اخبار داغ

نظر آیت‌الله جوادی آملی درباره میزان فطریه و کفاره/ گندم ۴۰، برنج خارجی ۶۰ و برنج ایرانی ۲۲۵ هزار تومان

نظر آیت‌الله جوادی آملی درباره میزان فطریه و کفاره/ گندم ۴۰، برنج خارجی ۶۰ و برنج ایرانی ۲۲۵ هزار تومان
دفتر مرجع عالیقدر آیت‌الله عبدالله جوادی آملی میزان زکات فطره و کفاره غیرعمدی و عمدی ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۳ هجری قمری را اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله جوادی آملی مؤمنان می‌توانند به ازای هر نفر به میزان مبلغ حدود سه کیلو گندم، برنج، جو، خرما، کشمش و مانند آن‌ها را به عنوان زکات فطره پرداخت کنند و البته در انتخاب آن ها مختار هستند.

همچنین بر اساس این اعلام، زکات فطره امسال بر اساس نظر آیت‌الله جوادی آملی به قیمت گندم تقریبا ۴۰ هزار تومان و بر اساس قیمت برنج خارجی و ایرانی به ترتیب ۶۰ و ۲۲۵ هزار تومان خواهد بود.

طبق فتوای این مراجع عالی‌مقام، کسی که موقع مغرب شب عید فطر، بالغ، عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده دیگری نیست باید برای خود و کسانی که نان‌خور او هستند زکات فطره بپردازد، ضمن آن که کسی که مخارج سال خود و کسانی را که در خرج او هستند ندارد و کسب و حرفه ای نیز ندارد تا بتواند هزینه سال خود و عائله‌اش را از آن راه بگذراند، فقیر است و پرداخت زکات فطره بر او واجب نیست.

همچنین کسی که نماز عید فطر می‌خواند بنابر احتیاط واجب  باید فطره را پیش از نماز عید بپردازد و یا کنار بگذارد.

و اما میزان کفاره غیرعمدی و عمدی نیز بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله جوادی آملی به ترتیب برای هر روز ماه مبارک رمضان ۸ و ۴۸۰ هزار تومان است.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه