تلاش کرده است و بی تفاوتی اکثر کشورهای اسلامی در مقابل جنایات این رژیم کودک کش جای تاسف دارد.

,

ماموستا مصطفی محمودی مبارزه علیه صهیونیستها را واجب شرعی دانست و گفت: مسلمانان با متحد شدن در مقابل صهیونیستها اجازه تعرض را به آنها ندهند.

,

وی اسرائیل را از پایگاههای کفر جهانی یاد کرد و گفت: رژیم اسرائیل فرصت استثمار و استعمار را در اختیار سلطه گران قرار میدهد و به رژیمی برای سلطه گری استعمار در جهان اسلام تبدیل شده است و افزود: مسلمانان باید در مقابل تعرض این رژیم غاصب باهم متحد شوند و اجاره ندهند این رژیم کودک کش جنایات خود را در مقابل فلسطینیان ادامه دهد.

,

روز قدس، روز اسلام است

, روز قدس، روز اسلام است, روز قدس، روز اسلام است,

امام جمعه چهاربرج گفت: روز قدس فقط یک مساله فلسطینی و عربی نیست، اولا یک درد و رنج جانکاه انسانی و بشری است و ثانیا یک موضوع بین‌المللی اسلامی است.

,

حجت الاسلام اصغر جلالی افزود: روز قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است که همه انسان‌های آزاده و همه مسلمانان باید برای بزرگداشت آن اقدام کنند و تا محو رژیم صهیونیستی این روز را باشکوه‌تر از همیشه برگزار نمایند.

,

وی اظهار کرد: روز قدس روز قدر است همانطوریکه در شب قدر احیا می کنیم و بیدار می مانیم و زنده می داریم آن شب را در روز قدس هم از خواب غفلت بیدار میشویم و بیدار می کنیم کل جهان را.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه