اخبار داغ

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال‌وبختیاری مطرح کرد؛

تعطیلی دو ساله نشست‌های شعر و داستان حوزه هنری به دلیل نبود مکان مناسب

تعطیلی دو ساله نشست‌های شعر و داستان حوزه هنری به دلیل نبود مکان مناسب
اعظم قاسمی گفت: نشست‌های شعر و داستان حوزه هنری بیش از دو دهه در استان فعالیت داشت ولی به دلیل نبود مکان مناسب جهت برگزاری، اکنون دو سال است که تعطیل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعظم قاسمی مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ مکان مناسب برای برگزاری نشست‌های مختلف ادبی را مهم‌ترین مطالبه‌ واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری دانست و  اظهار کرد: خروجی نشست‌های هفتگی حوزه هنری در بخش شعر و داستان بسیار خوب بوده و منجر به چاپ بیش از 20 عنوان کتاب شعر و داستان شده است، برگزاری نشست‌های این چنینی از سوی هر ارگانی می‌تواند در رشد و اعتلای هنرمندان شاعر و داستان نویس مفید باشد.
وی درباره آثار در حال تولید این واحد گفت: چاپ و رونمایی رمان «ترکه باز» نوشته زنده یاد حمید علیدوستی شهرکی، مجموعه شعر ترکی «قالان سوزلر»، مجموعه رباعی «باران بزند به شیشه آن وقت بهار...» و رمان «دارخلو» از جمله آثار هنرمندان استان است که در سال 1401 به چاپ خواهند رسید.
مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نشست‌های ماهانه نقد و بررسی کتاب‌های چاپ شده توسط نویسندگان استان، برگزاری نشست‌های خوانش، نقد شعر و داستان، نشست‌های شعر محلی طنز «سقلمه» و دیدار با هنرمندان پیشکسوت استان از دیگر برنامه‌های این واحد در سال جدید است، همچنین تلاش داریم اردوی یک روزه‌ای در فصل تابستان و با حضور یکی از نویسندگان مطرح کشور برگزار کنیم.
قاسمی افزایش هزینه تولید و چاپ کتاب را یکی از چالش‌های واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری عنوان کرد و افزود: با بودجه‌ای که پیش‌تر سه عنوان کتاب را چاپ می‌کردیم در حال حاضر فقط امکان نشر یک عنوان کتاب فراهم است و این امر باعث کاهش تولیدات این واحد می‌شود.
وی یادآور شد: زیرساخت‌های مرتبط با بازار محصولات فرهنگی و هنری در استان چهارمحال و بختیاری از جایگاه خوبی برخوردار نیست و باید از سوی سیاست‌گذاران کلان فرهنگی استان تقویت شود تا جریان معرفی و توزیع آثار هنری به شکل مطلوبی رونق بگیرد.
مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کتاب‌های «از هزار رنگ شعر»، «ناگهان‌های بی سببی»، «یاشاسین شهر کیان»، «اسم نداشتم»، «اورحی گنگ زبون»، «رگبارها»، « بر شانه‌های نی»، «دیروقتی ست که دنبال خودم می‌گردم»، «پشت فنس‌های خاورمیانه»، «آی یاشی»، « قوطی بیگیر بینیشون »، « غزل ترانه»، « چون صفر تهی چون الف تنها »، «چقن بسته» و «به اتفاق عشق» عناوین مجموعه‌های شعر تولید شده حوزه هنری استان و کتاب‌های «شهر من گم شده است»، «ماندن و رفتن»،«گر نوشته»، و «برشکن» مجموعه داستان‌های و رمان‌های چاپ شده سال‌های اخیر واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه