اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد؛

فعالیت ۹۸هزار کارگر در بیش از ۷هزار کارگاه در چهارمحال‌وبختیاری/ پرداخت به موقع حقوق کارگران، اولویت اصلی است

فعالیت ۹۸هزار کارگر در بیش از ۷هزار کارگاه در چهارمحال‌وبختیاری/ پرداخت به موقع حقوق کارگران، اولویت اصلی است
محسن مولوی گفت: ۹۸ هزار کارگر در این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده که در ۷ هزار ۵۰۰ کارگاه مشغول به کار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ ضمن تبریک یازدهم اردیبهشت به‌عنوان روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: برای هفته کار و کارگر و خصوصا امروز در سطح این استان ۶۰ عنوان برنامه محوری و شاخص پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه امروز همایش تجلیل از کارگران نمونه در مرکز استان برگزار می‌شود یادآور شد: در این همایش کارگران بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و ورزشی تجلی خواهند شد.
مولوی افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی تشکل‌های کارگری با استاندار و نماینده ولی‌فقیه، دیدار استاندار با خانواده شهید ترکی که به‌عنوان شهید شاخص کارگری در کشور و استان، عطرافشانی قبور مطهر شهدای کارگر و جبهه کار و صنعت هفشجان و... ازجمله برنامه‌هایی هستند که در طول هفته کارگر انجام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۸ هزار کارگر در این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده که در ۷ هزار ۵۰۰ کارگاه مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده که در سال ۱۴۰۱ از طریق بازرسی‌ها از کارگاه‌های مشمول قانون کار، هم حوادث ناشی از کار را کاهش یابد و هم قانون جدید کار را خصوصا برای پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران و پرداخت حق بیمه توسط کارفرما در کارگاه‌ها به اجرا گذاشته شود خاطرنشان کرد: کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایت در اختلافات بین کارگر و کارفرما از دیگر برنامه‌های موردنظر است.
مولوی از اجرای طرحی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر خبر داد و بیان داشت: در این طرح با افزایش سواد، مهارت و دانش کارگران از انواع آسیب‌های اجتماعی که می‌تواند دامن‌گیر کارگران و خانواده آن‌ها شود پیشگیری می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مباحث مربوط به نشاط اجتماعی و تکمیل اوقات فراغت امسال سه پروژه ورزشی در شهرکرد، فارسان و لردگان به بهره‌برداری می‌رسانیم و در اختیار کارگران قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه