اخبار داغ

گلستان روی خط قطعی برق؛

تمهیدات مسئولان گلستان برای قطعی برق تابستان/ دوگانه سوز کردن واحدهای تولیدی و خبازی‌ها

تمهیدات مسئولان گلستان برای قطعی برق تابستان/ دوگانه سوز کردن واحدهای تولیدی و خبازی‌ها
میزان انباشت سدهای کشور حتی نسبت به سال گذشته کمتر شده و هنوز بسیاری از پروژه‌های این صنعت که جبران کمبود برق را می کرد وارد مدار نشده به نظر می‌رسد امسال هم گلستانی‌ها با قطعی برق رو به رو باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ در  چند سال گذشته زمانی که به فصل سرد سال نزدیک می شدیم مسئولان تمهیدات لازم را برای تهیه سوخت جایگزین واحدهای صنعتی می دیدند تا چرخه تولید از رونق ایست نکند و با توجه به اینکه گلستان در انتهای مسیر خطوط گازی کشور قرار دارد مشکلی برای تامین گرمایش منازل مردم پیش نیاید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

اما تقریبا سه سالی می شود که این تمهیدات برای فصل تابستان نیز دیده می شود و ریشه آن در قطعی پیاپی برق دارد، برخی می گویند این مشکل از مزرعه های استخراج ارز دیجیتال منشاء گرفته و عده ای می گویند قطعی برق به معاهده های بین المللی که دولت برای کاهش سوخت های فسیلی امضاء کرده مرتبط است برخی سیاسیون هم اعتقاد دارند که در سال های گذشته دولت اعتباری برای اجرای پروژه های زیرساختی در صنعت برق صرف نکرده و این مسئله باعث شده که با افزایش میزان تقاضای مصرف برق این صنعت پاسخگوی نیاز مردم و صنعت نباشد.

,

از سویی دیگر وزارت نیرو جداولی را سال گذشته تدارک دیده بود که خارج  از نوبت قطعی برق برای نقاط مختلف استان پیش آمد و این مسئله توجه بخش صنعت برای استفاده از سوخت های جایگزین را بیشتر کرد.
قطعی برق علاوه بر صنعت به رفاه و آسایش مردم نیز آسیب زد، در سال گذشته بسیاری از خبازی ها مجهز به سوخت جایگزین نبودند و این مسئله باعث شد که مردم در گرمای تابستان در صفوف نان حتی برای چند ساعت منتظر بمانند.

,
,

از سویی دیگر با توجه به اینکه پوشش برفی استان رو به صفر میل می کند و میزان انباشت سدهای کشور حتی نسبت به سال گذشته کمتر شده و هنوز بسیاری از پروژه های این صنعت که جبران کمبود برق را می کرد وارد مدار نشده به نظر می رسد امسال هم گلستانی ها با قطعی برق رو به رو باشند.

,

از سویی دیگر تمهیدات مسئولان استان هم نشان می دهد که این قطعی برق دور از انتظار نیست، یکی از موضوعاتی که در ستاد مدیریت بحران استان گلستان به صورت جدی پیگیری می شود استفاده از سوخت جایگزین در بخش صنعت است و استاندار گلستان خواستار بررسی وضعیت صنعت در استفاده از سوخت جایگزین در مدت ۱۰ روز آینده شده است.

,

همچنین در بخش خبازی ها نیز مسئولان تلاش می کنند که حداقل ۵۰ درصد از خبازی ها به سوخت جایگزین مجهز باشند و این مسئله بیانگر آن است که باید در تابستان گرم چشم انتظار قطعی برق باشیم.

,

بنا به گفته سرپست صمت گلستان در مدت یک ماه آینده وضعیت صنایعی که  دوگانه سوز هستند مشخص می شود و مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان اعتقاد دارد که در یک برنامه زمان بندی مشخص سرمایه گذاری در این بخش باید اتفاق بیفتد.

,

قادری می گوید که از ۱۳ سال گذشته موضوع دوگانه سوز شدن واحدهای تولیدی مطرح شده ولی هنوز آمار ما به حد قابل قبولی نرسیده است.

,

وی یادآور شد که تلاش ما این است که واحدهای خبازی ۵۰ درصد دوگانه سوز شوند و اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم می توانیم اقدامات خوبی را در این بخش شاهد باشیم.

,

اما فرماندار مراوه تپه معتقد است که واحدهای خبازی در این شهرستان از سرمایه گذاری برای دوگانه سوز شدن استقبال نرکدند و علت آن تضامین و سخت گیری بانک ها است و این در حالی است که به گفته قادری گزارشی مبنی بر سخت گیری بانک های عامل در این زمینه گزارش نشده است و رئیس شورای هماهنگی بانک ها همکاری خوبی دارد.

,

رئیس شورای هماهنگی بانک ها استان گلستان در این باره توضیح داده که اگر مشکلی وجود دارد در حوزه ضمانت و یا کارکرد حساب پایین است و این چنین مسائلی باعث شده که برخی بگویند بانک ها همکاری ندارند.
قدیر می گوید اگر گزارش خاصی در این خصوص داشته باشیم  مورد پیگیری قرار می دهیم.

,
,

استاندار گلستان نیز معتقد است که باید برای دوگانه سوز شدن واحد های تولیدی استان برنامه ریزی کنیم و قطعا براساس برنامه ریزی به اهداف لازم خواهیم رسید.

,

علی محمد زنگانه گفت: دوگانه سوز کردن نانوایی ها یک اقدام عملگرایی به شمار می رود و با وجود چند ماه گذشته این مصوبه را داشتیم به اهداف خود نزدیک شدیم و برای دوگانه سوز کردند باید هدف گذاری کوتاه مدت کنیم تا به اهداف کوتاه مدت برسیم و جلسه برای جلسه نمی گذاریم.

,

زنگانه تاکید کرد: اعتقاد ما این است که در زمان بحران و قطعی برق کلیه نانوایی ها نباید تعطیل شود ولی اگر به ۵۰ درصد برسیم این اطمینان خاطر وجود دارد که در تامین معاش مردم مشکل نخواهیم خورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه