اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری:

یک هزار میلیارد تومان، ارزش محصولات کشاورزی در شهرستان فارسان است

یک هزار میلیارد تومان، ارزش محصولات کشاورزی در شهرستان فارسان است
عطاالله ابراهیمی گفت: حدود یک هزار میلیارد تومان ارزش محصولات بخش کشاورزی شهرستان فارسان است، همچنین این شهرستان به‌عنوان قطب تولید علوفه به‌ویژه ذرت علوفه‌ای شناخته می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: شهرستان فارسان حدود 12 درصد از تولیدات کشاورزی استان را به خود تخصیص داده است و چیزی حدود 8 هزار نفر نیز در بخش کشاورزی این شهرستان مشغول به کار هستند.
وی افزود: کشتارگاه صنعتی جونقان به عنوان یک پتانسیل بزرگ، پژوهشکده طیور، زراعت چوب و... ازجمله ظرفیت‌های بزرگ شهرستان فارسان است، همچنین 13 هزار هکتار از 16 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان فارسان تحت آبیاری مکانیزه قرار دارد و این یک فرصت برای شهرستان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری حدود یک هزار میلیارد تومان ارزش محصولات بخش کشاورزی شهرستان فارسان است، ادامه داد: 31 واحد مرغداری، حدود 130 واحد دامی سبک و 24 هزار واحد دامی سنگین، یک مجتمع دامپروری، یک واحد پرورش قارچ و چهار مجتمع کشاورزی که پیش‌بینی شده است توسعه پیدا کند، از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان هستند.
ابراهیمی عنوان کرد: شهرستان فارسان به عنوان قطب تولید علوفه به‌ویژه ذرت علوفه‌ای شناخته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته چیزی حدود 4 میلیارد و 557 میلیون تومان به بخش کشاورزی تخصیص پیدا کرده است، جمع اعتبارات مصوب مجموعا 5 میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و معادل همین رقم هم از محل اعتبارات ملی برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان فارسان اختصاص یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: چند پلاک در شهرستان فارسان به دلیل تداخل با اراضی ملی که معمولا اختلاف زیادی درخصوص آن‌ها وجود داشت، رفع تداخلات شده که مساحت قابل توجهی است، چیزی حدود 10 هزار هکتار نیز جدیدا قرارداد بسته شده است تا بتوانیم زمین‌هایی که بین اراضی ملی و اراضی مردم هستند را رفع تداخل کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه